Gå til innhold

Kort lutealfase?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Heisann. Vi skal straks i gang med å prøve på barn nr to! Synes syklusen min er veldig rar og vil høre litt om dette skal være normalt. Jeg tar eggløsningstester og kjenner i tillegg godt når jeg har eggløsning. Som regel begynner jeg å spotte 10 dager etter eggløsning, så får jeg mens 12-13 dager etter eggløsning. Men denne måneden begynte jeg å spotte allerede 9 dager etter eggløsning og er idag på dag 12 og ingen mens enda. Men som sagt så var dette veldig tidlig. Hva kommer denne spottingen av og kan den være uheldig i forhold til å bli gravid? Kan det befruktede egget klare seg selv om jeg spotter så tidlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381279-kort-lutealfase/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Beklager det sene svaret, men ditt brev ‘smuttet’ i ferietiden. Dette med spotting er det ingen entydig forklaring på. Det kan være fra livmorhalsen hvor kjertler påvirkes av hormonene som produseres etter eggløsning, og det kan muligens komme fra livmorslimhinnen. Forklaringen om at det er svikt i progesteron-produksjonen etter eggløsning som er årsak, er ikke akseptert. Jeg tror ikke det har noen innvirkning på mulighet for graviditet, så vær optimist. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke, burde det ikke være nødvendig med eggløsningstester. Husk at de fruktbare dager er seks dager som avsluttes med eggløsningsdagen.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381279-kort-lutealfase/#findComment-3364152
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...