ArabianStar Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Hvor mye betaler dere barnevakta i timen? På hvor mange barn? Og feks ved en overnatting? Kveldstid når ungene sover? Om de må legges? Ja, uansett.. Jeg ser at jeg VIRKELIG trenger pusterom nå(tok på å være tøff da minstekaren var baby) og må finne en barnevakt.. Men jeg er innmari usikker på hva man betaler? Barna mine er tre og ett år.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Da vi hadde barnevakt som var 15-17 år, fikk de 70-80 kr pr time. Hun vi har nå er 19, og får ca 100 kr pr time. Hun har aldri overnattet hos oss, men hun har vært et par ganger til ca klokka ett tror jeg. Fordelen med at barna dine er små, er at forhåpentligvis legger seg tidlig og sover det meste av kvelden, så kan barnevakkten se på TV eller lese det meste av tida. Ulempen er jo at det kan være vanskelig å få sånne små til å legge seg og sove. Mine er jo store, og er lenge oppe, men sovner ganske kjapt når de først er i seng. Jentene på 8 og 11 synes det er veldig koselig med barnevakt. Gutten på 13 synes vel det er litt flaut... Men det er alfa og omega for småbarnsforeldre å få seg litt fri en gang i mellom! Vi skal ha fri i dag - skal på byen :-))))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Tror det er vanlig at lønn til barnevakter er avhengig av hvor gamle de er. Niesen min sitter mye barnevakt hos en familie som nå etterhvert har to ganske store unger (minstemann er 8), og hun får kr 100,- pr time. Da hun var yngre fikk hun noe mindre. Til tross for at hun får såpass godt betalt, så er det nesten litt avgjørende for om hun trives med jobben eller ikke, at hun i tillegg føler seg fri til å kunne forsyne seg av mat og drikke (selvfølgelig ut i fra hva som er avtalt), når hun er der flere timer i strekk. Til gjengjeld tror jeg hun har et klart fokus hva som er ungenes behov (og nedprioriterer både mobiltelefon og fb mens hun er sammen med dem). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.