Gjest Emilie 123 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hei Jeg har siden oktober i år slitt med hoste. Ved juletider hadde jeg bihulebetennelse og lungebetennelse. Før dette krafig hoste og langvarig forkjølelse. En kort periode i februar var jeg bra før jeg rundt påske begynte å hoste igjen. Jeg har hatt et par runder etter jul med halsbetennelse (streptokokker) og fått apocilin for dette. Jeg har tatt røntgenbilde av lungene som ikke viste noe spesielt, samt allergiprøver som alle var negative. Jeg føler nå at det renner slim i bakre svelg som jeg må svelge. Dette har jeg følt i flere mnd. Nesen er forøvrig helt åpen. Når jeg har spist mat danner det seg alltid mye slim som må hostes opp. Det samme med varm drikke. Jeg kremter og harker en del. Gruer meg til måltider. Mitt hovedproblem nå er både hosten/slimet i seg selv men også angsten dette utløser. Jeg er redd det aldri skal gå over og at jeg er alvorlig lungesyk (eller kommer til å bli det pga alt slimet). Vil jeg oftere få luftveisinfeksjoner? Kan det være kols? Hva med kronisk bronkitt? Kronisk rhinitt? Går slikt noen gang over? Jeg har hatt et år med mye sykdom/luftveisinfeksjoner. Kan dette ha ført til noe kronisk?? Jeg jobber på barneskole og har små barn i barnehagen. (Første året mitt i småskolen). Ligger grunnen her? Vil så gjerne bli helt kvitt disse plagene. Er det vanlig med lange perioder med mye slim/hoste? Allmenntilstanden er god. Røyker ikke. Har dog sluttet å trene grunnet redsel for mer hoste og slim. Bruker nasonex. Kvinne 32 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381534-produktiv-hoste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 I vinter har det vært mange tilfeller med langvarige luftveisinfeksjoner og blant annet en liten epidemi med Mycoplasma infeksjoner. Det kan være fornuftig å undersøke antistoffer i blodet mot luftveismikrober for å se om man kan finne ut av hva som har smittet deg. Noen ganger er det også greit å bli henvist til spesialist når dette ikke går over. En øre-nese-hals spesialist vil kunne sjekke om du har en koloni med bakterier i bihuler og en lungespesialist vil kunne på tilsvarende måte kunne teste lungene. Personlig pleier jeg å anbefale Bronkyl brusetabletter i slike tilfeller, som er et reseptfritt slimløsende og irritasjonsdempende middel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381534-produktiv-hoste/#findComment-3364991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.