Gå til innhold

Kald hals ved løping

Anbefalte innlegg

hgb1365381521

Hei! Jeg er ei aktiv trønderjente på 17 år, som har et lite "handicap". Når jeg løper ute og inne, uansett om det bare er oppvarming eller en lengre joggetur, blir jeg alltid kald INNE i halsen, og strever med å puste. Jeg er alltid flink til å kle meg, og springer aldri med bar hals med mindre det er veldig varmt. Dette begynte for ca ett år siden, da jeg bodde i Longyearbyen. Der løp jeg ikke utendørs, bare inne i gymsal. Det er ikke pga av dårlig kondisjon, den har jeg trent opp. Dette er et stort irritasjonsmoment, for jeg klarer ikke løpe det av meg slik som man kan om man har sting/hold.

Ellers har jeg grei helse; unntak av skuldre/nakke som er stive og som kunne trengt noen runder hos kiropraktor, jeg spiser sunt og trener regelmessig flere ganger i uken. Jeg ble også født med hull i hjertet, men trengte ingen operasjon.

Kan noen vær så snill hjelpe meg?

Jeg vil ikke bestille legetime for en slik "filleting", så om noen har tips eller råd vil jeg være evig takknemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381956-kald-hals-ved-l%C3%B8ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis høyhalset genser og sjerf ikke hjelper og det er maks -15C ute,bør du kontakte fastlegen.

Fryser du enda du har kommet inn,tar du deg en lang varm dusj og drikker så varm kaffe/te/kakao som du klarer uten å brenne deg.Og legger deg på sofaen med tykke sokker på bena og en joggedress eller noe.Ta ett pledd over deg og forsøk å sov 30-60 min.

Når du våkner bød du føle deg varm og god og kan fjerne klær og pledd.

Hvis høyhalset genser og sjerf ikke hjelper og det er maks -15C ute,bør du kontakte fastlegen.

Fryser du enda du har kommet inn,tar du deg en lang varm dusj og drikker så varm kaffe/te/kakao som du klarer uten å brenne deg.Og legger deg på sofaen med tykke sokker på bena og en joggedress eller noe.Ta ett pledd over deg og forsøk å sov 30-60 min.

Når du våkner bød du føle deg varm og god og kan fjerne klær og pledd.

Minus 15c altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...