ArabianStar Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Kjæresten og jeg stanger hodene våre litt i veggen om dagen, og jeg tror særlig han blir veldig frustrert.. Han er BEINFAST på at han skal kunne nyte så mye alkohol hjemme han vil. Dette fordi han vet det foregår i rolige former.. Og det gjør jo for såvidt det.. Han tar en og to øl flere kvelder i uka. Jeg personlig syns dette er for mye.. I min verden er alkohol noe som ikke akkurat hører dagliglivet til, og jeg syns det kan forholde seg til fredag og lørdag.. I sommer hadde han en periode han kunne drikke både tre og fire, og dette syns jeg iallfall var for mye. Da tok han første øl rett etter jobb, og fortsatte utover ettermiddagen. Om dette er noe han fortsatt driver med, vet jeg ikke.. Men nå er det lenge siden han har gjort det. Jeg sjøl syns han drikker for mye. Særlig siden vi har to små barn i huset(han er ikke faren til dem), og jeg vil ikke at de skal vokse opp med alkohol som daglig pine. Foreldra mine er begge alkolikere, og jeg sleit med dette i oppveksten(vekte meg om natta for å klage, sutre, eller i verste fall bråke). Dette sitter selvfølgelig igjen, og jeg har solid angst for alkohol og fyll. Mamma var jo heller ikke alkoholiker som ung, hun tok ikke av før hun passerte 40(muligens litt før, ikke sikker). Men da var det jo likedan, "Herregud, jeg tar jo bare en drink før jeg skal legge meg.. Har jo jobb i morra!".. Jeg spør ikke etter fasit, altså.. Jeg bare lurer på om det er angsten min for dette som spiller meg noen puss, og om alkoholbruken til kjæresten er helt akseptabel? En ting er at han drikker på denne måten NÅ uten at noen tar skade av det.. Jeg er bare så redd det tar av, og at han plutselig er full hver kveld, liksom.. For uansett om han vil det eller ikke.. Når han tar tredje ølen, så blir han påvirka og jeg merker det veldig godt.. Men han forstår det ikke, og han tror ikke på meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Med småbarn i huset skal man uansett ikke drikke så mye at man blir påvirket. Enkelt og greit. Når han i tillegg ikke tar noe som helst hensyn til at du har problemer med dette fra oppveksten din og ikke er interessert i å kutte ned på forbruket sitt det minste så er det kanskje like greit å kutte ut ham? Hva sier han til å drikke alkoholfritt øl f.eks.? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg liker heller ikke fyll. Men man må skille på hverdag og ferie. I hverdagen tenker jeg at en-to øl eller et-to glass vin pr dag er bedre enn flatfyll fredag og lørdag. Likevel- absolutt hver dag er mer enn hva jeg er vant med fra oppvekst (uten at det setter noen standard altså). Jeg tror videre at unger har godt av å se sunt forhold til alkohol. Altså at voksne tar et glass - men ikke er påvirket foran barna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Med småbarn i huset skal man uansett ikke drikke så mye at man blir påvirket. Enkelt og greit. Når han i tillegg ikke tar noe som helst hensyn til at du har problemer med dette fra oppveksten din og ikke er interessert i å kutte ned på forbruket sitt det minste så er det kanskje like greit å kutte ut ham? Hva sier han til å drikke alkoholfritt øl f.eks.? ''Når han i tillegg ikke tar noe som helst hensyn til at du har problemer med dette fra oppveksten din '' Klart man kan ta hensyn, men... Dersom jeg har problemer med et eller annet, er det mitt ansvar å ta tak i det og tilpasse meg. Det er ikke alle andres ansvar å ta "hensyn til meg". Når det er sagt, så mener jeg som olebrumm- ja takk begge deler. Dvs partner må ta hensyn så langt det går, og trådstarter må, som hun tydeligvis gjør, vurdere sitt syn på saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 ''Når han i tillegg ikke tar noe som helst hensyn til at du har problemer med dette fra oppveksten din '' Klart man kan ta hensyn, men... Dersom jeg har problemer med et eller annet, er det mitt ansvar å ta tak i det og tilpasse meg. Det er ikke alle andres ansvar å ta "hensyn til meg". Når det er sagt, så mener jeg som olebrumm- ja takk begge deler. Dvs partner må ta hensyn så langt det går, og trådstarter må, som hun tydeligvis gjør, vurdere sitt syn på saken. ''Dersom jeg har problemer med et eller annet, er det mitt ansvar å ta tak i det og tilpasse meg. Det er ikke alle andres ansvar å ta "hensyn til meg".'' Joda, men å fortsette å drikke og å drikke mer når partneren gir uttrykk for at hun ikke liker det og har problemer med det fra hun var liten - det er jo så umodent og barnslig at jeg nesten ikke finner ord! Da kan man heller roe ned og ta seg en øl til middagen 2-3 dager i uka og la det bli med det. Klarer man ikke det så er det kanskje på vei til å bli et problem som vedkommende ikke innser før det har blitt for stort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg liker heller ikke fyll. Men man må skille på hverdag og ferie. I hverdagen tenker jeg at en-to øl eller et-to glass vin pr dag er bedre enn flatfyll fredag og lørdag. Likevel- absolutt hver dag er mer enn hva jeg er vant med fra oppvekst (uten at det setter noen standard altså). Jeg tror videre at unger har godt av å se sunt forhold til alkohol. Altså at voksne tar et glass - men ikke er påvirket foran barna. Veldig enig i denne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Her mener jeg for det første at hans alkoholkonsum i uka er for høyt. Det er én ting. For det andre mener jeg at han må ta hensyn til både deg, grunnet din oppvekst, og til barna, grunnen er innlysende. Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Her i huset er det ikke mye alkohol, gubben drikker kanskje en boks øl i løpet av helga (ikke hver helg, men ca. 1-2 ganger i måneden, og jeg drikker et glass vin til maten hvert jubelår. En av oss er nesten alltid "kjørbar", i hvert fall hvis det er barn i huset. Jeg var forresten 22 år første gang jeg smakte alkohol, og jeg var nesten 25 første gang jeg så foreldrene mine drikke alkohol hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg liker heller ikke fyll. Men man må skille på hverdag og ferie. I hverdagen tenker jeg at en-to øl eller et-to glass vin pr dag er bedre enn flatfyll fredag og lørdag. Likevel- absolutt hver dag er mer enn hva jeg er vant med fra oppvekst (uten at det setter noen standard altså). Jeg tror videre at unger har godt av å se sunt forhold til alkohol. Altså at voksne tar et glass - men ikke er påvirket foran barna. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Man skal ta hensyn til små barn i hjemmet, uansett om de er ens egne eller ikke. Dessuten skal man absolutt ta hensyn til at partnern føler seg utrygg. Generelt så syns jeg ikke at (bare) en øl om kvelden 2-3 ganger per uke er mye. Det er jo bare helgen + en hverdag. Eller mente du 2-3 hverdager i tillegg til drikking i helgen? Derimot blir 3-4 øl om kvelden jevnlig alt for mye. Da blir man som du sier, synlig påvirket. Som nevnt, så teller hensynet til deg og barna aller mest. Men jeg svarte i tillegg "generelt" siden du spurte om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okseballer Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Er normalt at alkoholforbruket øker i ferien, og ellers er 1-2 alkoholenheter om dagen helt ok. Du trenger ikke å bekymre seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Okseballer Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Man skal ta hensyn til små barn i hjemmet, uansett om de er ens egne eller ikke. Dessuten skal man absolutt ta hensyn til at partnern føler seg utrygg. Generelt så syns jeg ikke at (bare) en øl om kvelden 2-3 ganger per uke er mye. Det er jo bare helgen + en hverdag. Eller mente du 2-3 hverdager i tillegg til drikking i helgen? Derimot blir 3-4 øl om kvelden jevnlig alt for mye. Da blir man som du sier, synlig påvirket. Som nevnt, så teller hensynet til deg og barna aller mest. Men jeg svarte i tillegg "generelt" siden du spurte om det. Man blir ikke beruset av 3-4 øl drukket over mange timer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Craven Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 ''Dersom jeg har problemer med et eller annet, er det mitt ansvar å ta tak i det og tilpasse meg. Det er ikke alle andres ansvar å ta "hensyn til meg".'' Joda, men å fortsette å drikke og å drikke mer når partneren gir uttrykk for at hun ikke liker det og har problemer med det fra hun var liten - det er jo så umodent og barnslig at jeg nesten ikke finner ord! Da kan man heller roe ned og ta seg en øl til middagen 2-3 dager i uka og la det bli med det. Klarer man ikke det så er det kanskje på vei til å bli et problem som vedkommende ikke innser før det har blitt for stort? For noe moralisme-snakk her da. Det kan da ikke være noe som helst slags problem at fyren tar 2-3 øl på en ettermiddag/kveld. Så lenge fyren ikke drikker seg beruset, hva er problemet da? At TS har hatt alko-foreldre er jo ikke denne karens problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3364997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 For noe moralisme-snakk her da. Det kan da ikke være noe som helst slags problem at fyren tar 2-3 øl på en ettermiddag/kveld. Så lenge fyren ikke drikker seg beruset, hva er problemet da? At TS har hatt alko-foreldre er jo ikke denne karens problem. ''Så lenge fyren ikke drikker seg beruset, hva er problemet da?'' Leste du hele innlegget? Trådstarter sier hun merker det på ham etter 3 øl og når han da også tyller innpå minst en til så er han i farta til å bli synlig beruset og det er ofte ubehagelig for andre. ''At TS har hatt alko-foreldre er jo ikke denne karens problem.'' Nei, selvfølgelig skal man overhodet ikke ta hensyn til sin partner... At partneren har små barn spiller heller ingen rolle - alkoholen får foran alt!? Jeg hadde tuppet denne fyren ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg synes ikke det er mye, men vi er alle forskjellige Her i huset, om vi har råd og det er ferie "drikker vi gjerne tre øl de dagene vi ikke drikker øl også", og det er ikke noe problem det, fine levertall, ikke noe alkoholisme, men hyggelig og sosialt, synes vi da. Jeg kan godt like å være litt beruset og avslappa, og det bekymrer meg egentlig ikke no særlig. Jeg hadde vel ikke likt det noe særlig om partneren min hadde villlet endre en hvilken som helst vane jeg hadde, koste meg med og følte som harmløs, men klart jeg hadde kunnet diskutere det hvis det lå en angst bak dette ønsket. Jeg vet at det er mange barn av alkoholikere, eller folk som har sett mye fyll som er livredde for alkohol, og det er jo noe man kan forstå..dårlige minner etc..men det betyr jo ikke at de har "rett"..Mange koser seg med å drikke moderat, og alkoholkonsum trenger ikke å være synonymt med alkoholisme, wam & wennerød, og nedenom og hjem..;p Her i huset er det ikke barn, men hadde det vært det hadde det sikkert blitt åpna noen flasker innimellom allikevel. Tror ikke barn har så vondt av å se at voksne kan drikke litt vin eller øl som det er gjengs enkelte steder å mene, så sant det ikke er snakk om fyll og dramatikk Synes en relativt alkohollberal laguna 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg synes ikke det er mye, men vi er alle forskjellige Her i huset, om vi har råd og det er ferie "drikker vi gjerne tre øl de dagene vi ikke drikker øl også", og det er ikke noe problem det, fine levertall, ikke noe alkoholisme, men hyggelig og sosialt, synes vi da. Jeg kan godt like å være litt beruset og avslappa, og det bekymrer meg egentlig ikke no særlig. Jeg hadde vel ikke likt det noe særlig om partneren min hadde villlet endre en hvilken som helst vane jeg hadde, koste meg med og følte som harmløs, men klart jeg hadde kunnet diskutere det hvis det lå en angst bak dette ønsket. Jeg vet at det er mange barn av alkoholikere, eller folk som har sett mye fyll som er livredde for alkohol, og det er jo noe man kan forstå..dårlige minner etc..men det betyr jo ikke at de har "rett"..Mange koser seg med å drikke moderat, og alkoholkonsum trenger ikke å være synonymt med alkoholisme, wam & wennerød, og nedenom og hjem..;p Her i huset er det ikke barn, men hadde det vært det hadde det sikkert blitt åpna noen flasker innimellom allikevel. Tror ikke barn har så vondt av å se at voksne kan drikke litt vin eller øl som det er gjengs enkelte steder å mene, så sant det ikke er snakk om fyll og dramatikk Synes en relativt alkohollberal laguna Hvordan gikk ferieturen, ble det norn reisebrev? Har vært litt borte fra dol, serru... Eller står kanakje turen for døren? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hvordan gikk ferieturen, ble det norn reisebrev? Har vært litt borte fra dol, serru... Eller står kanakje turen for døren? Hei! Jeg skrev litt om turen, som faktisk gikk ganske greit! selvsagt var det ganske jævlig å bli fraktet rundt som en unge i baksetet, og å ikke bestemme sjøl hvor en skal, når en skal spise og hva +++, men, som det grunne mennesket jeg er synes jeg at det var aldeles eilig at jeg fikk inn real "told you so" til mann, bare i form av at vi dro..;p Han vil aldri, aldri mer bli med på noe slikt og særlig ikke uten å planlegge, hvilket jeg jo prøvde å si i forkant..Hvoe ekkelt skjønt å ha rett! ;p Siden jeg HADDE planlagt, og viste fra før hvor utpreget jævlige enklte av delene av ferien var dømt til å bli, tok jeg ting pent og utviste mengder med speiderånd, og klarte meg. Vi hadde forresten en fin dag bare mann og jeg også, da vi tok tog og susa rundt på egenhånd, og det var stas Men jeg anbefaler ingen å farte på en sånn ferie i en bil og med mange meninger, det var jo en prøvelse på flerre måter (blandt annet klarer jeg ikke for mittt bare liv å finne ut av hva svigersene mener er "ordentelig mat"...Jeg skjønner at det skal være potet til alt, at ingen ting skal være det minste eksotisk, og at om det står for eksempel burrito på menyen et sted kan vi ikke gå inn der for å spise omelett engang..mye greier..Som resulterte i mye steakhouse, men jojo..Jeg bare skjønner ikke "reglene") I tillegg lå hotell pitoresk plassert på en parkeringsplass på et kjøpesenter (et godt stykke utafor byen som ligna litt på Furuset) hvilket jo ikke er helt ideellt.. Men igjen, jeg visste jo det i utgangspunktet, fordi jeg hadde giddi å sjekka litt. Såh, overlevde ferie fint av fire grunner : ekkel sjølfornøydhet med å ha rett på flere plan, speiderånd i bøtter og spann, noen opplevelser som var skikkelig koselige helt på ordentelig, samt pleing av en trivelig støttepromille! ;p Veldig, veldig greit å være hjemme igjen også da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 For noe moralisme-snakk her da. Det kan da ikke være noe som helst slags problem at fyren tar 2-3 øl på en ettermiddag/kveld. Så lenge fyren ikke drikker seg beruset, hva er problemet da? At TS har hatt alko-foreldre er jo ikke denne karens problem. Jammen det er jo akkurat det.. Han blir jo påvirka straks 2. ølen er tømt.. Hvorfor må han da enda bøtte ned to til? At han drikker en øl eller to er for meg helt greit, det jeg ikke klarer er når han blir synlig påvirka.. En periode var han litt for hard på flaska.. Da var det tre-fire øl flere dager i uka pluss helgene, og ut på fylla en av helgedagene. Da sa jeg stopp, og det har han forsåvidt respektert selv om jeg ser han ikke er enig. På ferie feks så insisterer han på å drikke hver dag, så vi kan ikke dra på ferie i lag. Jeg er ikke på noen måte villig til å ødelegge ferien min med at han drikker hver eneste dag i en-to uker(noen dager er selvfølgelig greit!).. Dette er heller ikke han villig til å tøye, så syden-ferie i jula ble avlyst.. Han er ikke på noen måte intr i å tilpasse seg.. Så vi har nå kommet fram til et greit kompromiss.. Jeg får bruke penger på noe i mnd jeg vil(som han ikke liker), mot at han får drikke disse øla sine(såfremst han holder seg til to, og evt tre når jeg har lagt meg).. Så da er vi tålelig enige da.. Jeg drikker jo også, men jeg fordrar ikke smaken på hverken øl eller drinker(pluss at jeg blir stappmett av blandevann eller øl/rusbrus), så alkohol for meg hører fest til.. Skal jeg kose meg om kvelden drikker jeg Fanta.. Ikke fordi jeg ikke tør eller er døden hellig, men hvorfor skal jeg presse ned noe jeg ikke fordrar? Jeg spurte generelt ja, og hva som er vanlig i norske hjem.. Har jo på ingen måte tenkt å nekte han all alkoholbruk hjemme, jeg bare aner jo ikke hva som er fornuftig bruk av alkohol.. Så takk for svar alle! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hei! Jeg skrev litt om turen, som faktisk gikk ganske greit! selvsagt var det ganske jævlig å bli fraktet rundt som en unge i baksetet, og å ikke bestemme sjøl hvor en skal, når en skal spise og hva +++, men, som det grunne mennesket jeg er synes jeg at det var aldeles eilig at jeg fikk inn real "told you so" til mann, bare i form av at vi dro..;p Han vil aldri, aldri mer bli med på noe slikt og særlig ikke uten å planlegge, hvilket jeg jo prøvde å si i forkant..Hvoe ekkelt skjønt å ha rett! ;p Siden jeg HADDE planlagt, og viste fra før hvor utpreget jævlige enklte av delene av ferien var dømt til å bli, tok jeg ting pent og utviste mengder med speiderånd, og klarte meg. Vi hadde forresten en fin dag bare mann og jeg også, da vi tok tog og susa rundt på egenhånd, og det var stas Men jeg anbefaler ingen å farte på en sånn ferie i en bil og med mange meninger, det var jo en prøvelse på flerre måter (blandt annet klarer jeg ikke for mittt bare liv å finne ut av hva svigersene mener er "ordentelig mat"...Jeg skjønner at det skal være potet til alt, at ingen ting skal være det minste eksotisk, og at om det står for eksempel burrito på menyen et sted kan vi ikke gå inn der for å spise omelett engang..mye greier..Som resulterte i mye steakhouse, men jojo..Jeg bare skjønner ikke "reglene") I tillegg lå hotell pitoresk plassert på en parkeringsplass på et kjøpesenter (et godt stykke utafor byen som ligna litt på Furuset) hvilket jo ikke er helt ideellt.. Men igjen, jeg visste jo det i utgangspunktet, fordi jeg hadde giddi å sjekka litt. Såh, overlevde ferie fint av fire grunner : ekkel sjølfornøydhet med å ha rett på flere plan, speiderånd i bøtter og spann, noen opplevelser som var skikkelig koselige helt på ordentelig, samt pleing av en trivelig støttepromille! ;p Veldig, veldig greit å være hjemme igjen også da! Hehe,takk for morsom og fargerik rapport . Godt du klarte deg bra uten hverken å bli utslitt eller helt uvenner med svigers . Og at du og ikke minst MANN har lært at dette ikke gjentas. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jammen det er jo akkurat det.. Han blir jo påvirka straks 2. ølen er tømt.. Hvorfor må han da enda bøtte ned to til? At han drikker en øl eller to er for meg helt greit, det jeg ikke klarer er når han blir synlig påvirka.. En periode var han litt for hard på flaska.. Da var det tre-fire øl flere dager i uka pluss helgene, og ut på fylla en av helgedagene. Da sa jeg stopp, og det har han forsåvidt respektert selv om jeg ser han ikke er enig. På ferie feks så insisterer han på å drikke hver dag, så vi kan ikke dra på ferie i lag. Jeg er ikke på noen måte villig til å ødelegge ferien min med at han drikker hver eneste dag i en-to uker(noen dager er selvfølgelig greit!).. Dette er heller ikke han villig til å tøye, så syden-ferie i jula ble avlyst.. Han er ikke på noen måte intr i å tilpasse seg.. Så vi har nå kommet fram til et greit kompromiss.. Jeg får bruke penger på noe i mnd jeg vil(som han ikke liker), mot at han får drikke disse øla sine(såfremst han holder seg til to, og evt tre når jeg har lagt meg).. Så da er vi tålelig enige da.. Jeg drikker jo også, men jeg fordrar ikke smaken på hverken øl eller drinker(pluss at jeg blir stappmett av blandevann eller øl/rusbrus), så alkohol for meg hører fest til.. Skal jeg kose meg om kvelden drikker jeg Fanta.. Ikke fordi jeg ikke tør eller er døden hellig, men hvorfor skal jeg presse ned noe jeg ikke fordrar? Jeg spurte generelt ja, og hva som er vanlig i norske hjem.. Har jo på ingen måte tenkt å nekte han all alkoholbruk hjemme, jeg bare aner jo ikke hva som er fornuftig bruk av alkohol.. Så takk for svar alle! ''Jeg får bruke penger på noe i mnd jeg vil(som han ikke liker), mot at han får drikke disse øla sine(såfremst han holder seg til to, og evt tre når jeg har lagt meg)..'' Så "Jeg får gjøre noe du ikke liker mot at du får gjøre noe jeg ikke liker" er greit? Sikker på at du vil ha det sånn resten av livet? Jeg hadde ikke giddet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381633-hvor-mye-alkohol-hjemme/#findComment-3365058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.