Katt-ja Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er ikke inntekten bare det går på - det går på at han har en ansvarsfull stilling og er en av to mest erfarne i jobben sin. Dersom han skulle redusere til 80% ville han nok ikke klare å redusere jobbingen, men kun lønna. Kundene ville fortsette å spørre ham, han ville hatt mest ansvar og han er dyktigst på mange av oppgavene. Slik det er nå, får han lønn for 100% stilling, men jobber ca 120%. Får ikke overtidslønn, og får ikke avspasert alt han jobber ekstra :-( Med 3 mindreårige barn hvor det er ekstra utfordringer med en av dem, synes jeg 200% (eller 220% i praksis) jobb på foreldrene høres...mye ut. Vi hadde 175% med 2 barn uten spesielle utfordringer (da de var mindreårige) - og syntes ikke vi hadde for god tid til noe. Selv om vi har et veldig avslappet forhold både til oppussing og ryddighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ''Hva bygger du dette på? Det er vanskelig å ta noen fornuftig stilling til hva du bør og ikke bør gjøre uten å vite hva som egentlig skjedde i går. Du sier hun "skjelte deg ut; tror du hun vil være enig i at det var det hun gjorde? Samtidig forteller du at du mer eller mindre la på røret til henne hvis jeg ikke har misforstått; tenker du at det er nødvendig å være såpass krass tilbake mot henne?'' Jeg prøvde å avslutte samtalen normalt, men hun bare fortsatte. Så til slutt la jeg på. Jeg ser at hun var veldig opprørt da hun ringte, og trolig litt redd og, men det gav henne ikke noe rett til å si det hun sa på den måten. ''Når det gjelder listen din, så ville jeg gått for enten alterantiv nr 1 (og tatt med meg nok av ting jeg kunne holde på med mens jeg var der oppe - i tillegg til å engasjere meg i vedlikeholdsarbeidet din mann utfører) - eller alternativ nr 2 (men i såfall bør det være avklaret før dere drar dit opp hvor mange dager du skal være der og hvem av barna som skal ta toget videre sammen med deg).'' Jeg pleier å være med noe på arbeidet jeg og, og kommer helt sikkert til å gjøre noe denne gangen og. Men jeg mener helt klart at vi trenger ferie og dager der vi bare slapper av og koser oss, og det gjør jeg gjerne sammen med barna (og mann hvis han har tid) på fjellet eller på stranda når vi er hos svigermor. Når det gjelder hvem som skal være med meg hjem, så regner ejg egentlig med at alle tre har lyst til å være med når jeg reiser. Jeg er på en måte nærmere dem når vi er hos svigermor, fordi pappaen jobber så mye, og bestemor er ganske streng med dem, selv om hun også viser at hun er glad i dem. Hun på 11 vil helt sikkert være med, og hun på 8 vil nok også dersom søstera reiser. Han på 13 er nok den som trives best der, men han vil nok også være med dersom vi skal besøke andre og kjøre en annen vei hjem enn den vanlige. Jeg er jo ikke noe glad i å kjøre bil med barna pga ektrem krangling, men det har faktisk gått bedre enn forventet de to gangene jeg har vært på langtur med dem uten mannen. ''Jeg ser at hun var veldig opprørt da hun ringte, og trolig litt redd og, men det gav henne ikke noe rett til å si det hun sa på den måten. '' Det kan godt hende at hun var frekk og ikke hadde noe med å si ting hun sa. Men jeg blir allikevel undrende til hvorfor det er slik at akkurat svigermødre ser ut til å bli gitt så lite spillerom - det er liksom opplest og vedtatt at det stort sett alltid er svigermødrene som har feil og svigerdøtrene som har rett i slike konflikter. Andre i omgangskretsen blir til og med ofte bedt om å være ærlig i sine tilbakemeldinger, men det tilhører forbudssonen for svigermødre. Det finnes så avgjort mer eller mindre umulige svigermødre - men det finnes jammen urimelige svigerdøtre også. Jeg har sett en del av den siste kategorien, så jeg får alltid lyst til å høre hele historien når noen mener seg dårlig behandlet av sin svigermor. Kanskje det kan være greit for både svigermødre og svigerdøtre å lese følgende råd: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4780804 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Oi, det var et brennenden innlegg! Det er heldigvis ikke så steile fronter mellom oss, men jeg ser poenget ditt. Jeg klarer å kjenne på følelsen av at jeg faktiask er glad i svigermor, og jeg ser at hun har noen flotte kvaliteter som jeg har. Samtidig synes jeg det er trist at det ser ut som om hun ikke ser mine kvaliteter - alt det jeg setter høyt og ønsker å fokusere på og gi videre til barna. Mannen min har mange av de samme flotte kvalitetene som sin mor (bla.. det å gjøre tjenester, handyman, osv) - og han forstår jo mye av hvordan jeg er - så han er litt midt i mellom. Jeg skal ikke starte krig. Vi er altfor få i vår familie til å krige med hverandre. Noen ganger jatter jeg med henne, denne gangen ble jeg så lei meg over utskjlelingen at jeg grein så ungene og mine foreldre hørte på rett etter den telefonsamtalen. Nå skal mannen og jeg ha en fin kveld sammen, og vi får prate litt om hvordan vi skal gjøre det. Pass på mann og barn du - og gi barna trygg omsorg :-) ''Samtidig synes jeg det er trist at det ser ut som om hun ikke ser mine kvaliteter - alt det jeg setter høyt og ønsker å fokusere på og gi videre til barna.'' Hvordan skal hun kunne gjøre det når dere ikke ser ut til å kunne snakke åpent om disse tingene? Jeg har sagt det før - du er for lite flink til å utnytte hennes ressurser når hun først er på besøk. Du klager jo alltid over at dere har det rotete og at huset er nærmest katastrofeområde. Dersom du har gode systemer, er det forferdelig mye lettere å holde orden! Utnytt svigermors gode egenskaper til å få på plass slike systemer (og PÆLM overflødige ting!), slik at du får rydda gode oppbevaringsplasser og dermed klarer å holde bedre orden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ''Hva bygger du dette på? Det er vanskelig å ta noen fornuftig stilling til hva du bør og ikke bør gjøre uten å vite hva som egentlig skjedde i går. Du sier hun "skjelte deg ut; tror du hun vil være enig i at det var det hun gjorde? Samtidig forteller du at du mer eller mindre la på røret til henne hvis jeg ikke har misforstått; tenker du at det er nødvendig å være såpass krass tilbake mot henne?'' Jeg prøvde å avslutte samtalen normalt, men hun bare fortsatte. Så til slutt la jeg på. Jeg ser at hun var veldig opprørt da hun ringte, og trolig litt redd og, men det gav henne ikke noe rett til å si det hun sa på den måten. ''Når det gjelder listen din, så ville jeg gått for enten alterantiv nr 1 (og tatt med meg nok av ting jeg kunne holde på med mens jeg var der oppe - i tillegg til å engasjere meg i vedlikeholdsarbeidet din mann utfører) - eller alternativ nr 2 (men i såfall bør det være avklaret før dere drar dit opp hvor mange dager du skal være der og hvem av barna som skal ta toget videre sammen med deg).'' Jeg pleier å være med noe på arbeidet jeg og, og kommer helt sikkert til å gjøre noe denne gangen og. Men jeg mener helt klart at vi trenger ferie og dager der vi bare slapper av og koser oss, og det gjør jeg gjerne sammen med barna (og mann hvis han har tid) på fjellet eller på stranda når vi er hos svigermor. Når det gjelder hvem som skal være med meg hjem, så regner ejg egentlig med at alle tre har lyst til å være med når jeg reiser. Jeg er på en måte nærmere dem når vi er hos svigermor, fordi pappaen jobber så mye, og bestemor er ganske streng med dem, selv om hun også viser at hun er glad i dem. Hun på 11 vil helt sikkert være med, og hun på 8 vil nok også dersom søstera reiser. Han på 13 er nok den som trives best der, men han vil nok også være med dersom vi skal besøke andre og kjøre en annen vei hjem enn den vanlige. Jeg er jo ikke noe glad i å kjøre bil med barna pga ektrem krangling, men det har faktisk gått bedre enn forventet de to gangene jeg har vært på langtur med dem uten mannen. ''Samtidig synes jeg det er trist at det ser ut som om hun ikke ser mine kvaliteter - alt det jeg setter høyt og ønsker å fokusere på og gi videre til barna.'' Jeg har mye erfaring med kranglende unger i baksetet, selv om jeg har bare to. To ting har fungert veldig bra: 1) Sette den eldste kranglefanten i forsetet. Vedkommende føler seg da litt mer betydningsfull når h*n får små oppgaver underveis, som å dele ut drikke, fordele tyggis, bytte cd osv. De er dessuten fysisk adskilt, slik at de store slåsskampene er unngått. 2) Når kranglinga er som verst: Stoppe bilen. Si at de får krangle ferdig før dere kjører videre. Gå ut av bilen, la dem sitte og kjede seg. De har selvfølgelig forbud mot å gå ut av bilen. Sett deg til å lese, røyke eller hva som helst og la dem holde på. De kommer til å kjede vettet av seg etter en kort stund. Gjenta etter behov i løpet av turen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er ikke inntekten bare det går på - det går på at han har en ansvarsfull stilling og er en av to mest erfarne i jobben sin. Dersom han skulle redusere til 80% ville han nok ikke klare å redusere jobbingen, men kun lønna. Kundene ville fortsette å spørre ham, han ville hatt mest ansvar og han er dyktigst på mange av oppgavene. Slik det er nå, får han lønn for 100% stilling, men jobber ca 120%. Får ikke overtidslønn, og får ikke avspasert alt han jobber ekstra :-( Ikke lett det der..... :/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Det er ikke inntekten bare det går på - det går på at han har en ansvarsfull stilling og er en av to mest erfarne i jobben sin. Dersom han skulle redusere til 80% ville han nok ikke klare å redusere jobbingen, men kun lønna. Kundene ville fortsette å spørre ham, han ville hatt mest ansvar og han er dyktigst på mange av oppgavene. Slik det er nå, får han lønn for 100% stilling, men jobber ca 120%. Får ikke overtidslønn, og får ikke avspasert alt han jobber ekstra :-( Slik du har beskrevet arbeidssituasjonen til mannen din gjennom flere år her på dol, høres den i perioder rett og slett uholdbar ut. Er det på tide at han sonderer terrenget litt på jakt etter noe nytt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somebodysfool Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ''Hva bygger du dette på? Det er vanskelig å ta noen fornuftig stilling til hva du bør og ikke bør gjøre uten å vite hva som egentlig skjedde i går. Du sier hun "skjelte deg ut; tror du hun vil være enig i at det var det hun gjorde? Samtidig forteller du at du mer eller mindre la på røret til henne hvis jeg ikke har misforstått; tenker du at det er nødvendig å være såpass krass tilbake mot henne?'' Jeg prøvde å avslutte samtalen normalt, men hun bare fortsatte. Så til slutt la jeg på. Jeg ser at hun var veldig opprørt da hun ringte, og trolig litt redd og, men det gav henne ikke noe rett til å si det hun sa på den måten. ''Når det gjelder listen din, så ville jeg gått for enten alterantiv nr 1 (og tatt med meg nok av ting jeg kunne holde på med mens jeg var der oppe - i tillegg til å engasjere meg i vedlikeholdsarbeidet din mann utfører) - eller alternativ nr 2 (men i såfall bør det være avklaret før dere drar dit opp hvor mange dager du skal være der og hvem av barna som skal ta toget videre sammen med deg).'' Jeg pleier å være med noe på arbeidet jeg og, og kommer helt sikkert til å gjøre noe denne gangen og. Men jeg mener helt klart at vi trenger ferie og dager der vi bare slapper av og koser oss, og det gjør jeg gjerne sammen med barna (og mann hvis han har tid) på fjellet eller på stranda når vi er hos svigermor. Når det gjelder hvem som skal være med meg hjem, så regner ejg egentlig med at alle tre har lyst til å være med når jeg reiser. Jeg er på en måte nærmere dem når vi er hos svigermor, fordi pappaen jobber så mye, og bestemor er ganske streng med dem, selv om hun også viser at hun er glad i dem. Hun på 11 vil helt sikkert være med, og hun på 8 vil nok også dersom søstera reiser. Han på 13 er nok den som trives best der, men han vil nok også være med dersom vi skal besøke andre og kjøre en annen vei hjem enn den vanlige. Jeg er jo ikke noe glad i å kjøre bil med barna pga ektrem krangling, men det har faktisk gått bedre enn forventet de to gangene jeg har vært på langtur med dem uten mannen. Ikke gå på akkord med deg selv. Vær tydelig mot svigermor: Dersom hun herser med deg, så ta med deg barna og kjør hjem eller et annet sted der dere kan slappe av. Kanskje mannen din bør være litt mer tydelig overfor sin mor også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Somebodysfool Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ''Jeg ser at hun var veldig opprørt da hun ringte, og trolig litt redd og, men det gav henne ikke noe rett til å si det hun sa på den måten. '' Det kan godt hende at hun var frekk og ikke hadde noe med å si ting hun sa. Men jeg blir allikevel undrende til hvorfor det er slik at akkurat svigermødre ser ut til å bli gitt så lite spillerom - det er liksom opplest og vedtatt at det stort sett alltid er svigermødrene som har feil og svigerdøtrene som har rett i slike konflikter. Andre i omgangskretsen blir til og med ofte bedt om å være ærlig i sine tilbakemeldinger, men det tilhører forbudssonen for svigermødre. Det finnes så avgjort mer eller mindre umulige svigermødre - men det finnes jammen urimelige svigerdøtre også. Jeg har sett en del av den siste kategorien, så jeg får alltid lyst til å høre hele historien når noen mener seg dårlig behandlet av sin svigermor. Kanskje det kan være greit for både svigermødre og svigerdøtre å lese følgende råd: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4780804 Frosken: Lurer på hvor du har det fra? Jeg tror heller det er motsatt: svigerdøtre biter i seg i det uendelige for å ikke forsterke konflikter. Noen mødre takler ikke at sønnen får seg kjæreste og en annen dame kommer og blir den viktigste i livet. Jeg har opplevd det selv, og måtte bryte med svigermor til slutt. Synd -men jeg ble lei av av å svelge kameler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Frosken: Lurer på hvor du har det fra? Jeg tror heller det er motsatt: svigerdøtre biter i seg i det uendelige for å ikke forsterke konflikter. Noen mødre takler ikke at sønnen får seg kjæreste og en annen dame kommer og blir den viktigste i livet. Jeg har opplevd det selv, og måtte bryte med svigermor til slutt. Synd -men jeg ble lei av av å svelge kameler. Tror det er mange som har det sånn, ja For all del - jeg har en flott ekssvigermor jeg fortsatt er veldig glad i Men det kunne lett blitt konflikter om jeg ikke trådte forsiktig - så vi har alltid vært gode venner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Frosken: Lurer på hvor du har det fra? Jeg tror heller det er motsatt: svigerdøtre biter i seg i det uendelige for å ikke forsterke konflikter. Noen mødre takler ikke at sønnen får seg kjæreste og en annen dame kommer og blir den viktigste i livet. Jeg har opplevd det selv, og måtte bryte med svigermor til slutt. Synd -men jeg ble lei av av å svelge kameler. Tror du har rett i det. De fleste svigerdøtre vil nok jatte litt og svelge en del kameler, men selvsagt finnes det unntak der det er svigerdattera som er den urimelige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 ''Hva bygger du dette på? Det er vanskelig å ta noen fornuftig stilling til hva du bør og ikke bør gjøre uten å vite hva som egentlig skjedde i går. Du sier hun "skjelte deg ut; tror du hun vil være enig i at det var det hun gjorde? Samtidig forteller du at du mer eller mindre la på røret til henne hvis jeg ikke har misforstått; tenker du at det er nødvendig å være såpass krass tilbake mot henne?'' Jeg prøvde å avslutte samtalen normalt, men hun bare fortsatte. Så til slutt la jeg på. Jeg ser at hun var veldig opprørt da hun ringte, og trolig litt redd og, men det gav henne ikke noe rett til å si det hun sa på den måten. ''Når det gjelder listen din, så ville jeg gått for enten alterantiv nr 1 (og tatt med meg nok av ting jeg kunne holde på med mens jeg var der oppe - i tillegg til å engasjere meg i vedlikeholdsarbeidet din mann utfører) - eller alternativ nr 2 (men i såfall bør det være avklaret før dere drar dit opp hvor mange dager du skal være der og hvem av barna som skal ta toget videre sammen med deg).'' Jeg pleier å være med noe på arbeidet jeg og, og kommer helt sikkert til å gjøre noe denne gangen og. Men jeg mener helt klart at vi trenger ferie og dager der vi bare slapper av og koser oss, og det gjør jeg gjerne sammen med barna (og mann hvis han har tid) på fjellet eller på stranda når vi er hos svigermor. Når det gjelder hvem som skal være med meg hjem, så regner ejg egentlig med at alle tre har lyst til å være med når jeg reiser. Jeg er på en måte nærmere dem når vi er hos svigermor, fordi pappaen jobber så mye, og bestemor er ganske streng med dem, selv om hun også viser at hun er glad i dem. Hun på 11 vil helt sikkert være med, og hun på 8 vil nok også dersom søstera reiser. Han på 13 er nok den som trives best der, men han vil nok også være med dersom vi skal besøke andre og kjøre en annen vei hjem enn den vanlige. Jeg er jo ikke noe glad i å kjøre bil med barna pga ektrem krangling, men det har faktisk gått bedre enn forventet de to gangene jeg har vært på langtur med dem uten mannen. Hvorfor er svigermoren din så streng mot barna? Det er veldig uvanlig å høre det. Som regel klages det over at bestemødre skjemmer bort barnebarna slik at forldrne strever med grensesettingen etterpå. Er hun generelt sur og vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Frosken: Lurer på hvor du har det fra? Jeg tror heller det er motsatt: svigerdøtre biter i seg i det uendelige for å ikke forsterke konflikter. Noen mødre takler ikke at sønnen får seg kjæreste og en annen dame kommer og blir den viktigste i livet. Jeg har opplevd det selv, og måtte bryte med svigermor til slutt. Synd -men jeg ble lei av av å svelge kameler. ''Frosken: Lurer på hvor du har det fra? Jeg tror heller det er motsatt: svigerdøtre biter i seg i det uendelige for å ikke forsterke konflikter. Noen mødre takler ikke at sønnen får seg kjæreste og en annen dame kommer og blir den viktigste i livet. Jeg har opplevd det selv, og måtte bryte med svigermor til slutt. Synd -men jeg ble lei av av å svelge kameler.'' Jeg har det fra konkrete eksempler jeg har observert i min omgangskrets. Hvorvidt det finnes flest urimelige svigerdøtre eller flest urimelige svigermødre vil jo ikke være helt enkelt å få rede på, da partene selv ofte ikke har noen utpreget evne til å være nyanserte/objektive i sine vurderinger av relasjonene. Det finnes selvfølgelig svigermødre som ikke takler at sønnene blir opptatt av en annen kvinne. Men det finnes så avgjort også hårsåre svigerdøtre som ville tålt samme typen bemerkninger fra alle andre enn sin svigermor. Det ser ut som om svigerdøtre også sliter med å ikke få ha enerådende kontroll over sine ektefeller. Jeg har sett omtrent like mange svigerdøtre preget av en irrasjonell sjalusi som svigermødre preget av det samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Det er ikke inntekten bare det går på - det går på at han har en ansvarsfull stilling og er en av to mest erfarne i jobben sin. Dersom han skulle redusere til 80% ville han nok ikke klare å redusere jobbingen, men kun lønna. Kundene ville fortsette å spørre ham, han ville hatt mest ansvar og han er dyktigst på mange av oppgavene. Slik det er nå, får han lønn for 100% stilling, men jobber ca 120%. Får ikke overtidslønn, og får ikke avspasert alt han jobber ekstra :-( Husk at ingen er uunværlige. Og det er ingen som takker ham når han ligger nede og er helt utbrent. Så her må han faktisk lære seg å sette grenser for seg selv. Jobbe sine tilmålte timer, slå av telefonen når han ikke er på jobb. På den måten må kanskje firmaet lære opp noen andre, eller noen andre må ta litt tak. Dette vil bli en super mulighet for mange til å heve nivået. Både for seg selv og for firmaet... og en god gave til kundene. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hvorfor er svigermoren din så streng mot barna? Det er veldig uvanlig å høre det. Som regel klages det over at bestemødre skjemmer bort barnebarna slik at forldrne strever med grensesettingen etterpå. Er hun generelt sur og vanskelig? ''Hvorfor er svigermoren din så streng mot barna? Det er veldig uvanlig å høre det. Som regel klages det over at bestemødre skjemmer bort barnebarna slik at forldrne strever med grensesettingen etterpå. Er hun generelt sur og vanskelig? '' Hmmm, godt spørsmål. Hun er av typen som setter lydighet og ryddgihet veldig høyt. Og ett av barna mine har jo litt spesielle vanskeligheter med sosiale og det er ekstra mange konflikter og krangler. Dette krasjer jo ekstram med svigermor, som helst ønsker barnebarn som er rolige og stille, men som også kan være aktive ute. Men innomhus skal de helst være stille. Men hun kan skjemme dem bort litt på andre måter, f.eks. kommer hun med frokost ferdig smurt inn i stua til dem om morgenen, har dessert og is oftere enn vi har, og har vel litt ekstra godteri å gi dem. De er glad i henne, og hun i dem, men begge jentene mine har sagt (hver for seg) at de ikke har lyst til å reise og i alle fall ikke lyst til å være der lenge, at det er kjedelig der osv. Trist, men jeg forstår dem jo.... Veldig ofte er det dårlig vær, og selv om de er flinke itl å være ute når det regner, og liker å være ute i skogen og i hagen, så blir det jo en god del innetid når været er dårlig - og det er trangt på det lille rommet de har, og i stua må de være stille... Været her i sør er endelig fint, men dit vi skal er det meldt bare regn fremover. Uflaks, som vanlig. Men jeg er lettet nå over at vi har bestemt oss for å kjøre to biler, og at jeg og trolig jentene, evt alle tre reiser nedover igjen på mandag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Husk at ingen er uunværlige. Og det er ingen som takker ham når han ligger nede og er helt utbrent. Så her må han faktisk lære seg å sette grenser for seg selv. Jobbe sine tilmålte timer, slå av telefonen når han ikke er på jobb. På den måten må kanskje firmaet lære opp noen andre, eller noen andre må ta litt tak. Dette vil bli en super mulighet for mange til å heve nivået. Både for seg selv og for firmaet... og en god gave til kundene. :-) Ja, jeg vet det. Vi har snakket om det før, men han er så innmari lojal til firmaet. må nok ha en ny prat i sommer om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Ja, mannen min er ganske positivt stemt for alternativ nr 3, der vi tar med en ekstra bil. Han har lyst til å være der bortimot to uker, og det er absolutt ikke aktuelt for meg. Hvorfor vil mannen din bruke to av sine ferieuker hos moren sin, når hverken hans kone eller barna ønsker å tilbringe så mye tid der??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hvorfor vil mannen din bruke to av sine ferieuker hos moren sin, når hverken hans kone eller barna ønsker å tilbringe så mye tid der??? ''Hvorfor vil mannen din bruke to av sine ferieuker hos moren sin, når hverken hans kone eller barna ønsker å tilbringe så mye tid der???'' Akkurat det synes jeg ikke er så rart hvis hun bor langt unna - slik at de sjelden er der - og det samler seg opp en del i løpet av året hun trenger hjelp til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 ''Hvorfor vil mannen din bruke to av sine ferieuker hos moren sin, når hverken hans kone eller barna ønsker å tilbringe så mye tid der???'' Akkurat det synes jeg ikke er så rart hvis hun bor langt unna - slik at de sjelden er der - og det samler seg opp en del i løpet av året hun trenger hjelp til... Jeg synes ikke det er rart at mannen vil dra en tur hjem - men to uker?? Det synes jeg er mye. Jeg og samboeren min har kun tre uker sommerferie - og om vi skulle brukt to uker hos en av våre foreldre er det jammen ikke mye igjen av ferien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg synes ikke det er rart at mannen vil dra en tur hjem - men to uker?? Det synes jeg er mye. Jeg og samboeren min har kun tre uker sommerferie - og om vi skulle brukt to uker hos en av våre foreldre er det jammen ikke mye igjen av ferien. Hvis det er et barndomshjem der å ta vare på, kanskje ikke mange andre søsken å dele vedlikeholdet med, så er det jo ikke stort man får rukket på en uke, da. Men, drømmeferien er det vel ikke, enig i det. Etter som jeg husker har jo prust selv hatt en god lang, spennende ferie ved påsketider 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Hvis det er et barndomshjem der å ta vare på, kanskje ikke mange andre søsken å dele vedlikeholdet med, så er det jo ikke stort man får rukket på en uke, da. Men, drømmeferien er det vel ikke, enig i det. Etter som jeg husker har jo prust selv hatt en god lang, spennende ferie ved påsketider Stemmer det, jeg kan ikke klage på min ferie i år. Mannen min er enebarn, moren er enke og har et hus som trenger en god del vedlikehold. I tillegg har han odel på en gård der en gammel tante og onkel bor, og der er det også en del å orde. Og vi har to støler å ta vare på også. Vi har ikke lagt opp til noen spesiell ferie i år, så det blir bare "vanlig" - dvs sammen med mine foreldre på sommerstedet vårt (det har vi gjort nå), så en tur til svigermor, og så bare være hjemme, dra på stranda, odrne i hagen osv. Og vi voksne er inneforstått med det. Barna er litt misfornøyde, og ville gjerne hatt en utenlandstur. Men det blir det ikke nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381289-p%C3%A5-ferietur-til-svigermor/page/3/#findComment-3360730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.