Gå til innhold

Lymfekreft - ingen behandling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prust

''Hvorfor er det ikke noe som kan hjelpe????''

Av og til må en bare innse at det finnes sykdommer som ikke kan helbredes, bl.a. langt fremskreden kreftsykdom eller uhelbredelig kreftsykdom.

Ja - men hun har gått til kontroll hver tredje måned pga en føflekk hun fjernet for to år siden. Nå var det midt mellom to kontroller - så det må ha gått vanvittig fort med spredningen :-(

Gjest prust

Men det er jo en del av livet, det finnes jo mange sykdommer man kan få som det ikke finnes behandling på eller helsevesenet synes behandlingen er for dyr.

Jeg vet jo det - men jeg synes det er så veldig veldig trist. Og rart at det ikke har blitt oppdaget på kontrollen hun var på like før sommeren. Nå er det full spredning :-(

Annonse

Gjest Tante Navn

Ja - men hun har gått til kontroll hver tredje måned pga en føflekk hun fjernet for to år siden. Nå var det midt mellom to kontroller - så det må ha gått vanvittig fort med spredningen :-(

Da er det ekstra tragisk at kreften ikke er blitt oppdaget tidligere. Hva er grunnen til at hun ikke får behandling?

Gjest prust

Da er det ekstra tragisk at kreften ikke er blitt oppdaget tidligere. Hva er grunnen til at hun ikke får behandling?

De sier at den kreftformen hun har vil ikke respondere på noen behandling. Tror det er slik at det har spredt seg så raskt. De har sagt maks tre år, men trolig kortere tid.

Gjest Supertrist

Ja, det er trasig med den typen lymfom. Ei jeg kjenner er i begynnelsen av førtiåra. Mor til tre i alderen 10-14, og må bare gå og vente på at det skal utvikle seg. Kanskje neste uke, kanskje neste måned/år, eller om mange år. Behandling kan kun gis for å dempe symptomer og lindre smerte. Jeg er imponert og ydmyk for hennes evne til å bevare roen og verdsette hverdagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...