Gjest Lisa Andersen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei jeg heter Lisa og er ei jente på 20 år. Har vært frisk og rask fram til dette året her hvor jeg har slitet en god del med allergi. Har vært hos valinge doktorer og de gir meg bare svaret : "Kom tilbake om du ikke blir bedre". Dette er et stort problem for jeg har slitet siden mars dette året og er lei og sliten for kroppen sier nei til å fungere, problemet er at jeg må reagere på noe. Jeg har feber, er tett men samtidig ikke tett i nesen for jeg snufser hele tiden selv om jeg vet det ikke er bra. Jeg klør i øyne og ører. Er sår og betent i halsen/svelget og sliter med å sove. Ved dette tidspunkt er jeg arbeidsledig pga. formen tilsier at jeg ikke fungerer. Dette går jo ikke i lengden og jeg trenger hjelp og tips om hva som kan være problemet. Noen ting jeg merker jeg reagerer på er støv, noen type dressinger, melk, dundyner, pollen, parfyme og sminke. Og som en ung jente er dette ting jeg møter ofte. Så da ber jeg herved om hjelp. Mvh Lisa PS håper på raskt svar med ønsket innhold om hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381870-sliter-med-diverse-alergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Hei ! Det går an å finne ut litt og gjøre tester for luftveisplager , vanskeligere med evt matvareallergier. dessverre er det blitt færre og færre lungeleger så vanskelig å finne slike , og utredning litt avhengig av hva slags plager du har,. Vanlig med prikktester og blodprøver dels for å få en oversikt , dels for å finne allergi mot enkelt stoffer. Tror nok en øre-nese-halslege som arbeider med allergi, kunne starte utredning og finne ut en god del om dette. Be om henvisning fra fastlegen og undersøk litt om aktuelle doktorer på forhånd, spør om de arbeider med dette evt om du må be om henvisning til en allergologisk eller øre-nese-hals avdeling. Også mange hudleger gjør allergiutredninger , men mindre for luftveisplager , mest for hudreaksjoner , f eks på parfyme osv , da benyttes noe som kalles lappetester. Nå vet du litt mer så du kanskje kan orientere deg litt bedre for de tilbudene som finnes, det første du må gjøre er å komme deg tilen spesialist som arbeider med dette , ØNH vil nok være best ! Lykke til ! Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381870-sliter-med-diverse-alergi/#findComment-3372104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.