Gå til innhold

Hvordan komme over dette?

Anbefalte innlegg

Gjest bazarilla

Min mann var utro imot meg ifjord. Jeg har bestemt meg for å fortsette i forholdet og prøve å komme over dette.

Tenker ikke så mye på det heller, men jeg merker at jeg er mere usikker og sjalu. Blir liksom på vakt hele tiden. Jeg prøver å ikke vise det til min mann, men det sliter på meg. F.eks når vi er på et party og han sitter veldig lenge sammen med en dame jeg ikke kjenner så godt, da blir jeg sjalu og gjenopplever den situasjonen fra ifjord. (Jeg gikk meg rett på han og en naken dame).

Mange sier man skal ta tiden til hjelp, men jeg synes det har blitt verre ettersom tiden går. Har store problemer med å stole på han. Hvordan kan jeg tenke og hva kan jeg gjøre for å få det bedre med meg selv i denne situasjonen? Jeg hater selv sjalue mennesker og vil ikke være sånn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381841-hvordan-komme-over-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there done that

Har opplevd det samme selv. Poenget er vel at man har aldri noen garanti. Men det er kjempevanskelig å få tilliten tilbake. Det beste rådet må vel være å være nær sin mann, at man har et godt forhold og er hverandres beste venner. Jeg vil ikke tilgi en gang til. Så skjer det på ny er han en mann jeg ikke vil være sammen med. Men klart det ville være tøft å forlate også, jeg er glad i han vi har barn samme og skal få barnebarn sikkert en gang også.

I vårt tilfelle ble det skyldt på fylla har skylda. Men jeg vil jo at han skal kunne gå ut og drikke. Jeg er i tvil om jeg har fått hele sannheten det gjør det vanskeligere.

Hm, tja si det.

Forsøk å vinkle det litt annerledes.

Du kommer aldri over dette, men du kan lære deg å leve med det. Det er litt forkjell på de to tingene.

Det er du og mannen din som må bli enige om veien videre.

Vil han satse videre, og du er enig i dette, så bør ikke temaet bringes opp mere. (Eller for ofte, om du vil.)

Du kan/bør/skal ? selvsagt være mistenksom, men det er en naturlig reaksjon som du har fått grunnet utroskapen.

Se på Hillary Clinton. Hun fikk dette brettet ut over en hel verden, og ble senest mobbet for dette seneste under et besøk i Egypt nå.

Hun står last og bram, og jeg har en stor respekt for dette.

Ps. Det betyr naturligvis_ikke_at jeg vil feie Bill sin handling under teppet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...