Gå til innhold

Sjekke hodet?

Anbefalte innlegg

Chica Negra

Hei.

Min samboer hadde et heller ublidt møte med asfalten i morges da han syklet på jobb. Han ble påkjørt av en på scooter, og gikk over styret på sykkelen, hodet først. Heldigvis hadde han hjelm på seg. Han fikk noen skrubbsår, men er ellers i fin form. Spørsmålet er nå om han burde ha registrert hendelsen hos lege - i tilfelle det skulle oppstå problemer i ettertid? Da han skulle anmelde saken sendte politet han hjem med beskjed om å skrive anmeldelsen selv, og mente at han ikke trengte å dra innom legevakten.Stemmer dette? Hva med forsikring dersom det skulle oppstå noe i ettertid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381409-sjekke-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillepjokken min fikk en stein i hodet på skolen, det ble hull og masse jalla ut av det. Senere fikk vi brev fra NAV om at hendelsen var registrert som "yrkesskade". Det er nok pga mulige senskader. (Helt merkelig synes jeg, men sånn er det jo blitt)

Så jeg tror nok at dersom mannen din skulle hatt en sjanse om noe skjedde som følge av dette senere, så MÅ det dokumenteres med en gang fra lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381409-sjekke-hodet/#findComment-3361330
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...