Gå til innhold

Anbefalte innlegg

miss kitchen

Hei! Jeg har møtt en ny mann, og vi har begge barn fra før. Jeg har en datter på ni og han en sønn på syv år. Vi bor ganske langt unna hverandre så inn til videre møtes vi bare derfor i helger og ferier, og noen ganger går det litt tid før vi får mulighet til og møtes. Dette går for så vidt greit, vi er begge enige i at vi vil bruke tid på å la forholdet utvikle seg både av hensyn til barna og oss selv. Det som er litt vanskelig er at sønnen til min kjæreste bare skal ligge inn til pappa, så når vi er sammen med barna sover vi på hvert vårt rom. Sønnen har ikke noe problem med mareritt eller utrygghet, men har vært vant til å sove inn til faren siden foreldrene ble skilt. Han er til faren annen hver helg og i ferier. Datteren min har også sovet mye inn til meg, men hun forstår at nå som jeg har fått meg kjæreste så er det "vanlig" at vi sover på samme rom. Det gjør også hennes pappa og samboer, og eksen til min kjæreste og mannen. Jeg har sagt til han at dette er det han som styrer da emnet kom opp for en stund siden, og at han kanskje kunne gripe det an ved at å vise til at også mammaen hans deler soverom med sin nye kjæreste. Det virker som at han ikke har gjort dette, men bare hører med sønnen om han ikke vil sove på eget rom noe som sønnen hittil har nektet. Jeg vil ikke blande meg opp i hvordan min kjæreste gjør ting i forhold til sitt barn, men dette gjør det vanskelig å få tid sammen vi to når barna er med. Nå skal vi snart være sammen både med barn og andre familiemedlemmer, og da blir det sannsynligvis ingen tid der vi kan prate litt sammen eller være sammen bare vi to en liten stund. Dette tenker jeg hadde vært så mye lettere hvis vi hadde sovet på sammen rom og i samme seng, og dermed kunne fått litt egentid på kvelden. Har du noen gode råd for hvordan jeg bør gå fram her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382047-mine-og-dine-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...