Gå til innhold

15 års ekteskap er over

Anbefalte innlegg

Gjest Bedratt og såret

Uansett så kan det være verdt å tenke over om du vil gå så langt som skilsmisse, men du virker veldig bestemt på enten/eller...

Som sagt så skjønner jeg at dette må være veldig vondt.

Jeg vil aldri greie å behandle han med noen form for respekt eller tillitt etter noe sånt, så et videre ekteskap vil kun bli en overlevelsesstrategi med en utrivelig undertone. Så sånn sett gjør jeg det mye bedre for han, den største straffen ville vært å måtte fortsette samlivet med meg.

Jeg kan være utrolig jævlig når jeg går inn for det.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

8

• PieLill

2

• laban

1

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Du har all grunn til å føle deg såret og sint, men det virker overilet å avslutte ekteskapet uten nærmere vurdering.

Dere bør først og fremst snakke sammen, men familieterapi kan sikkert også være lurt. Og tiden vil antakelig hjelpe deg til å se noe mer nyansert på det - kanskje tenker du ørlite annerledes om en uke eller to, særlig om han viser oppriktig anger.

Gjest Ønske om alt godt

Jeg må gjøre noe praktisk. Han er bortreist, har bare snakket med han på telefonen, men jeg må få ryddet i det praktiske. Bestilt mekling. Sjekket muligheten for lån til ny leilighet. Bestilt takst på huset. Fylt ut skilsmissepapirene.

Han kommer ikke inn igjen her. Han valgte feil person å såre. Han kan sikkert reise til pusen sin. Jeg kommer aldri til å stole på ham igjen. Jeg er ingen tilgivende type. Jeg har lang lunte, jeg er føyelig, men går du over streken er jeg ferdig med deg. For alltid. (Selv om jeg skjønner at vi nødvendigvis må ha noe å gjøre med hverandre siden vi har barn sammen, men følelsesmessig er jeg ferdig med han.) Alt dette vet han, og har valgt meg bort selv om han sier "det ikke er sånn". Synd han ikke tenkte på det før.

Kjempe imponert over styrken din. Og at du greier å tenke så utrolig fornuftig og praktisk i en sånn situasjon.

Synd for ungene. Men det hadde ikke vært bedre for dem om du hadde venta en stund og prøvd...Du har tydeligvis bestemt deg. Helt forståelig. Så nå bare gjør du det beste ut av det:)

Masse lykke til fremover.

Gjest Bedratt og såret

Kjempe imponert over styrken din. Og at du greier å tenke så utrolig fornuftig og praktisk i en sånn situasjon.

Synd for ungene. Men det hadde ikke vært bedre for dem om du hadde venta en stund og prøvd...Du har tydeligvis bestemt deg. Helt forståelig. Så nå bare gjør du det beste ut av det:)

Masse lykke til fremover.

Takk. Jeg er ikke sterk. Jeg er knust. For ikke å ramle helt sammen må jeg gjøre det praktiske. For jeg kommer til å ramle helt sammen, og da greier jeg neppe å gjøre noe.

Gjest Bedratt og såret

Du har all grunn til å føle deg såret og sint, men det virker overilet å avslutte ekteskapet uten nærmere vurdering.

Dere bør først og fremst snakke sammen, men familieterapi kan sikkert også være lurt. Og tiden vil antakelig hjelpe deg til å se noe mer nyansert på det - kanskje tenker du ørlite annerledes om en uke eller to, særlig om han viser oppriktig anger.

Nå når han er avslørt angrer han som en hund, selvfølgelig. Han har det nemlig veldig godt her hjemme, det blir en stor overgang å måtte ta alt ansvar for de praktiske hjemlige tingene helt alene. Ikke minst for vårt kronisk syke barn.

Han visste godt hva han gjorde. Han visste godt at dette ville gå til helvete om det ble avslørt. Han trodde bare ikke at han ville bli avslørt. Som de fleste som ønsker å ha i både pose og sekk.

Vi må til mekling siden vi har barn under 16 år, og slik jeg kjenner han vil han kun sitte på det kontoret og gråte i en time. Han kommer ikke til å si noe som helst, annet enn kanskje at han angrer, at han ikke vil skilles og at han er sååååå glad i meg. Synd han ikke husket det mens han sa hva han ville gjøre med pusen sin. Eller kjæresten hans da, som han også kaller henne.

Han har melet sin egen kake, nå får han spise den.

Gjest Tante Navn

Nå når han er avslørt angrer han som en hund, selvfølgelig. Han har det nemlig veldig godt her hjemme, det blir en stor overgang å måtte ta alt ansvar for de praktiske hjemlige tingene helt alene. Ikke minst for vårt kronisk syke barn.

Han visste godt hva han gjorde. Han visste godt at dette ville gå til helvete om det ble avslørt. Han trodde bare ikke at han ville bli avslørt. Som de fleste som ønsker å ha i både pose og sekk.

Vi må til mekling siden vi har barn under 16 år, og slik jeg kjenner han vil han kun sitte på det kontoret og gråte i en time. Han kommer ikke til å si noe som helst, annet enn kanskje at han angrer, at han ikke vil skilles og at han er sååååå glad i meg. Synd han ikke husket det mens han sa hva han ville gjøre med pusen sin. Eller kjæresten hans da, som han også kaller henne.

Han har melet sin egen kake, nå får han spise den.

Rart at han ikke har sørget for å slette loggen over chatten?

Annonse

Jeg vet at han mener sexen med henne ikke betyr noe, men det som plager meg mest er det personlige planet de er på. Med kjælenavn i dagligtale, med utveksling av morgenhilsninger og utveksling av fraser om hverdagen innimellom sexen. Det er mer enn bare sexfantasier, de har også snakket om å møtes selv om de begge sier de ikke har gjort det.

Han vil ikke skilles, han vil gjerne ha i pose og sekk. Ikke så vanskelig å forstå.

Og vet du hva, ikke en gang på snart 17 år (gift i 15 av disse) har jeg sagt nei til sex. Ikke en enste gang! Aldri! Vi har hatt super sex, jeg har aldri forstått at han ville ha noen andre. Jeg gjør nøyaktig de samme tingene som han vil ha henne til å gjøre. Så det er ikke slik at han ikke "får noe hjemme". Det er han som i alle år har vært den som har begrenset sexlivet vårt, ikke jeg!

Dette har nok ikke noe med hvor villig og god du har vært i senga, , høres ikke ut som om han har noe å klage på der, men det er heller spenningen med den nye, noe nytt han kan fantasere om og få en viss tilfredsstillelse gjennom nettet.

Han vil neppe gå til henne for å ha noe fast forhold, han vet hva han har, men slettes ikke hva han vil få. Jeg for min del hadde aldri bare hoppet i armene på ei anna dame og flytt sammen med henne uten videre, ikke så lenge jeg har en partner, da tar du ganske store sjanser. Hvis ekteskapet er dårlig fra før, så har det ikke så mye betydning, men er det rimelig fra fra før så tar han nå store sjanser.

Gjest Bedratt og såret

Rart at han ikke har sørget for å slette loggen over chatten?

Det burde han gjort, men tabben var at han glemte telefonen hjemme når han dro på en 3-dagers tur med ungene. For å være grei gikk jeg inn på telefonen for å sende en melding til de han spiller WordFeud mot og fortelle akkurat det, slik at de faste motspillerne hans ikke skulle tro at bare gav faen. Og da fant jeg denne chatten. Som jeg leste.

Gjest Bedratt og såret

Dette har nok ikke noe med hvor villig og god du har vært i senga, , høres ikke ut som om han har noe å klage på der, men det er heller spenningen med den nye, noe nytt han kan fantasere om og få en viss tilfredsstillelse gjennom nettet.

Han vil neppe gå til henne for å ha noe fast forhold, han vet hva han har, men slettes ikke hva han vil få. Jeg for min del hadde aldri bare hoppet i armene på ei anna dame og flytt sammen med henne uten videre, ikke så lenge jeg har en partner, da tar du ganske store sjanser. Hvis ekteskapet er dårlig fra før, så har det ikke så mye betydning, men er det rimelig fra fra før så tar han nå store sjanser.

Vi har snakket mye om hvor heldige vi er som har det så bra sammen, tross mye motgang særlig for noen år siden. Vi har vær så jævla enige om at vi skal ta vare på det vi har, og ikke drite oss ut og såre den andre.

Så han har tatt en solid sjanse, spilt høyt og tapt.

Gjest Elextra

Det burde han gjort, men tabben var at han glemte telefonen hjemme når han dro på en 3-dagers tur med ungene. For å være grei gikk jeg inn på telefonen for å sende en melding til de han spiller WordFeud mot og fortelle akkurat det, slik at de faste motspillerne hans ikke skulle tro at bare gav faen. Og da fant jeg denne chatten. Som jeg leste.

''For å være grei gikk jeg inn på telefonen for å sende en melding til de han spiller WordFeud mot og fortelle akkurat det, slik at de faste motspillerne hans ikke skulle tro at bare gav faen.''

Beklager, men den var litt tynn! :P

Men skjønner deg godt om du hadde mistanke til at det var moe muffens.

Gjest Bedratt og såret

''For å være grei gikk jeg inn på telefonen for å sende en melding til de han spiller WordFeud mot og fortelle akkurat det, slik at de faste motspillerne hans ikke skulle tro at bare gav faen.''

Beklager, men den var litt tynn! :P

Men skjønner deg godt om du hadde mistanke til at det var moe muffens.

Nei, vi har begge gjort det for hverandre før, når en av oss har vært lenge borte og utenfor dekning eller ikke har kunnet spille. Da på oppfordring fra den andre, så jeg var faktisk ikke inne på tanken at det var noe jeg ikke burde gjøre nå.

Gjest Nickløsheletida

Jeg vet at han mener sexen med henne ikke betyr noe, men det som plager meg mest er det personlige planet de er på. Med kjælenavn i dagligtale, med utveksling av morgenhilsninger og utveksling av fraser om hverdagen innimellom sexen. Det er mer enn bare sexfantasier, de har også snakket om å møtes selv om de begge sier de ikke har gjort det.

Han vil ikke skilles, han vil gjerne ha i pose og sekk. Ikke så vanskelig å forstå.

Og vet du hva, ikke en gang på snart 17 år (gift i 15 av disse) har jeg sagt nei til sex. Ikke en enste gang! Aldri! Vi har hatt super sex, jeg har aldri forstått at han ville ha noen andre. Jeg gjør nøyaktig de samme tingene som han vil ha henne til å gjøre. Så det er ikke slik at han ikke "får noe hjemme". Det er han som i alle år har vært den som har begrenset sexlivet vårt, ikke jeg!

''Med kjælenavn i dagligtale, med utveksling av morgenhilsninger og utveksling av fraser om hverdagen innimellom sexen''

Det kan umulig bli på et personlig plan gjennom en pc. Jeg forstår at du er veldig såret, han har dreti på draget, men jeg håper du ser det hele i et lengre perspektiv etterhvert.

Et godt og langt samliv er ikke verdt og gi opp over denne noe umodne oppførselen. Han så nok på den som helt ufarlig, men at det er sårende forstår jeg godt.

Gjest Bedratt og såret

''Med kjælenavn i dagligtale, med utveksling av morgenhilsninger og utveksling av fraser om hverdagen innimellom sexen''

Det kan umulig bli på et personlig plan gjennom en pc. Jeg forstår at du er veldig såret, han har dreti på draget, men jeg håper du ser det hele i et lengre perspektiv etterhvert.

Et godt og langt samliv er ikke verdt og gi opp over denne noe umodne oppførselen. Han så nok på den som helt ufarlig, men at det er sårende forstår jeg godt.

''Det kan umulig bli på et personlig plan gjennom en pc.''

Åjo, det kan det, folk finner hverandre stadig vekk gjennom PC'n. Og når man deler sine hverdagslige opplevelser, har man blitt personlig. Særlig når man har kommet til det punktet der man har kjælenavn på hverandre og omtaler hverandre som "kjæresten min".

''Han så nok på den som helt ufarlig, men at det er sårende forstår jeg godt.''

Det gjorde han, for han trodde ikke at han skulle bli avslørt.

Jeg er knust, fortvilet, kvalm, uvel, føler hat og likegyldighet om hverandre.

Annonse

Gjest Elextra

''Det kan umulig bli på et personlig plan gjennom en pc''

Der tar du feil, etter min erfaring, men forøvrig er jeg helt enig med deg.

Han har fortalt hva som ligger bak, og det tror jeg er den dummeste forklaringen jeg noen gang har hørt. Han sier det bare er fantasier, men det er ikke fantasier når du snakker med noen du omtaler som kjæresten din, som pusen din, som din. Da har det gått over til noe mer personlig, og det kan jeg ikke leve videre med.

Han vil ikke skilles, han vil fortsette ekteskapet, men det er nå engang slik at man ikke kan få i pose og sekk. Det er til å bli kvalm av å se chatten, når jeg vet at han har hatt seg med henne først før han kommer til.

Ungene blir helt klart de som taper mest på dette. Trist, men det skulle han ha tenkt på før han i detalj beskrev hva han ville gjøre med henne og hun med han. Hun som er pusen hans.

Jeg kan aldri stole på han igjen. Jeg er (dessverre?) ingen tilgivende type, jeg har lang lunte og kan tøyes, men når grensene er trådt over er det over. Å leve videre vil bare bli uhyggelig, jeg vil aldri greie å ha respekt for han mer, og det vil i alle fall ikke bli noe hyggelig for ungene.

Jeg tror ham på at det er bare fantasier..... for fantasier er noe som kan komme ekteskapet til gode på det intime plan, men han har helt klart gått langt over grensen for hva som er akseptabelt - det er jeg 100 % enig i!

Har du spurt ham om det er greit for ham at du har et slikt "forhold" til en annen mann? Hva ville han tenke om det? Skjønner han at du føler dette er utilgivelig? Forstår han alvoret bak det han har gjort? Det er mulig han aldri i sine villeste fantasier kunne tenkt seg å møte denne kvinnen ansikt til ansikt....?

Mitt poeng er at det kan være lurt å la følelsene roe seg ned før du tar en såpass drastisk beslutning som går ut over barna deres på en så negativ måte. Hvis du, utenom det som nå har skjedd, har gode og sterke følelser for ham, så ville jeg jobba hardt for å få ekteskapet på fote igjen.

Gjest Huff_så_trist_

Nei, vi har begge gjort det for hverandre før, når en av oss har vært lenge borte og utenfor dekning eller ikke har kunnet spille. Da på oppfordring fra den andre, så jeg var faktisk ikke inne på tanken at det var noe jeg ikke burde gjøre nå.

Synes det var lei lesing. Men forstår ikke dette med at du skal gi beskjed for ham. Det er da mest naturlig å selv gi beskjed før man blir borte noen dager.

Gjest Bedratt og såret

Synes det var lei lesing. Men forstår ikke dette med at du skal gi beskjed for ham. Det er da mest naturlig å selv gi beskjed før man blir borte noen dager.

Han er type distre og glemsom. Denne gangen glemte han hele telefonen, og det har han gjort 2 ganger før også. Jeg tok med meg feil telefon en gang (har helt lik som det ene barnet). Derfor har vi gjort det slik for hverandre når det har vært sånne situasjoner. Det skjer jo ikke hver uke, liksom.

Gjest MrNobody

Litt dramaqueen må jeg få lov til å si at du er.

15 års ekteskap blir kastet over bord, fordi du er såret.

Så såret at du er uvel og kvalm.

Jeg lurer på om Hillary Clinton ble like kvalm som du ble. Og hun fikk det brettet ut over en hel verden.

En dame jeg har stor respekt for, og likså hennes valg av løsning på deres problem.

Så vi jeg utfordre deg litt.

Javel, mannen din flørtet på nett....

Hvorfor det da ? Lite flørting på hjemmebane kansje ?

Noe DU kunne gjort annerledes for å unngå dette ?

Mere spennende å spille på nett, enn å flørte med sin egen kone.....?

Bare joggenbukse og ingen stæssjing ?

(Merk at jeg spør, og ikke anklager deg for noe.)

Eller_ønsker_du å bruke dette til å bryte opp ?

Tenk deg nå litt om, og forsøk å se litt lenger frem i tid.

Gjest Bedratt og såret

Litt dramaqueen må jeg få lov til å si at du er.

15 års ekteskap blir kastet over bord, fordi du er såret.

Så såret at du er uvel og kvalm.

Jeg lurer på om Hillary Clinton ble like kvalm som du ble. Og hun fikk det brettet ut over en hel verden.

En dame jeg har stor respekt for, og likså hennes valg av løsning på deres problem.

Så vi jeg utfordre deg litt.

Javel, mannen din flørtet på nett....

Hvorfor det da ? Lite flørting på hjemmebane kansje ?

Noe DU kunne gjort annerledes for å unngå dette ?

Mere spennende å spille på nett, enn å flørte med sin egen kone.....?

Bare joggenbukse og ingen stæssjing ?

(Merk at jeg spør, og ikke anklager deg for noe.)

Eller_ønsker_du å bruke dette til å bryte opp ?

Tenk deg nå litt om, og forsøk å se litt lenger frem i tid.

- Jeg stæsjer meg opp akkurat like mye som han.

- Jeg følrter med han akkurat like mye som han flørter med meg, om ikke mer.

- Han flørter ikke på nettet, han har sex. Med detaljerte beskrivelser av hvordan sexen foregår. Med henne. De har kjælenavn på hverandre. De sier god morgen og god natt til hverandre. De deler intime ting.

Aldri i verden om jeg tar på meg skylda for at han velger å hente seg sex et annet sted. Han har ikke fått ett nei til sex på 17 år.

Skulle noen velge å gå ut av ekteskapet pga. for lite sex eller for lite flørting skulle det jaggu være meg!

Dramaqueen? Litt såret? Han har tråkket på det jeg trodde var det fineste vi hadde mellom oss. Han har tatt en annen kvinne inn i sin innerste private sfære. Han vet hvor mine grenser går, og han har tråkket over dem. Han var bare ikke forberedt på å bli avslørt.

Gjest Tante Navn

- Jeg stæsjer meg opp akkurat like mye som han.

- Jeg følrter med han akkurat like mye som han flørter med meg, om ikke mer.

- Han flørter ikke på nettet, han har sex. Med detaljerte beskrivelser av hvordan sexen foregår. Med henne. De har kjælenavn på hverandre. De sier god morgen og god natt til hverandre. De deler intime ting.

Aldri i verden om jeg tar på meg skylda for at han velger å hente seg sex et annet sted. Han har ikke fått ett nei til sex på 17 år.

Skulle noen velge å gå ut av ekteskapet pga. for lite sex eller for lite flørting skulle det jaggu være meg!

Dramaqueen? Litt såret? Han har tråkket på det jeg trodde var det fineste vi hadde mellom oss. Han har tatt en annen kvinne inn i sin innerste private sfære. Han vet hvor mine grenser går, og han har tråkket over dem. Han var bare ikke forberedt på å bli avslørt.

''Han har tråkket på det jeg trodde var det fineste vi hadde mellom oss. Han har tatt en annen kvinne inn i sin innerste private sfære.''

Nettopp, fint sagt om det intime samlivet mellom ektepar, dette er noe som bare de to har sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...