Gå til innhold

Ja, da er enda en tråd slettet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• mrxx

22

• Mrs D

20

• Louis Cyphre

9

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er faktisk ganske vanlig at man kommer med referanser når man anklager noen for noe.

Det er allment annerkjent.

Så nei, å be om bevis for det du anklager for er ikke "hersketeknikk".

Det du gjør, derimot - å anklage andre uten å ha noen referanser eller bevis - ER hersketeknikk.

Hersketeknikk er du en mester i å bruke hele tiden, at du ikke ser det begriper jeg rett og slett ikke.

Du skjønner jo ikke hvorfor trådene du deltar i blir slettet heller.

Gjest Nord og ned.

Må være deilig å være objektivist da... blir det ikke umulig å ta feil, da? :-P For din egen del, altså...

Venstreside & venstreside... det er ikke snakk om noe kupp, i alle fall. At venstresidens synspunkter i større grad harmonerer med vitenskap (om mennesket), ser jeg bare på som positivt for den. Den ekstreme høyresiden er ofte mer opptatt av objektivisme. Noe så hårreisende, å kalle det for objektivisme. Det finnes ikke noe som heter objektivitet, bortsett fra i teorien. Det er etter min mening en menneskelig umulighet.

''Venstreside & venstreside... det er ikke snakk om noe kupp, i alle fall.''

Ikke sikkert det er en konspirasjon, men resultatet er det samme. Det er ikke rom for konservative mennesker, tanker og ideer på de nevnte fakulteter, og har ikke vært det på mange tiår.

Harald Eia kledde enkelte av dem nakne til skinnet i sin eminente serie for to år siden, men slike akademiske sjarlataner blir jo dessverre sittende som lobbyister og mektige påvirkere av samfunnet, da det jo er dem politikeren låner øre til og søker råd av.

Gjest Why are they feeding me?

Ikke sikkert det er en konspirasjon, men resultatet er det samme. Det er ikke rom for konservative mennesker, tanker og ideer på de nevnte fakulteter, og har ikke vært det på mange tiår.

Harald Eia kledde enkelte av dem nakne til skinnet i sin eminente serie for to år siden, men slike akademiske sjarlataner blir jo dessverre sittende som lobbyister og mektige påvirkere av samfunnet, da det jo er dem politikeren låner øre til og søker råd av.

''Ikke sikkert det er en konspirasjon, men resultatet er det samme. Det er ikke rom for konservative mennesker, tanker og ideer på de nevnte fakulteter, og har ikke vært det på mange tiår.''

Hvor har du dette egentlig fra? Jeg opplever det som feil. Faktisk. Det som skjedde etter krigen var at diverse raseteorier og lignende ting ble kastet på bålet, men jeg vil ikke si det foregikk noe kupp fra venstresiden av den grunn.

''Harald Eia kledde enkelte av dem nakne til skinnet i sin eminente serie for to år siden, men slike akademiske sjarlataner blir jo dessverre sittende som lobbyister og mektige påvirkere av samfunnet, da det jo er dem politikeren låner øre til og søker råd av.''

Jeg gadd ikke følge med på det rare programmet til Eia jeg. Han ble kraftig kritisert for sin søken etter enkle, konkrete svar som kunne tekkes TV-tilskuerne. Det skjønner jeg godt. Det er ikke alle som har nok kunnskap til å sette seg inn i hva som foregår på akademisk plan.

''akademiske sjarlataner blir jo dessverre sittende som lobbyister og mektige påvirkere av samfunnet, da det jo er dem politikeren låner øre''

Nå vet jeg heller ikke om Norge i dag er så "venstrevridd" som du syns å ville ha det til...

Gjest Nord og ned.

''Ikke sikkert det er en konspirasjon, men resultatet er det samme. Det er ikke rom for konservative mennesker, tanker og ideer på de nevnte fakulteter, og har ikke vært det på mange tiår.''

Hvor har du dette egentlig fra? Jeg opplever det som feil. Faktisk. Det som skjedde etter krigen var at diverse raseteorier og lignende ting ble kastet på bålet, men jeg vil ikke si det foregikk noe kupp fra venstresiden av den grunn.

''Harald Eia kledde enkelte av dem nakne til skinnet i sin eminente serie for to år siden, men slike akademiske sjarlataner blir jo dessverre sittende som lobbyister og mektige påvirkere av samfunnet, da det jo er dem politikeren låner øre til og søker råd av.''

Jeg gadd ikke følge med på det rare programmet til Eia jeg. Han ble kraftig kritisert for sin søken etter enkle, konkrete svar som kunne tekkes TV-tilskuerne. Det skjønner jeg godt. Det er ikke alle som har nok kunnskap til å sette seg inn i hva som foregår på akademisk plan.

''Hvor har du dette egentlig fra? Jeg opplever det som feil.''

Greit. Jeg oplevere det motsatt, som riktig. Kanskje finnes det noe statistikk over partitihørighet innenfor de nevnte akademiske grupper på nettet, men det gidder jeg ikke grave etter. Så inntil videre tror vi begge akkurat det vi vil om den saken.

Men selv du har nok vanskelig for å se for deg en kristenkonservativ kjønnsforsker i hyggelig lunsj med ei Ottar-dame i samme bransje. Og du kan jo gjette _en_ gang på hvem som faktisk bekler den rollen i virkelighetens verden.

''Jeg gadd ikke følge med på det rare programmet til Eia jeg.''

Synd, for det er noe av det beste og mest avslørende som har gått på TV. At de som dreit seg fikk sine venstrevridde journalistvenner til å iverksett en dritpakkekampanje mot Eia, var vel ikke mer enn man kunne ant på forhånd. "Godt" du fikk med deg den da om ikke annet..

Annonse

Gjest Nord og ned.

''akademiske sjarlataner blir jo dessverre sittende som lobbyister og mektige påvirkere av samfunnet, da det jo er dem politikeren låner øre''

Nå vet jeg heller ikke om Norge i dag er så "venstrevridd" som du syns å ville ha det til...

''Nå vet jeg heller ikke om Norge i dag er så "venstrevridd" som du syns å ville ha det til''

Nei, bevares. En betydelig andel av folket har jo en sunns skepsis mot hva de får servert av akademia og politikere.

Aller styerkest kommer jo dette til uttrykk i innvandringsspørsmålet, hvor FrP sitt syn i flere tiår nå er rådende langt ut over det antall stemmer partiet får og har fått.

''Nå vet jeg heller ikke om Norge i dag er så "venstrevridd" som du syns å ville ha det til''

Nei, bevares. En betydelig andel av folket har jo en sunns skepsis mot hva de får servert av akademia og politikere.

Aller styerkest kommer jo dette til uttrykk i innvandringsspørsmålet, hvor FrP sitt syn i flere tiår nå er rådende langt ut over det antall stemmer partiet får og har fått.

Norge er rimelig kapitalistisk uansett...

FrP? Overrasker meg ikke at du trekker frem dem. De er jo så antiintelliektuelle som det går an å bli i Norge i 2012, nesten. Bare nesten.

''Hvor har du dette egentlig fra? Jeg opplever det som feil.''

Greit. Jeg oplevere det motsatt, som riktig. Kanskje finnes det noe statistikk over partitihørighet innenfor de nevnte akademiske grupper på nettet, men det gidder jeg ikke grave etter. Så inntil videre tror vi begge akkurat det vi vil om den saken.

Men selv du har nok vanskelig for å se for deg en kristenkonservativ kjønnsforsker i hyggelig lunsj med ei Ottar-dame i samme bransje. Og du kan jo gjette _en_ gang på hvem som faktisk bekler den rollen i virkelighetens verden.

''Jeg gadd ikke følge med på det rare programmet til Eia jeg.''

Synd, for det er noe av det beste og mest avslørende som har gått på TV. At de som dreit seg fikk sine venstrevridde journalistvenner til å iverksett en dritpakkekampanje mot Eia, var vel ikke mer enn man kunne ant på forhånd. "Godt" du fikk med deg den da om ikke annet..

Joda, det er helt sikkert flest "venstrevridde", jeg har aldri heller forfektet noe annet. Men det er noe helt annet enn at venstresida har kuppa akademima, med påfølgende nødvendighet for antiintellektualisme.

Harald Eia er så dum at han burde fratas diplomet sitt.

Gjest Hulderen

Hvor har jeg gjort det?

:interessert:

Hvorfor benekte det? Er det noe du har gjort mye, så er det nettopp å trekke frem alle stedene du har bodd, og utdannelsen din. Det vet alle som har lest litt på dol. Når du benekter noe så opplagt, så er det lett å undres på om alt annet de påstår om deg og du benekter også er sant. Du gjør med andre ord deg selv en bjørnetjeneste.

Gjest Nord og ned.

Joda, det er helt sikkert flest "venstrevridde", jeg har aldri heller forfektet noe annet. Men det er noe helt annet enn at venstresida har kuppa akademima, med påfølgende nødvendighet for antiintellektualisme.

''Men det er noe helt annet enn at venstresida har kuppa akademima, med påfølgende nødvendighet for antiintellektualisme.''

Thomas Hylland Eriksen er bare ett av mange eksempel på at det er et krikende behov av antiintellektualisme i samfunnet, jo.

''Harald Eia er så dum at han burde fratas diplomet sitt.''

Hvem som var "dumme" kunne jo alle som fulgte serien stadfeste..

For øvrig: Dom som sier at dom er domme, dom er domme dom.

Gjest Nord og ned.

Norge er rimelig kapitalistisk uansett...

FrP? Overrasker meg ikke at du trekker frem dem. De er jo så antiintelliektuelle som det går an å bli i Norge i 2012, nesten. Bare nesten.

''FrP? Overrasker meg ikke at du trekker frem dem. De er jo så antiintelliektuelle som det går an å bli i Norge i 2012, nesten.''

Jada, folkeforakt er et av kjennetegnene i disse miljøene. Folk er så dumme at akademikerparti nr.1 SV snart er under sperregrensa.

De skulle nok helst levd på en annen planet befolket av skapninger med større hoder..

Hvorfor benekte det? Er det noe du har gjort mye, så er det nettopp å trekke frem alle stedene du har bodd, og utdannelsen din. Det vet alle som har lest litt på dol. Når du benekter noe så opplagt, så er det lett å undres på om alt annet de påstår om deg og du benekter også er sant. Du gjør med andre ord deg selv en bjørnetjeneste.

Nei, det har jeg ikke gjort "mye".

Over de siste 14 årene så har det nok fremkommet hvor jeg har bodd (det er naturlig at det nevnes i diskusjoner), og jeg har blitt spurt hva jeg jobber med, men det er ikke noe unormalt.

Men når du fremsetter påstanden ''Er det noe du har gjort mye, så er det nettopp å trekke frem alle stedene du har bodd, og utdannelsen din. '' så bør du kunne dokumentere det.

Annonse

Gjest togli

Jeg synes diskusjoner mellom Nord og ned og Sør er svært så underholdende. Nord og ned kommer i mine øyne med mange gullkorn... Og ord som ralling, fleinsoppspisende er bare morsomt. Jeg har mang en gang flirt godt av ting Nord og ned skriver. Han er artig! :)

Men hadde du taklet at han brukte slike ord om deg? Jeg spør ikke for å kverulere, men blir litt forvirra av dobbeltbudskapene dine;)

Gjest togli

Problemet er vel at de som er "dumme" oftest ikke skjønner det selv, og det er kanskje like bra ;) Har forøvrig ikke sett på Harald Eia....

''Jeg gadd ikke følge med på det rare programmet til Eia jeg. ''

Nei, du gidder vel helst ikke å følge med på annet enn din egen navle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...