Gå til innhold

Bilyd på hjertet etter graviditet

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en 30 år gammel kvinne som da min fastlege gjorde en undersøkelse av hjertet mitt denne uken, fant en systolisk bilyd grad 2 på hjertet. Jeg har blitt henvist videre for undersøkelser, med ventetid på to-tre mnd. Vet lite om tilstanden og er svært bekymret. Fikk mitt andre barn for fire mnd siden og sliter nå med å være tilstede da dette bekymrer meg slik. Har vært i god form før dette svangerskapet og alltid drevet med utholdenhetsidrett. Jeg synes nå det er skummelt å skulle gå fjellturer, sykle og løpe slik som jeg pleier. Hvordan er prognosene? Hva kan jeg gjøre? hva betyr dette for meg? Hvor sannsynlig er det at dette er farlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381248-bilyd-p%C3%A5-hjertet-etter-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

To av mine barn har hatt bilyd på hjertet i perioder.. Den gangen sa legen at 70 % av befolkningen har hatt bilyd på hjertet en eller annen gang. En voksen jeg kjenner tok masse undersøkelser for dette, men man fant ingenting. Siden de har gitt deg såpass lang ventetid på undersøkelser, så tror jeg ikke du skal bekymre deg unødig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...