Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har funnet ut at min mann har et slags forhold til en kvinne han spiller WordFeud med; de har sex med hverandre via chatten på spillet. Og det har de holdt på med en god stund. De kaller hverandre "søte" og "kjære" og bruker fornavnene til hverandre mens de beskriver hvilke seksuelle tjenester de skal utføre på hverandre. Dette er for meg utroskap, og jeg vil skilles. Har bestilt mekling siden vi har barn sammen som er under 16 år. Jeg er så fortvilet! Jeg hadde ALDRI trodd at vi skulle komme til dette punktet. Aldri. Jeg er så såret, så skuffet, og så sint at jeg nesten ikke greier å puste. Han er borte nå, kommer hjem i morgen kveld, og jeg er fristet til å sette alle klærne hans på trappa. Klippe i filler alt han eier og har. Såre ham. Gjøre han så vondt som han har gjort meg. Hun er singel. Ja, det er hans fulle og hele ansvar å holde seg på matta, men jeg er sint på henne også. Verden er jo full av single menn som ønsker seg sex! Kan hun ikke finne seg en annen å suge kuken til??? Huff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har tatt ut skilsmissepapirene også, men får ikke sendt dem før vi har vært til mekling. Jeg vil ingenting med dette innlegget, egentlig, men jeg har ingen å snakke med om dette. Måtte bare få det ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tante Navn Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 ''Hun er singel. Ja, det er hans fulle og hele ansvar å holde seg på matta, men jeg er sint på henne også. Verden er jo full av single menn som ønsker seg sex! Kan hun ikke finne seg en annen å suge kuken til??? '' Kanskje mannen din ikke har helt har sett for seg hva forholdsvis "uskyldig" sexflørting på nettet kan føre med seg av sjelesorg hos partneren? Selvfølgelig kan denne kvinnen sikkert ha funnet seg en annen å sexflørte med, men mannen din hadde gjort seg tilgjengelig. Du har min sympati! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 ''Hun er singel. Ja, det er hans fulle og hele ansvar å holde seg på matta, men jeg er sint på henne også. Verden er jo full av single menn som ønsker seg sex! Kan hun ikke finne seg en annen å suge kuken til??? '' Kanskje mannen din ikke har helt har sett for seg hva forholdsvis "uskyldig" sexflørting på nettet kan føre med seg av sjelesorg hos partneren? Selvfølgelig kan denne kvinnen sikkert ha funnet seg en annen å sexflørte med, men mannen din hadde gjort seg tilgjengelig. Du har min sympati! Ja, han har gjort seg tilgjengelig, så absolutt, og det er hans totale ansvar å la være. Og jeg vet at jeg ikke har noen grunn til å være sint på henne, hun har jo bare prøvd seg og fått napp (altså, jeg vet ikke hvem av dem som begynte sexpraten, men hun som singel har jo all mulig rett til å prøve seg). Og hun kan gjerne få han. Jeg er så ferdig med han. Synd det må gå ut over ungene, men alle handlinger har faktisk konsekvenser. Takk for sympatien, den trenger jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Har de truffet hverandre? Eller avtalt å møtes? Det er selvsagt ikke bra det han har gjort, men nettsex er mye mer uskyldig enn virkelig utroskap der man har sex i RL. Det er også forkjell på om de har planer om å bli et par, eller bare deler litt sexflørt. Prøv å roe deg litt ned og finn ut hva som egentlig har foregått eller er planlagt å foregå før du gjør noe drastisk du kan angre på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg hadde i alle fall ikke skilt meg bare på grunn av nettsex, men vi er forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Har de truffet hverandre? Eller avtalt å møtes? Det er selvsagt ikke bra det han har gjort, men nettsex er mye mer uskyldig enn virkelig utroskap der man har sex i RL. Det er også forkjell på om de har planer om å bli et par, eller bare deler litt sexflørt. Prøv å roe deg litt ned og finn ut hva som egentlig har foregått eller er planlagt å foregå før du gjør noe drastisk du kan angre på. De sier begge at de ikke har møttes, men ingen av dem vil svare på hva slags planer de har lagt. Begge sier at det er "uskyldig moro", men det er svært realistisk når de har sex med hverandre. De tilfredsstiller seg selv med den andres ord. De tenner på hverandre. De kaller hverandre med kjærlige navn. Jeg greier ikke å fortsette i et ekteskap der min mann har et kjæresteforhold (som de selv kaller det i chatten) med en annen, uansett om de har hatt fysisk kontakt eller ei. Hadde nesten vært enklere om de hadde hatt et fylleknull. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg hadde i alle fall ikke skilt meg bare på grunn av nettsex, men vi er forskjellig. Ikke selv om din kone hadde tilfredsstilt seg selv sammen med en annen? En person hun kaller "kjæresten sin", "pusen", "min"? Jeg greier bare ikke å se det uskyldige i dette. Det er ekte mennesker som er involvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ikke selv om din kone hadde tilfredsstilt seg selv sammen med en annen? En person hun kaller "kjæresten sin", "pusen", "min"? Jeg greier bare ikke å se det uskyldige i dette. Det er ekte mennesker som er involvert. Ikke gjort all verden ut av det via nettet nei. Det er jo utroskap, men etter så lenge sammen hadde jeg nok forsøkt å finne andre løsninger enn skilsmisse. Men nå er ikke jeg så veldig sjalu av meg heller da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ja, han har gjort seg tilgjengelig, så absolutt, og det er hans totale ansvar å la være. Og jeg vet at jeg ikke har noen grunn til å være sint på henne, hun har jo bare prøvd seg og fått napp (altså, jeg vet ikke hvem av dem som begynte sexpraten, men hun som singel har jo all mulig rett til å prøve seg). Og hun kan gjerne få han. Jeg er så ferdig med han. Synd det må gå ut over ungene, men alle handlinger har faktisk konsekvenser. Takk for sympatien, den trenger jeg. Så leit å høre. Men jeg er imponert over styrken du effektuerer.. De fleste andre sliter seg istykker sjelelig og fysisk med en partner som hevder sin rett til å d**** på hele ekteskapet, og mener sin rett til å søke spenning utenfor. Lykke til på mekling. En skillsmisse tar et år. Det kan skje mye innen papirene signeres for godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ikke gjort all verden ut av det via nettet nei. Det er jo utroskap, men etter så lenge sammen hadde jeg nok forsøkt å finne andre løsninger enn skilsmisse. Men nå er ikke jeg så veldig sjalu av meg heller da. Vel, trodde ikke jeg var særlig sjalu jeg heller, men det var vel helst før jeg fikk oppleve å bli bedratt. Det verste er den personlige vinklen, at de kaller hverandre pus og kjæresten min og søte og sånt. Det svir. Skikkelig. Jeg vil aldri greie å stole på ham igjen. De har snakket om å møtes, har jeg fått vite, så det var vel bare et tidsspørsmål om å gjøre før de hadde hatt sex på ordentlig. Og det blir jeg uvel av å tenke på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Så leit å høre. Men jeg er imponert over styrken du effektuerer.. De fleste andre sliter seg istykker sjelelig og fysisk med en partner som hevder sin rett til å d**** på hele ekteskapet, og mener sin rett til å søke spenning utenfor. Lykke til på mekling. En skillsmisse tar et år. Det kan skje mye innen papirene signeres for godt. Jeg må gjøre noe praktisk. Han er bortreist, har bare snakket med han på telefonen, men jeg må få ryddet i det praktiske. Bestilt mekling. Sjekket muligheten for lån til ny leilighet. Bestilt takst på huset. Fylt ut skilsmissepapirene. Han kommer ikke inn igjen her. Han valgte feil person å såre. Han kan sikkert reise til pusen sin. Jeg kommer aldri til å stole på ham igjen. Jeg er ingen tilgivende type. Jeg har lang lunte, jeg er føyelig, men går du over streken er jeg ferdig med deg. For alltid. (Selv om jeg skjønner at vi nødvendigvis må ha noe å gjøre med hverandre siden vi har barn sammen, men følelsesmessig er jeg ferdig med han.) Alt dette vet han, og har valgt meg bort selv om han sier "det ikke er sånn". Synd han ikke tenkte på det før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Vel, trodde ikke jeg var særlig sjalu jeg heller, men det var vel helst før jeg fikk oppleve å bli bedratt. Det verste er den personlige vinklen, at de kaller hverandre pus og kjæresten min og søte og sånt. Det svir. Skikkelig. Jeg vil aldri greie å stole på ham igjen. De har snakket om å møtes, har jeg fått vite, så det var vel bare et tidsspørsmål om å gjøre før de hadde hatt sex på ordentlig. Og det blir jeg uvel av å tenke på. Jeg forstår godt at du reagerer på dette og hver og en må gjøre seg opp ei mening om hva de ville ha gjort. Jeg hadde nok forsøkt å ordne dette på andre måter etter så lang tid. Vet du hva han nå tenker rundt dette? Forstår jo selvsagt at du har problemer med å stole på han igjen etter noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg er enig med mrxx.... Klart du er kjempesåra over dette og kjenner at det ikke er til å leve med, og det kan kalles utroskap ja... På den annen side har han ikke vært fysisk utro, noe som sikkert hadde vært verre? Jeg synes du skal gå litt sakte i svingene nå, for dere har tross alt barn sammen og de skal slippe å oppleve at dere går fra hverandre, for så å komme sammen igjen - og deretter gå fra hverandre igjen (kjenner par som har gjort det slik og det tror jeg er verre for barna enn at man går fra hverandre og saken er opp og avgjort). Aller først bør du ta en skikkelig samtale med mannen din og finne ut hva som ligger bak at han har nettsex på denne måten.... så tar du det derfra. Ikke gjør noe du vil angre på før du har fått orden på følelseskaoset du kjenner på nå. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 De sier begge at de ikke har møttes, men ingen av dem vil svare på hva slags planer de har lagt. Begge sier at det er "uskyldig moro", men det er svært realistisk når de har sex med hverandre. De tilfredsstiller seg selv med den andres ord. De tenner på hverandre. De kaller hverandre med kjærlige navn. Jeg greier ikke å fortsette i et ekteskap der min mann har et kjæresteforhold (som de selv kaller det i chatten) med en annen, uansett om de har hatt fysisk kontakt eller ei. Hadde nesten vært enklere om de hadde hatt et fylleknull. Folk har ulike grenser, og han har tydeligvis tråkket over din. For meg hadde et fylleknull vært utilgivelig, mens jeg kunne tilgitt nettsex (forutsatt at det bare hadde foregått der). Andre igjen tilgir utroskap i over tid i RL. Siden det de har gjort uansett er utilgivelig for deg, trenger du ikke å finne ut mer om planene deres. Lykke til med den videre prosessen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg er enig med mrxx.... Klart du er kjempesåra over dette og kjenner at det ikke er til å leve med, og det kan kalles utroskap ja... På den annen side har han ikke vært fysisk utro, noe som sikkert hadde vært verre? Jeg synes du skal gå litt sakte i svingene nå, for dere har tross alt barn sammen og de skal slippe å oppleve at dere går fra hverandre, for så å komme sammen igjen - og deretter gå fra hverandre igjen (kjenner par som har gjort det slik og det tror jeg er verre for barna enn at man går fra hverandre og saken er opp og avgjort). Aller først bør du ta en skikkelig samtale med mannen din og finne ut hva som ligger bak at han har nettsex på denne måten.... så tar du det derfra. Ikke gjør noe du vil angre på før du har fått orden på følelseskaoset du kjenner på nå. Lykke til! Han har fortalt hva som ligger bak, og det tror jeg er den dummeste forklaringen jeg noen gang har hørt. Han sier det bare er fantasier, men det er ikke fantasier når du snakker med noen du omtaler som kjæresten din, som pusen din, som din. Da har det gått over til noe mer personlig, og det kan jeg ikke leve videre med. Han vil ikke skilles, han vil fortsette ekteskapet, men det er nå engang slik at man ikke kan få i pose og sekk. Det er til å bli kvalm av å se chatten, når jeg vet at han har hatt seg med henne først før han kommer til. Ungene blir helt klart de som taper mest på dette. Trist, men det skulle han ha tenkt på før han i detalj beskrev hva han ville gjøre med henne og hun med han. Hun som er pusen hans. Jeg kan aldri stole på han igjen. Jeg er (dessverre?) ingen tilgivende type, jeg har lang lunte og kan tøyes, men når grensene er trådt over er det over. Å leve videre vil bare bli uhyggelig, jeg vil aldri greie å ha respekt for han mer, og det vil i alle fall ikke bli noe hyggelig for ungene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg forstår godt at du reagerer på dette og hver og en må gjøre seg opp ei mening om hva de ville ha gjort. Jeg hadde nok forsøkt å ordne dette på andre måter etter så lang tid. Vet du hva han nå tenker rundt dette? Forstår jo selvsagt at du har problemer med å stole på han igjen etter noe sånt. Jeg vet at han mener sexen med henne ikke betyr noe, men det som plager meg mest er det personlige planet de er på. Med kjælenavn i dagligtale, med utveksling av morgenhilsninger og utveksling av fraser om hverdagen innimellom sexen. Det er mer enn bare sexfantasier, de har også snakket om å møtes selv om de begge sier de ikke har gjort det. Han vil ikke skilles, han vil gjerne ha i pose og sekk. Ikke så vanskelig å forstå. Og vet du hva, ikke en gang på snart 17 år (gift i 15 av disse) har jeg sagt nei til sex. Ikke en enste gang! Aldri! Vi har hatt super sex, jeg har aldri forstått at han ville ha noen andre. Jeg gjør nøyaktig de samme tingene som han vil ha henne til å gjøre. Så det er ikke slik at han ikke "får noe hjemme". Det er han som i alle år har vært den som har begrenset sexlivet vårt, ikke jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Folk har ulike grenser, og han har tydeligvis tråkket over din. For meg hadde et fylleknull vært utilgivelig, mens jeg kunne tilgitt nettsex (forutsatt at det bare hadde foregått der). Andre igjen tilgir utroskap i over tid i RL. Siden det de har gjort uansett er utilgivelig for deg, trenger du ikke å finne ut mer om planene deres. Lykke til med den videre prosessen. Ja, vi har ulike grenser, og han har alltid visst nøyaktig hvor mine går. Det har vi snakket om utallige ganger. Utallige! Han vet at jeg ikke tilgir når ballongen først har sprukket, så dette har han gått inn i med helt åpne øyne. Og som jeg skrev i et annet innlegg: Det er ikke slik at han har fått noe annet hos henne, eller ikke har fått sex hjemme. Eller kjærlighet. Jeg har ikke en gang i alle disse årene sagt nei til sex. Ikke en eneste gang. Og meg omtaler han slett ikke som pusen eller noe annet. Det er det verste, at de er så intime. De er slett ikke ukjente for hverandre, selv om han helst vil gi inntrykk av at de er det. Du har sikkert rett i at jeg ikke trenger å vite mer om deres planer, selv om jeg vil vite alt. Jeg må bare konsentrere meg om meg selv og ungene. Dette blir et helvete for dem også. De snakker ofte om at de er så glade for at vi ikke er skilt, slik nesten alle andre foreldre er. Så mye for den lykkelige barndommen, ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ja, vi har ulike grenser, og han har alltid visst nøyaktig hvor mine går. Det har vi snakket om utallige ganger. Utallige! Han vet at jeg ikke tilgir når ballongen først har sprukket, så dette har han gått inn i med helt åpne øyne. Og som jeg skrev i et annet innlegg: Det er ikke slik at han har fått noe annet hos henne, eller ikke har fått sex hjemme. Eller kjærlighet. Jeg har ikke en gang i alle disse årene sagt nei til sex. Ikke en eneste gang. Og meg omtaler han slett ikke som pusen eller noe annet. Det er det verste, at de er så intime. De er slett ikke ukjente for hverandre, selv om han helst vil gi inntrykk av at de er det. Du har sikkert rett i at jeg ikke trenger å vite mer om deres planer, selv om jeg vil vite alt. Jeg må bare konsentrere meg om meg selv og ungene. Dette blir et helvete for dem også. De snakker ofte om at de er så glade for at vi ikke er skilt, slik nesten alle andre foreldre er. Så mye for den lykkelige barndommen, ja. Forferdelig vond situasjon det må være... Jeg føler med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt og såret Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Forferdelig vond situasjon det må være... Jeg føler med deg. Ja, det er vondt. Veksler mellom raseri, sorg, fortvilelse, utrygghet, kvalme, mer raseri osv. Han kommer hjem i morgen kveld. Dvs., ungene kommer hjem. Han har ikke noe hjem her lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest germinate Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Ja, det er vondt. Veksler mellom raseri, sorg, fortvilelse, utrygghet, kvalme, mer raseri osv. Han kommer hjem i morgen kveld. Dvs., ungene kommer hjem. Han har ikke noe hjem her lenger. Uansett så kan det være verdt å tenke over om du vil gå så langt som skilsmisse, men du virker veldig bestemt på enten/eller... Som sagt så skjønner jeg at dette må være veldig vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382132-15-%C3%A5rs-ekteskap-er-over/#findComment-3371386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.