Gå til innhold

Vedvarende mageproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest Nordlending i sør

Hei! Jeg er en kvinne på 36 år som har hatt en del plager dette året. I februar hadde jeg flere forkjølelser og deretter diare i noen dager. I midten av mars fikk jeg influensa med høy feber. Jeg har vært mye plaget med bihulebetennelser i løpet av hele vinteren. Etter influensaen fikk jeg en kraftig en som jeg fikk antibiotika (Apocillin) for. Ca 14 dager etter dette ble jeg veldig uvel. Orket ikke å spise, vondt i magen, frysninger og betennelsesfølelse, brenning i magen, tett i halsen. Opptil 8 ganger på do litt løs avføring innimellom i døgnet. Dette varte en uke med kraftige symptomer, lå for det meste. Gikk ned 5 kilo på ca 2 uker. Legen tok diverse prøver calprotecin var litt for høye, men tok en ny prøve en uke etterpå og da var de normale. Tok også blod i avføring, leverprøver, galle m.m. Alle var normale. Det er også verdt å merke seg at min ektemann hadde lignende problemer med magen også oppkast, men dette gikk over i løpet av ett par uker. Han hadde også influensa og luftveisinfeksjon med antibiotikakur på samme tid som meg. Plagene roet seg litt etter noen uker, men kom og gikk veldig. En dag veldig mye bedre og neste dag dårlig igjen. For noen uker siden begynte det å bli verre igjen. Jeg er forsatt plaget med mye luft og lyder i magen. Dette spesielt kveld og natt. Vondt i magen. Uvelhet og kvalme som kommer og går. Får noen dager kraftig kvalme som nesten er som et anfall, kaldsvetter og går mye på do (5-6 ganger), kaster ikke opp, men føles som like før når det er på det verste. Veldig slapp og dårlig form når dette står på. Føler ofte bedring når går på do. Jeg hadde også en halsbetennelse for ca 14 dager siden med lett feber. Har pollenallergi (bjørk og gress) kryssallergi på nøtter, epler, pærer. Kolesterolet har vært noe høyt, vekten min er normal. Fastlegen mener jeg er utredet, men jeg er fortsatt sykemeldt og med store plager. Det er ikke tatt kolonscopi eller gastroscopi. Jeg ønsker tilbakemelding i forhold til mageproblemene og hva jeg kan gjøre med dette videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381938-vedvarende-mageproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Hvis du er sykemeldt pga dine mageproblemer synes jeg det er rimelig at du blir ytterligere utredet. Av og til kan man få en forstyrrelse i tarmens normale bakterieflora etter en infeksjon eller en kraftig antibiotikakur. Noen ganger kan det være en spesiell bakterie som overtar som kalles Clostridium difficile. Anbefaler at du tar en bakterieprøve av avføringen hvis ikke dette er gjort allerede. Det kan være lurt å bruke en kombinasjon av pre og probiotika for å bygge opp en sunn bakterieflora igjen. Spør på apotek eller helsekostbutikk etter gode produkter. Hvis ikke dette hjelper kan det være aktuelt med gastroskopi eller colonoskopi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...