Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei -

Jeg har gått to uker over tiden, og "føler" meg gravid. Vi har hatt sex uten prevensjon i ca. to måneder. Men to tester, en nå og en for to uker siden, var negativ. Med å føle seg gravid mener jeg at jeg føler at brystene "oppfører" seg unormalt, lett smerte, samt en annen følelse i underlivet enn når jeg skal ha mensen. De siste årene har jeg aldri gått så lenge over tiden, og jeg har alltid en følelse av at jeg får mensen når jeg får den, så også ved tidligere overskridelser av tiden. Nå er jeg veldig forvirra - er jeg bare psykisk gravid?

Kan testen vise feil (clearblue), kan jeg ha for lav konsentrasjon av HCG, som jeg leste om på pakken?

Vennlig hilsen Gensere

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38168-kan-testen-v%C3%A6re-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du er nok ikke gravid når du har tatt to gravitester som begge har vist negativt resultat. Hva som kan være årsaken til at du ikke har fått menstruasjon, er ikke så lett å vite, men det kan være en psykisk årsak. Det er ikke så uvanlig at man plutselig får uregelmessig mens når man er svært opptatt av å enten bli gravid, eller å unngå å bli det. Jeg vil anbefale deg å prøve å ikke fokusere så mye på dette foreløpig. Det er ikke gått så lang tid ennå siden dere begynte å planlegge svangerskap. Jeg vil regne med at du er gravid innen 6 mndr., sansynligvis ennå tidligere, men det er heller ikke unormalt om det tar litt lenger tid.

Testene du tok er svært nøyaktige, og de viser positivt svar på kun små mengder av hCG i urinen. Siden du har tatt 2 tester, er dette helt sikkert ikke problemstillingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...