Gå til innhold

Om lyst og medikamenter

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har for tiden liten (tilnærmet ingen) sexlyst i det hele tatt. Eller dvs, jeg har den psykiske lysten, men kroppen tenner liksom bare på en måte ikke, og det er UTROLIG vanskelig å få orgasme..

Det jeg lurer på, er om det kan være noe i sammenheng med medikamentene jeg bruker. Jeg går nemlig for tiden på Remerol (For depresjon). (Jeg har gått på Cipramil før, og jeg husker at det hadde denne effekten på meg, da jeg begynnte med det) Jeg går også på p-pillen Trionetta..

Kan det være pga medikamentene at jeg mister lysten? Og finnes det noen alternativer til dem, som i så tilfelle ikke har den effekten?

Og finnes det noe medikamenter som kan ØKE sexlysten?

Hilsen frustrert lystløs

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38126-om-lyst-og-medikamenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Dette er egentlig ikke mitt bord. Jeg har tidligere lest at både antidepressive midler og P-pillen, kan gi nedsatt lyst. Om akkurat Remerol har som bivirkning at det gir mindre lyst på sex, er jeg usikker på. Foreslår at du spør på forum for psykiatri om det samme. Når det gjelder Trionetta er denne pillen i følge artikkelen http://www.doktoronline.no/pub/qa/63.html av de beste m.h.t. å bevare lysten. Håper du finner ut av problemet.

Har det samme problemet. Går på Cipramil og Trionetta og sliter enormt med lyst og evne til å oppnå orgasme. Har prøvd alt. antideprisive medikamenter, men disse fikk jeg ubehaglige bivirkninger av. Dersom andre har funnet løsninger på problemet hadde jeg vært taknemmelig for å høre om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...