Gå til innhold

Ja, da er enda en tråd slettet...

Anbefalte innlegg

Enda et av dine innlegg om "Sør".

Du er personfokuset som få. Besatt kanskje?

Skal vdde på det gjør deg så happy at du sitter og napper i nappetassen!

Du som er så skarp og smartere enn alle, hvordan mener så DU man kan argumentere mot Sør uten å nevne Sør og Sørs hersketeknikk?

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• mrxx

22

• Mrs D

20

• Louis Cyphre

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest maiapril

Hvis du tror dette handler om en sekt og anser alle som ikke har samme meninger som deg som uselvstendige mennesker som ikke kan tenke selv, så tror jeg du må tenke litt... Du må gjerne ha dine egne meninger, og andre må gjerne være enige med deg - men du må samtidig forstå at andre kan ha andre meninger uten å være rævdiltere som ikke har egne tanker.

Jeg har opptil flere ganger vært uenig med sør, og gitt uttrykk for dette - på samme måte som jeg er uenig med deg. Heldigvis er det slik at vi alle har rett til å være her inne, og rett til å uttale oss. Er det en ting jeg ikke liker så er det at noen forteller meg at jeg ikke har egne meninger, men dilter etter andre - for dette er så langt fra meg som det går an å komme. Håper du også forstår dette...

''men du må samtidig forstå at andre kan ha andre meninger uten å være rævdiltere som ikke har egne tanker.''

Der sa du noe vesentlig, togli. Og det passer utmerket på mine egne tanker om f.eks homofile. Der er jeg faktisk ingen rævdilter, men har egne oppfatninger.

Jeg er igrunnen dum som lar meg diktere av andre hva jeg skal mene og ikke mene rundt dette. Som alltid ellers er JEG den som må krype til korset og be om unnskyldning. Men unnskyldning for hva, egentlig? Det må jeg saktens også lære meg. Nemlig å skille mellom min egen rett til å mene hva jeg vil om homofili og andre saker og hva andre mener at jeg skal mene. Jeg behøver ikke å være en rævdilter for å bli godtatt. De som ikke godtar mitt syn på ting og tang har like store problemer med seg selv som de mener at den (jeg) som ytrer seg slik har.

''Siden mrxx mener at å be om dokumentasjon kun er "å lage kvalme og for å kverulere" så er det nok ikke behov for slikt.

Men ellers et godt poeng. :-)''

Vil fortsatt oppfordre deg til å komme med dokumentasjonen. Kunne kanskje bli lærerikt for deg å se litt nærmere på dine egne påstander.

Nei, jeg finner slike personfokuserte tråder meget kjedelige.

Annonse

Du som hele tiden forlanger dokumetasjon må da kunne hoste opp ett mye bedre svar?

Men som vanlig så gjelder ikke det samme for deg som det gjelder for alle andre du forlanger det samme av. Du møter deg kraftig i døra som vanlig og det morsomme er at du ikke ser det selv, men forsøker å vri deg av kroken.

Phø, bare innrøm det, du har link til hver eneste av dem i Bokmerker-lista di! Men jeg tror du plages av en gedigen regnefeil her, og så mener du at å prøve å argumentere deg unna det med dokumentasjon skal ro deg i land. Problemet er at det er du som åpner for krav om dokumentasjon. Og enhver rettspraksis der en part åpner for bruk at et-eller-annet, så gir det motparten rom får å benytte seg av det samme. Du er ikke den første som har gått i din egen felle sånn sett.

Skal vdde på det gjør deg så happy at du sitter og napper i nappetassen!

Du som er så skarp og smartere enn alle, hvordan mener så DU man kan argumentere mot Sør uten å nevne Sør og Sørs hersketeknikk?

''hvordan mener så DU man kan argumentere mot Sør uten å nevne Sør og Sørs hersketeknikk?''

Ved saklige argumenter.

Du som hele tiden forlanger dokumetasjon må da kunne hoste opp ett mye bedre svar?

Men som vanlig så gjelder ikke det samme for deg som det gjelder for alle andre du forlanger det samme av. Du møter deg kraftig i døra som vanlig og det morsomme er at du ikke ser det selv, men forsøker å vri deg av kroken.

Og veldig ofte når man prøver på akkurat det, så graver kroken seg bedre og bedre fast. ;)

Gjest togli

''men du må samtidig forstå at andre kan ha andre meninger uten å være rævdiltere som ikke har egne tanker.''

Der sa du noe vesentlig, togli. Og det passer utmerket på mine egne tanker om f.eks homofile. Der er jeg faktisk ingen rævdilter, men har egne oppfatninger.

Jeg er igrunnen dum som lar meg diktere av andre hva jeg skal mene og ikke mene rundt dette. Som alltid ellers er JEG den som må krype til korset og be om unnskyldning. Men unnskyldning for hva, egentlig? Det må jeg saktens også lære meg. Nemlig å skille mellom min egen rett til å mene hva jeg vil om homofili og andre saker og hva andre mener at jeg skal mene. Jeg behøver ikke å være en rævdilter for å bli godtatt. De som ikke godtar mitt syn på ting og tang har like store problemer med seg selv som de mener at den (jeg) som ytrer seg slik har.

Ser den :)

Det viktige her er også det at når man diskriminerer en menneskegruppe kun utfra at man ikke "liker slike folk, det er unaturlig etc", så trenger man faktisk å få feedback på at dette ikke er greit.

Jeg kommer selv fra en gruppe mennesker som i hundrevis av år har vært diskriminerte på ulike vis - og er ufattelig glad hver gang noen står opp for denne gruppen og motiser de som fortsatt lever i "fortiden" mht holdninger om denne gruppen...min erfaring er nemlig at man lærer så lenge man lever - og at møtes man med motsigelser, så må man reflektere videre og kanskje etterhvert finner man ut at man ikke har grunn til/rett til å diskriminere :)

Annonse

''hvordan mener så DU man kan argumentere mot Sør uten å nevne Sør og Sørs hersketeknikk?''

Ved saklige argumenter.

''Ved saklige argumenter.''

Så får du sannelig begynne der sjøl! Du får stadig sterke hint om at du ikke oppfattes som videre saklig i diverse tråder (sjekk bokmerke-lista di, så vet du nok hva jeg snakker om. Og har du ikke en sånn liste kan du jo søke litt på DOL siden jeg ikke gidder ettersom søkefunksjonen her er rævva dårlig), og hvis det da er så forbaska saklig å 1) be om dokumentasjon mens ingen kan be deg om det samme eller 2) komme med påstander om at vedkommende er Sør-fiksert, så vet du jaggu lite om hva saklige argumenter er!

Du har selvsagt lov til å ha dine meninger, akkurat som andre har lov til å være uenig med deg, og å påpeke at meningene dine er "tåpelige" og "skadelige" for andre mennesker.

Du forsøker å sammenligne diskriminering av kristne med diskriminering av homofile. Det faller på sin egen urimelighet:

1) INGEN vil nekte deg å gifte deg fordi du er kristen.

2) INGEN vil nekte deg å få barn FORDI du er kristen.

3) INGEN vil nekte deg å gå på bestemte strender FORDI du er kristen.

Gjest hjelp til hukommelsen

Nice try...

Du hevder jo at du ikke har noen problemer med å innrømme at du tar feil. Kanskje du like gjerne skal innrømme at du fremsatte en ren løgn om mrxx sin virksomhet på dol?

''Ved saklige argumenter.''

Så får du sannelig begynne der sjøl! Du får stadig sterke hint om at du ikke oppfattes som videre saklig i diverse tråder (sjekk bokmerke-lista di, så vet du nok hva jeg snakker om. Og har du ikke en sånn liste kan du jo søke litt på DOL siden jeg ikke gidder ettersom søkefunksjonen her er rævva dårlig), og hvis det da er så forbaska saklig å 1) be om dokumentasjon mens ingen kan be deg om det samme eller 2) komme med påstander om at vedkommende er Sør-fiksert, så vet du jaggu lite om hva saklige argumenter er!

Bra skrevet. Jeg lurer på om han noen gang har lurt på hvorfor han stadig havner opp i bråk og krangler, men han har vel kommet til den konklusjonen at det er alle andres feil.

Nice try...

Du hevder jo at du ikke har noen problemer med å innrømme at du tar feil. Kanskje du like gjerne skal innrømme at du fremsatte en ren løgn om mrxx sin virksomhet på dol?

Hvorfor det?

mrxx har jo demonstrert hans besettelse med "Sør" i denne tråden, hvor han har skrevet ørten innlegg om "Sør" på noen timer. Ikke bare til "Sør", men til tredjepart OM "Sør".

Sist jeg sjekket andre innlegg av mrxx så var det ETT enslig innlegg i en FB-tråd.

Bra skrevet. Jeg lurer på om han noen gang har lurt på hvorfor han stadig havner opp i bråk og krangler, men han har vel kommet til den konklusjonen at det er alle andres feil.

Enda et innlegg OM "Sør".

Det tok ikke lang tid før du fremviste nettopp at nær alt du skriver på DOL handler om Sør.

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...