Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linni82

Kjæresten min har reist på besøk til foreldrene for sommeren. De bor i en helt annen del av landet enn det vi gjør. (vi bor ikke sammen) Han har kjørt bil for å besøke de, noe som tar to-tre dager. Sommerferien vår skulle være en uke hos foreldrene, med dagsturer osv. Han foreldre er ikke akkurat unge, og de får visst veldig mye besøk denne sommeren. Men vi har avtalt at jeg skulle komme en uke og jeg har betalt flybillett til 3000 kr.

Nå føler kjæresten på at foreldrene har fått nok av at han er hos de, han er ikke den enkleste typen å ha på besøk, han irriterer seg over de og resten av familien, noe han ofte har god grunn til,. men han legger ikke skjul på det heller.

Så nå hadde han egentlig bestemt seg for å kjøre hjem. Og jeg skulle helle komme på besøk til han. Vi bor også på forskjellige kanter, og jeg hadde da bare fått brukt halve flybilletten pga mellomlanding, men greit nok.

Nå er han er plaget med en fot, og han vet ikke om han klarer å kjøre hjem nå. Han føler seg egentlig ikke velkommen hos foreldrene, og de hadde visst sagt at jeg måtte avbestille billetten min. (Jeg har så vidt truffet foreldrene før)

Så dette ble bare så trist, jeg vil jo ikke reise der hvis de ikke orker mer besøk, og hvis han blir så får vi ingen ferie sammen. Føler det er frekt at jeg plutselig ikke kan komme, og jeg får ikke igjen de 3000, de har en hytte vi kunne vært på, men kjæresten er ikke sikker på om vi kan det pga resten av familien. Kjenner jeg blir irritert og trist, aner ikke hva jeg bør si og gjøre.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381393-ikke-velkommen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De "hadde visst sagt" at du burde avbestille billetten, og han "er ikke sikker på" om dere kan bruke familiehytta?

Først må han oppklare dette, slik at du vet om det er slik at de har sagt i klartekst at det blir for mye for dem hvis du også kommer, og om det i så fall er et alternativ at du kommer, men at dere bor på hytta. Du kan ikke ta noen fornuftig beslutning basert på så elendig kommunikasjon. Såpass burde han også forstå, siden det er snakk om en billett til flere tusen.

Foreldrene hans har full rett til å synes at det blir for mye hvis de får masse besøk i sommer og de egentlig ikke går så veldig godt sammen med sønnen, spesielt hvis han har vondt i foten og ikke kan være til praktisk hjelp. Men siden dere hadde planlagt dette, synes jeg det burde være en løsning at du reiser som planlagt, men at dere bor på hytta eller hos noen andre. På den måten får dere gjennomført mye av ferien deres, men uten å være så nær foreldrene hans at det skaper gjensidig irritasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381393-ikke-velkommen/#findComment-3361128
Del på andre sider

Reis opp dit og ta inn på hotell, camping etc. Eller dere kan ta en rolig bilferie om du har lappen.

Virker som kjæresten din har ønsketenkt en hel del når han planla denne ferien. De fleste problemene må være gamle, velkjente og fullt forutsigbare. Den eneste overraskelsen må værefotproblemet.

Fastslå på en bestemt, men ikke-bebreidende måte at dette må dere klare å løse slik at ikke hele ferien går i vasken.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381393-ikke-velkommen/#findComment-3362050
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...