Gå til innhold

Kjæresten skriver arbeidstimer

Anbefalte innlegg

Gjest Vignette

Atte....say whaaaat..?

Fikk en sms fra han nå, hvor han altså poengterer noe som jeg har glemt.. Vi har hatt et opphold i forholdet fra februar og til for tre uker siden..

Etter at jeg valgte å bli sammen med han igjen, har han ikke skrevet timer, og han har gått ned fra 18000-14000...

Kanskje det ikke er så galt like vel?

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

12

• laguna1

11

• frosken

5

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Fikk en sms fra han nå, hvor han altså poengterer noe som jeg har glemt.. Vi har hatt et opphold i forholdet fra februar og til for tre uker siden..

Etter at jeg valgte å bli sammen med han igjen, har han ikke skrevet timer, og han har gått ned fra 18000-14000...

Jo.

Hei!

Joda, bedre enn forventa.

Kanskje særlig fordi jeg fikk fortalt mannen :TOLD YOU SO (uansett hvor ekkelt sånt er, var det deilig!!!;D) sånn at han faktisk skjønte det. At slikt skal vi ikke, ikke uten å planlegge noe voldsomt hvertfall, hvilket han ikke ville, for han har det med å mene "at det går nok bra", selv når alle tydelige og selvsagte solemerker tyder på det motsatte, og pleier å motsette seg planlegging av noe slag. Nå fikk han syn for sagn for hvordan DET kan gå, og det er mulig jeg er et dårlig menneske, men det redda litt av ferien for meg da...;p

Nå hater jeg å være plassert i baksete som en annen elleveåring og bli frakta rundt på å få rundstykke når det passer andre, men jeg smurte meg med MASSE speiderånd, og prøvde å se det positive i ting. Og noen ganger var det trivelig på ordentelig også. Vi fikk ordna en dag for oss selv, den var ordentelig fin!

Ellers kan det jo regnes som et STORT minus (som jeg prøvde å informere om i forkant uten å bli hørt;p) at hotellet lå flere kilometer unna noe sentrum, på et sted som ligna litt på furuset, på en parkeringsplass til et kjøpesenter ala biltema (!!!), og at vi hadde bare en bil nedober, men det gikk på nevnte "told you so " konto og ble dermed litt mere overlevbar.

Ellers hjelper det at danskene selger øl overalt, sånn at jeg fikk plusset kunstig tålmodighet oppå allerede innøvet speiderånd! :D Jevn, men ikke for påtagelig støttepromille hjelper i de mest håpløse situasjoner! :D

Ellers er det umulig å finne ut av hva svigerforeldrene mener er "ordentelig mat" til forskjellige tider på døgnet. Jeg har forstått det sånn at Steakhouse er fine greier, det skal finnes potet, og har noen noe så uskyldig som en burrito på menyen så utgår stedet som konsept til et hvert måltid. Nuvel. Vi fikk da spist!

Men jeg tror ikke jeg fikk gjort EN ting jeg hadde genuint lyst til eller fant på, for fire meninger og en bil er uforenlig, så jeg kapitulerte. Jo! Jeg fikk stanset på en loppis, men det syntes svigerfolk var råteit fikk jeg inntrykk av, så der koste jeg meg i 10 minutter, omtrent. ;)

Og det må også nevnes at JEG var den som sto opp til frokost, ikke mann, som i forkant hadde ment at det "sikkert ikke var noe problem". HAH!

Uansett var det mere enn deilig å komme hjem, jeg oppførte meg som en hyggelig svigerdatter og gjorde en masse ting jeg egentlig ikke ville uten å la det skinne igjennom, og har sikkert fått bygd meg massevis med karakter.

Det regnet dessuten alle dagene, bortsett fra en.

På plusssiden, jeg fikk kjøpt meg en fin hagenips, vært i København, og hadde med meg godbiter som lange carlsberg, salami, røkt fisk og god ost hjem.

Jeg kan i grunn konkludere hele greia med teksten på et kjøkkenhåndkle jeg har og liker "Its been lovley, but I have to scream now" ;)

Tsk tsk.. gratulerer, nå begynner dama å LIKE deg. Så er du stuck med henne hvert eneste år, gled deg. Det blir hurtigruta til Hammerfest (pensjonisttreff/trekkspill) busstur til Berlin og pilgrimsvandring til Nidaros. Med høytlesning av Marthas englebøker...

*ler høyt*

''Fikk en sms fra han nå, hvor han altså poengterer noe som jeg har glemt.. Vi har hatt et opphold i forholdet fra februar og til for tre uker siden.. ''

Altså har han ikke vært kjæresten din allikevel? Uansett - han sa i utgangspunktet at det skulle være en vennetjeneste og burdde sagt fra underveis at ting hadde endret seg og at han ville ha betalt om han skulle fortsette med arbeidet.

''Etter at jeg valgte å bli sammen med han igjen, har han ikke skrevet timer, og han har gått ned fra 18000-14000... Kanskje det ikke er så galt like vel?''

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ha "glemt" at dere hadde 5 mnds pause midt i verandabyggingen, men det er nå så... Jeg synes det stiller seg litt annerledes da og hadde nok valgt å betale ham noe og så gjort det helt slutt. For godt.

Du valgte frivillig å bli sammen med tullingen igjen. Følgelig får du like gjerne bestille revisor og registrere dere i brønnøysundregistrene. *himler*

Haha...

Synes du plutselig at det er greit at han forlanger betaling? Jeg tror du tuller med dette innlegget.

Annonse

Tsk tsk.. gratulerer, nå begynner dama å LIKE deg. Så er du stuck med henne hvert eneste år, gled deg. Det blir hurtigruta til Hammerfest (pensjonisttreff/trekkspill) busstur til Berlin og pilgrimsvandring til Nidaros. Med høytlesning av Marthas englebøker...

*ler høyt*

*lol* :D

det får vi da virkelig ikke tro! :o:D

neida, et av høydepunktene for meg, hvor slemt det enn måtte høres, er jo at MANN så hvilken innforjævlig dårlig plan dette i utgangspunktet var, mens jeg, for engangs skyld, bare kunne lene meg tilbake og oppføre meg penest, fordi jeg på forhånd hadde satt meg inn i hvilke kataklyptiske mangler på plan, retning og trivsel denne ferien haddde, og dermed var realistisk forbedredt :D

Såh, nå er jeg (muligens naivt nok) positiv til at mann ikke setter oss i denslags prekære situasjoner særlig ofte lenger, det var nemlig han som hadde kløe og furtetendenser, og jeg tror han tenker seg NØYE om før han drar oss med ut i noe sånt en gang til..HAH!

Og jeg tviler VELDIG på at hun kommer til å spørre bare meg, strøken oppførsel og speiderånd eller ei! :D

Gjest Hulderen

''Fikk en sms fra han nå, hvor han altså poengterer noe som jeg har glemt.. Vi har hatt et opphold i forholdet fra februar og til for tre uker siden.. ''

Altså har han ikke vært kjæresten din allikevel? Uansett - han sa i utgangspunktet at det skulle være en vennetjeneste og burdde sagt fra underveis at ting hadde endret seg og at han ville ha betalt om han skulle fortsette med arbeidet.

''Etter at jeg valgte å bli sammen med han igjen, har han ikke skrevet timer, og han har gått ned fra 18000-14000... Kanskje det ikke er så galt like vel?''

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan ha "glemt" at dere hadde 5 mnds pause midt i verandabyggingen, men det er nå så... Jeg synes det stiller seg litt annerledes da og hadde nok valgt å betale ham noe og så gjort det helt slutt. For godt.

Støttes, på alle punkt.

I tillegg ville jeg sendt et motkrav med husleie.

Gjest Vignette

Haha...

Synes du plutselig at det er greit at han forlanger betaling? Jeg tror du tuller med dette innlegget.

Nei, jeg synes forøvrig ikke det er greit, i allefall ikke så mye.

Han har vært mye hos meg hele veien, og har også tidligere "bodd" hos meg, uten at jeg har krevet betaling for losji osv.

Neida, jeg skal betale og se glad ut, men håper jammen han kan se ting som "kjæreste-tjenester" i fremtiden. Kanskje jeg skal ta betalt for å passe barna hans også...?

Gjest Hulderen

Han har vært mye hos meg hele veien, og har også tidligere "bodd" hos meg, uten at jeg har krevet betaling for losji osv.

Neida, jeg skal betale og se glad ut, men håper jammen han kan se ting som "kjæreste-tjenester" i fremtiden. Kanskje jeg skal ta betalt for å passe barna hans også...?

Hvorfor i all verden vil du betale og se glad ut? Da har han fått satt standarden, og fått aksept for at han kan snylte på deg mens du må betale ham.

Alle her er enige om at dette er feil. Så hvorfor vil du ikke høre?

''Kanskje det ikke er så galt like vel?''

Jo, det er det. Har han sagt vennetjeneste får han stå ved det, kjærester eller ikke. Hadde det vært endrede forutsetninger for dette skulle han gitt deg beskjed, eventuelt avsluttet arbeidet.

Dessuten høres det som han prøver å presse deg økonomisk for at du skal være kjæreste med han. Det er definitivt ikke greit.

Du er ikke riktig rett om du betaler. Herregud.

''Kanskje jeg skal ta betalt for å passe barna hans også...?''

Selvføleglig skal du det. Om han krever betaling for tjenester han gjør deg så må det jo gjelde begge veier.

Annonse

Hvorfor i all verden vil du betale og se glad ut? Da har han fått satt standarden, og fått aksept for at han kan snylte på deg mens du må betale ham.

Alle her er enige om at dette er feil. Så hvorfor vil du ikke høre?

''Alle her er enige om at dette er feil. Så hvorfor vil du ikke høre?''

Han er antagelig ufattelig god i sengen?

Hvis du bestemmer deg for "å betale og se glad ut" garanterer jeg for at du åpner for en dørmattekariere av dimensjoner. Vil du det a? ;)

For en gjerrigknark og en pengepuger! hadde jeg _vurdert_ å ikke sparke mannen som kjærest etter et slikt utspill, hadde jeg i det minste lagd et helvetes spetakkel og forlangt å få greie på hans grunnverdier, tanker om penger og om tjenester (selv om det ser ut til at de lyser ganske godt igjennom da..:S)

Betaling til kjærester for tjenester er suss, klem, smil og tusen takk. Og øl til tørst snekker. I min verden.

Gjest Vignette

''Kanskje det ikke er så galt like vel?''

Jo, det er det. Har han sagt vennetjeneste får han stå ved det, kjærester eller ikke. Hadde det vært endrede forutsetninger for dette skulle han gitt deg beskjed, eventuelt avsluttet arbeidet.

Dessuten høres det som han prøver å presse deg økonomisk for at du skal være kjæreste med han. Det er definitivt ikke greit.

Han sa han skulle hjelpe meg med verandaen ved juletider. I februar ble det slutt, og jeg så meg om etter andre til å ta jobben. Han sa jeg ikke trengte det, fordi han hadde ment å sette den opp slik han hadde sagt. Jeg ble veldig glad for det.

Han har ikke nevnt noen ting om betaling, men jeg ante lunta og ba han finne ut hvor mye han skulle ha.. "Jeg har timene hjemme", sa han.

Jeg spurte om det var mer enn 10.000,-.. han svarte ikke helt på det, men trodde ikke det, sa han.

I dag regnet han på det.. 72 timer sa han, og da har jeg ikke tatt med timene for etter at vi ble sammen (han startet på vernadaen i mai i år). Han skulle ikke ta full pris da, for det var for grådig, synes han..

På en måte synes jeg det er greit å betale, fordi han trenger pengene, men på en annen side, skriker det i meg!! Jeg har aldri krevet noe av ham, verken for pass av barn, strøm, slitasje eller noe.. Kjenner jeg er litt lei meg..

Han hjalp meg med noe forarbeid i mai, og jeg sa til han at "Tusen takk! Du får si ifra hvis du trenger hjelp til å beise huset ditt :)" Trodde han gjorde dette av vennetjeneste, men ser jo nå at det ikke var slik og er litt lei meg :(

Gjest Vignette

Hvis du bestemmer deg for "å betale og se glad ut" garanterer jeg for at du åpner for en dørmattekariere av dimensjoner. Vil du det a? ;)

For en gjerrigknark og en pengepuger! hadde jeg _vurdert_ å ikke sparke mannen som kjærest etter et slikt utspill, hadde jeg i det minste lagd et helvetes spetakkel og forlangt å få greie på hans grunnverdier, tanker om penger og om tjenester (selv om det ser ut til at de lyser ganske godt igjennom da..:S)

Betaling til kjærester for tjenester er suss, klem, smil og tusen takk. Og øl til tørst snekker. I min verden.

..selv om vi ikke var sammen den første tiden han holdt på å sette den opp?

..selv om vi ikke var sammen den første tiden han holdt på å sette den opp?

Ja. Man tar da ikke penger fra nykjæreste. Da smiler man og sier at det var hyggelig å hjelpe til, også server du kyss, klapp og pils..Og gjør ham en tjeneste en annen gang.

Synes jeg da.

Gjest Vignette

Ja. Man tar da ikke penger fra nykjæreste. Da smiler man og sier at det var hyggelig å hjelpe til, også server du kyss, klapp og pils..Og gjør ham en tjeneste en annen gang.

Synes jeg da.

Er i grunnen det jeg har tenkt også, men vil jo ikke bli beskyldt for å utnytte han :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...