Gå til innhold

Anbefalte innlegg

''OG jeg har en gang blitt mint på at jeg skyldte noen den forrykende sum av kroner 10.''

Hvis du mener man er gjerrig fordi man minner folk på at de skylder en penger, så kan de som skylder og ikke betaler tilbake også godt kalles frekke. Det kan være veldig mange som "bare har lånt en tier" av henne uten å betale tilbake.

Sikkert. Men dette er altså en person jeg kjenner ganske godt, og som sikkert har fått en tier av meg mange ganger. Jeg regner med at grunnen til at jeg "skyldte" 10 kroner var at jeg har mangla på en øl, fått en cola i parken, ett eller annet sånt, som jeg da ikke husket.

La oss bare fastslå at vedkommende defintivt fikk tieren uten at jeg på noen måte gadd å begynne å diskutere om det hvertfall. For all del, liksom! ;D

Hadde jeg vist at noen "skyldte" meg en tier, hadde jeg nå aldri spurt, selvom jeg måtte trenge en uansett hvor mye, ikke på en sånn måte hvertfall. Tiere er noe man gir eller får om noen mangler på noe. 100-200 kroner og oppover skylder man. Etter at man runda 12 år. I min verden hvertfall :)

Fortsetter under...

Sikkert. Men dette er altså en person jeg kjenner ganske godt, og som sikkert har fått en tier av meg mange ganger. Jeg regner med at grunnen til at jeg "skyldte" 10 kroner var at jeg har mangla på en øl, fått en cola i parken, ett eller annet sånt, som jeg da ikke husket.

La oss bare fastslå at vedkommende defintivt fikk tieren uten at jeg på noen måte gadd å begynne å diskutere om det hvertfall. For all del, liksom! ;D

Hadde jeg vist at noen "skyldte" meg en tier, hadde jeg nå aldri spurt, selvom jeg måtte trenge en uansett hvor mye, ikke på en sånn måte hvertfall. Tiere er noe man gir eller får om noen mangler på noe. 100-200 kroner og oppover skylder man. Etter at man runda 12 år. I min verden hvertfall :)

Jeg er enig med deg, men ville bare poengtere at det er mange som "til stadighet" låner en tier her og en tier der og "glemmer" å gi tilbake. Jeg synes det er en uting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...