Gå til innhold

ordet kvinnfolk

Anbefalte innlegg

Vel, setningen "Han er et ekte mannfolk" ligger det jo ofte mye stolthet og anerkjennelse i. Ikke særlig negativt.

''Vel, setningen "Han er et ekte mannfolk" ligger det jo ofte mye stolthet og anerkjennelse i. Ikke særlig negativt.''

Det har du rett i. :o) Men om man sier "Mannfolk!" / "Kvinnfolk!" litt oppgitt og himler litt med øynene så er det bare negativt.

Jeg har aldri hørt noen si "Hun er et ekte kvinnfolk!" forresten... :o)

Fortsetter under...

Tror dette også handler om dialekt (i tillegg til det NHD skrev).

Kvinnfolk og mannfolk klinger ikke negativt i mine ører. Heller ikke om gubben kaller meg kjerringa si. Helt OK :-)

''Heller ikke om gubben kaller meg kjerringa si. Helt OK :-)''

Jeg har blitt midlere stemt i forhold til ordet "kjerringa" med alderen. :o) Tidligere likte jeg det ikke, men nå synes jeg det er litt koselig faktisk. Og jeg kan godt kalle kjæresten for gubben og da er det varmt og kjærlig ment - han er min egen elskede gubbe. :o)

Men han bør ikke prøve seg på å om tale meg som "dama si" altså - der går grensa! *grøss*

Tror dette også handler om dialekt (i tillegg til det NHD skrev).

Kvinnfolk og mannfolk klinger ikke negativt i mine ører. Heller ikke om gubben kaller meg kjerringa si. Helt OK :-)

''Heller ikke om gubben kaller meg kjerringa si. Helt OK :-)''

Jeg har blitt midlere stemt i forhold til ordet "kjerringa" med alderen. :o) Tidligere likte jeg det ikke, men nå synes jeg det er litt koselig faktisk. Og jeg kan godt kalle kjæresten for gubben og da er det varmt og kjærlig ment - han er min egen elskede gubbe. :o)

Men han bør ikke prøve seg på å om tale meg som "dama si" altså - der går grensa! *grøss*

ArabianStar

Neida, jeg hører det ordet stadig vekk og tar det aldri tungt!:) Kjæresten min er en "erfaren" kar som har noen forhold bak seg. Så veldig ofte hvis jeg gjør/sier noe som er typisk kvinnfolk får jeg veldig ofte dette til svar.. "Kvinnfolk.." hvorpå han kanskje rister på hodet og flirer litt av meg..

Dette gjør meg ingenting, og jeg flirer bare av det. Men såklart, kan godt hende jeg hadde blitt sur om noen brukte det mot meg som en fornærmelse(som forutsetter at jeg forsto fornærmelsen).. Selv om jeg ikke tror jeg ville reagert på det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...