Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, hun måtte lage et nummer ut av det da ;o) Blir litt flau noen ganger, men det blir vel bedre når hun skjønner hvordan facebook fungerer ;-)

Hun er der mye mer enn meg. Hun har blitt helt hekta nå, men jeg er mest på dol , så jeg skal vel ikke si noe på det. Det ene er vel ikke noe bedre enn det andre. Tidsfordriv er det uansett :)

Det var forresten jeg som overtalte henne til å melde seg inn. Det skulle hun ihverfall ikke nei. Hva skulle hun der og gjøre. Hun gjorde da ikke noe interesant som andre trengte og vite om, men når hun først kom seg inn der, så var det stor stas.

Ikke så greit:-) Tror hun innerst inne var litt misunnelig over turen deres:-)

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

18

• Lillemus

10

• laguna1

6

• tonie

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust

Mannen min og jeg ble sammen da vi var 19 og 20 år, og har nå vært sammen i 21 år, gift i 18 av dem. Vi har alltid hatt temperament i forhold til hverandre, og har kranglet litt og innimellom mye helt siden vi giftet oss. Tror kanskje at vi var så forelska de første to-tre årene at vi ikke kranglet så mye, men så kom det da.

Husker flere reagerte på hvordan vi snakket til hverandre for en del år siden. Det var nok verst før vi fikk barn, men også da ungene var små og jeg alltid sov for lite (barna sov elendig om natta), og jeg hadde lite overskudd.

Føler at vi ikke krangler ofte nå, men vi har temperament fremdeles.

Gjest Nickløsheletida

Ikke så greit:-) Tror hun innerst inne var litt misunnelig over turen deres:-)

Nei, det kan jeg garantere at hun ikke var. Hun orker ikke sånt styr. Det hadde vært alt for mye styr for henne. Vi skulle jo først fly til England. Der skulle vi møte mannen min som skulle være med videre og da lurte hun på hvordan jeg skulle greie å finne frem på flyplassen? Akkurat som om jeg ikke har reist før? Og så var det det at vi skulle reise til 3 forskjellige steder i USA og det hadde gitt henne åndenød, så nei hun var garantert ikke misunnelig :-) Svigermoren min er en helt annen type. Hun fyller 80 neste år og reiser verden rundt enda.

He he, hun er ikke like reistevant som meg da og er såre førnøyd med turer i nærmiljøet :-)

Nei, det kan jeg garantere at hun ikke var. Hun orker ikke sånt styr. Det hadde vært alt for mye styr for henne. Vi skulle jo først fly til England. Der skulle vi møte mannen min som skulle være med videre og da lurte hun på hvordan jeg skulle greie å finne frem på flyplassen? Akkurat som om jeg ikke har reist før? Og så var det det at vi skulle reise til 3 forskjellige steder i USA og det hadde gitt henne åndenød, så nei hun var garantert ikke misunnelig :-) Svigermoren min er en helt annen type. Hun fyller 80 neste år og reiser verden rundt enda.

He he, hun er ikke like reistevant som meg da og er såre førnøyd med turer i nærmiljøet :-)

Hun var så fiendtlig mot bildene du la ut at jeg trodde hun var misunnelig. Ikke "innerst innne" en gang? :-) Jeg ble litt ille berørt:-(

Gjest Nickløsheletida

Hun var så fiendtlig mot bildene du la ut at jeg trodde hun var misunnelig. Ikke "innerst innne" en gang? :-) Jeg ble litt ille berørt:-(

Nei, da misfordu du henne nok. Det er tonen vi har og du hadde nok ikke tolket henne slik hvis du hadde sett og hørt stemmen hennes. Du så vel svaret jeg ga også? Det er bare fleiping alt sammen, men kanskje ikke så lett og forstå uten og se å høre. Hun er aldri fientlig mot meg. Hun er bare snill. Ikke noe vondt i henne :-)

Nei, da misfordu du henne nok. Det er tonen vi har og du hadde nok ikke tolket henne slik hvis du hadde sett og hørt stemmen hennes. Du så vel svaret jeg ga også? Det er bare fleiping alt sammen, men kanskje ikke så lett og forstå uten og se å høre. Hun er aldri fientlig mot meg. Hun er bare snill. Ikke noe vondt i henne :-)

Nei, kjære deg, jeg mente ikke og påstå det:-) Hvis du ikke bryr deg om kommentarene, så skal ikke jeg gjøre det:-)

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Nei, kjære deg, jeg mente ikke og påstå det:-) Hvis du ikke bryr deg om kommentarene, så skal ikke jeg gjøre det:-)

Nei, jeg kjenner henne jo og vet de ikke var fientlige. Hun fleipet, men hun har ikke lært seg å bruke smiletegn. Jeg får lære henne det neste gang jeg er der :-)

Gjest Eh ja anonym i denne tråden

Orker ikke å lese hele tråden akkurat nå.

Men vi krangler. Har vært sammen i langt mer enn 10 år. Husket vi kranglet mye første tiden fordi man blir kjent med hverandre og finner ut av forholdet på en måte. Sjeldnere nå. Men jeg kan bli så sint at jeg slamrer med dørene, og truer med "oppsigelse". Dog kun i veldig viktige saker. Som går klart ut over mitt humør, eller livskvalitet. Som at han er sur på stebarn, eller generelt sur. Det er mye temperament i han også.

Kjenner dog at vi har vært så lenge ilag at jeg er veldig glad i han, og det hadde kostet mye å gå ja. Men noen ting firer jeg ikke på, og det gir jeg klar beskjed om.

Gjest Eh ja anonym i denne tråden

Håper at jeg blir flinkere med overbærenhet jeg også :)

Men samtidig føles det kjipt å moderere seg der jeg vet jeg har rett, eller å svelge ett (noen ganger/ganske ofte) rettferdig sinne, bare fordi han ikke liker det. Jeg liker jo ikke mulinga hans, om du skjønner..

Jeg er enig om å være uenig ganske ofte jeg også, men jeg klarer ikke å ikke fyre, om det er noe som engasjerer meg eller provosere meg..Og vet nå ikke helt om jeg egentlig har lyst til å bli flegmatisk av natur heller (Om det var mulig). Men jeg vil selvsagt gjerne skjerpe mine negative kranglesider - men ønsker samtidig STERKT at han skjerper sine. Uff.

:)

Jeg kan bli veldig oppgitt når han blir sur eller furter når jeg sier fra om ting som opprører meg sterkt. Måtte spørre han her om dagen om han skulle bli sur når jeg sa fra om ting som opprørte meg. Nei det skulle han ikke.

Det gjelder vel å bli kjent med hverandre, finne ut hva man vil kjempe for og hva som ikke er viktig. Og hvilken måte man klarer å påvirke og hva som er nytteløst.

Gjest Annve

Jeg har sett deg beskrive dette forholdet før, og det er god lesing:-) Jeg tror det krever 2 modne mennesker, som har god oversikt over sine "indre demoner", for og få til noe slikt. Jeg leste en gang at det som virkelig skaper alvorlige krangler/konflikter, er umodne reaksjoner som egentlig har med våre foreldre og gjøre - mer enn partneren vi har nå.

Takk:)

Ja, jeg er verdens heldigste. Min mann sier til meg hver eneste dag at han også er det. Og vi er så heldige å være forelsket i den vi elsker.

Vi har kjent hverandre lenge før vi ble et par, og hver gang jeg traff ham ble jeg glad, og man skal være med de som gjør en glad.

Vi har begge passert førti, og jeg kan vel være litt enig med deg i at det også har med modenhet å gjøre.

Det blir et bra samliv når det eneste han ønsker er å gjøre meg glad, og det eneste jeg ønsker er å gjøre ham glad. Og så jobber vi ut derifra.

Gjest Ladytron

''for jeg blir sint som fy! OG - får jeg ikke respons og blir ignorert blir det en veldig ond sirkel, for da blir jeg fortvilt og lei meg - og dermed sintere, til og med ond, ironisk og bevvist sårende..''

Dette tror jeg kan virke svært destruktivt i et forhold, lidenskap eller ei.

''Men det er kjipt å skulle holde mun,. bare fordi han synes jeg burde også. Det blir kunstig og litt oppkonstruert, på et vis.

''

Hvorfor er det oppkonstruert å også ta hensyn til hans oppfatninger og behov i tillegg til dine egne`?

Min samboer er på samme måte som laguna1 sin og min respons har en tendens til å utvikle seg på samme vis...

Jeg sier ikke at det er en god respons og den kan nok være destruktiv for forholdet, men er det ikke også umodent av mannen å "stenge ned" og velge en strategi med fullstendig ignorering? Fortjener ikke vi damer med slike kjærester/ektemenn å bli tatt hensyn til også?

Annonse

Gjest Ladytron

Min samboer er på samme måte som laguna1 sin og min respons har en tendens til å utvikle seg på samme vis...

Jeg sier ikke at det er en god respons og den kan nok være destruktiv for forholdet, men er det ikke også umodent av mannen å "stenge ned" og velge en strategi med fullstendig ignorering? Fortjener ikke vi damer med slike kjærester/ektemenn å bli tatt hensyn til også?

"og min respons har en tendens til å utvikle seg på samme vis som hos laguna1", skulle det stå.

''men er det ikke også umodent av mannen å "stenge ned" og velge en strategi med fullstendig ignorering?''

Selvfølgelig er det det. Ignorering og utfrysing er en meget stygg hersketeknikk.

Gjest Elextra

''Jeg er en hissigpropp, og kan fort bli litt agressiv i tonen, selvom jeg forsøker å skjerpe meg. I tillegg kan jeg bli dramatisk og lei meg. Men jeg er aldri langsur..Og det plager vettet av meg at han er det, han kan ignorere meg i to hele dager og sånn.''

Her er dere virkelig to motpoler. Jeg tror du kan ha nytte av å forsøke å styre temperamentet ditt litt; du trenger ikke yppe til krangel hver eneste gang du blir litt irritert.

Min mann og jeg kranger sjelden, og vi har vært gift i 12 år. Vi kan selvfølgelig være uenige, og enkelte ganger kan jeg bli litt sur på ham (og han på meg), men sjelden det blir krangler ut av det. Munnhuggeri kommer det ikke noe godt ut av, jeg tror det sliter på forholdet. Og det hjelper faktisk at min mann (som din) er konfliktsky; ofte går jo ting helt over av seg selv.

''men er det ikke også umodent av mannen å "stenge ned" og velge en strategi med fullstendig ignorering?''

Jo, jeg anser ikke den ene partens atferd for å være noe mer moden eller konstruktiv enn den andres. Det er vel nettopp den manglende viljen til hensynstagen, tilpasning, løsningsorientering osv. som muligens kommer til uttrykk hos begge parter som: _kan_ være bekymringsfullt.

Gjest Hulderen

''Litt krangel hører med i et parforhold. Hvis det aldri blir krangel, er man gjerne ikke engasjert nok i forholdet - eller den ene parten dominerer for mye, sier samlivsekspert Frode Thuen til NRK.no''

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7135476

Det var da en svært så kategorisk utalelse av en samlivsekspert. Men samlivseksperter kommer selvsagt bare i kontakt med par som trenger hjelp, så dermed har de mindre kompetanse på par der forholdet fungerer.

Vet ikke hva som er normalt, men husker at vi kranglet en gang for ca. 8 år siden om vi skulle ha rød eller grønn bil (det ble blå...).

''Vet ikke hva som er normalt, men husker at vi kranglet en gang for ca. 8 år siden om vi skulle ha rød eller grønn bil (det ble blå...).''

*hehe* Vi ble en gang ikke enige om hva vi skulle servere til jul, han ville ha ribbe, jeg ville ha viltsteik - vi endte med kalkun. Men kranglet gjorde vi ikke. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...