Gå til innhold

Kraftig vannstråle mot magen

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne 1976

Jeg er 35 år gammel, og gravid i uke 20. For en uke siden badet jeg sammen med jenta mi i et oppvarmet basseng. Var en knapp på veggen ved bassenget man kunne trykke på, og da kom det "bobler" i midten av bassenget. Jeg holdt flere ganger jenta mi inn i "boblene" i bassenget, mens jeg selv holdt meg på utsiden, pga at jeg er gravid. Ene gangen skulle jeg flytte meg over på andre siden av der det boblet i bassenget, og gikk helt inntil kanten av bassenget, for å unngå å få det boblende vannet på meg. Jeg trodde boblene kom fra noen runde felt i bunnen av bassenget. Men det viste seg at "boblene" kom fra ei kraftig vannstråle som kom ut av et ganske tjukt rør på kortsiden av bassenget, akkurat der jeg gikk forbi for å prøve å unngå vannstrålen. Den kraftige vannstrålen traff på venstre side av magen min, akkurat i en slik høyde at den traff midt på magen. Og jeg stod helt inntil denne sterke vannstrålen, siden jeg bevisst gikk forbi helt inne langs kanten av bassenget, fordi jeg ikke trodde vannstrålen kom derfra. Tok noen sekunder, før jeg kom meg vekk fra vannstrålen. Rett etterpå fikk jeg et ubehag i magen, som varte i ca 1 minutt. Var litt småvondt og føltest ubehagelig på venstre side av magen, og det kjentest også ut som om magen strammet seg veldig akkurat der vannstrålen hadde truffet. Har ikke merket noe vondt etter dette. Nå er jeg redd for at dette kan ha skadet babyen i magen min. Jeg vet jo at slag mot magen ikke er bra, og dette var jo som et ganske kraftig slag mot magen min. Jeg har kjent litt spark fra babyen i magen min i uken som har gått etter at dette skjedde. Men jeg er likevel redd for at denne kraftige vannstrålen kan ha gjort noe skade på den lille i magen min. Bør jeg kontakte lege for å få dette undersøkt, tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382079-kraftig-vannstr%C3%A5le-mot-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke slik at slag mot magen kan skade fosteret, men det kan få morkaken til å løsne, og da kan det bli abort eller for tidlig fødsel. Hvis du fortsatt kjenner liv, ikke har smerter eller blødning nå etter en uke, behøver du ikke å søke lege, og du behøver ikke å bekymre deg. Lykke til med graviditeten.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...