Gå til innhold

15 års ekteskap er over

Anbefalte innlegg

Gjest Bedratt og såret

Jeg tror ham på at det er bare fantasier..... for fantasier er noe som kan komme ekteskapet til gode på det intime plan, men han har helt klart gått langt over grensen for hva som er akseptabelt - det er jeg 100 % enig i!

Har du spurt ham om det er greit for ham at du har et slikt "forhold" til en annen mann? Hva ville han tenke om det? Skjønner han at du føler dette er utilgivelig? Forstår han alvoret bak det han har gjort? Det er mulig han aldri i sine villeste fantasier kunne tenkt seg å møte denne kvinnen ansikt til ansikt....?

Mitt poeng er at det kan være lurt å la følelsene roe seg ned før du tar en såpass drastisk beslutning som går ut over barna deres på en så negativ måte. Hvis du, utenom det som nå har skjedd, har gode og sterke følelser for ham, så ville jeg jobba hardt for å få ekteskapet på fote igjen.

''Jeg tror ham på at det er bare fantasier..... for fantasier er noe som kan komme ekteskapet til gode på det intime plan, men han har helt klart gått langt over grensen for hva som er akseptabelt - det er jeg 100 % enig i!''

Fantasier foregår inni et hode, alene. Han har praktisert denne sexen med henne direkte; han har onanert mens hun har sagt hva hun gjør med han, og vise versa. Det er langt over en grei og pirrende fantasi. Han har hennes ansikt på netthinna når denne sexen utøves.

''Har du spurt ham om det er greit for ham at du har et slikt "forhold" til en annen mann? Hva ville han tenke om det? Skjønner han at du føler dette er utilgivelig? Forstår han alvoret bak det han har gjort? Det er mulig han aldri i sine villeste fantasier kunne tenkt seg å møte denne kvinnen ansikt til ansikt....?''

Han ville ikke like om jeg gjorde det samme, nei, det har jeg spurt om. Han skjønner ikke at jeg opplever dette krenkende, han sier han ikke kjenner henne, at det bare er uskyldig moro. Om de vil(le) treffes eller ei vet jeg ikke, men de har snakket om det og slått det fra seg, hun bor visstnok langt unna. Og nå vil han nok ikke for alt i verden innrømme at han har ønsket et møte heller, uansett om det er sant eller ikke.

''Mitt poeng er at det kan være lurt å la følelsene roe seg ned før du tar en såpass drastisk beslutning som går ut over barna deres på en så negativ måte. Hvis du, utenom det som nå har skjedd, har gode og sterke følelser for ham, så ville jeg jobba hardt for å få ekteskapet på fote igjen.''

Jeg har ingen gode følelser for en som vil meg så vondt. Sånn er jeg veldig grei, gitt. Når jeg ser chatten deres, når jeg tenker på han, når jeg ser bildet av han, så bryter det helt nede fra magen og opp. Orker ikke spise, orker ikke svelge noe. Så gode følelser er borte. Han vet hvordan jeg er, og han visste at det var dette han risikerte når han begynte å ha sex- og intimprat med denne kvinnen. Han vet at jeg blir hard som stein når jeg blir såret dypt nok.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

8

• PieLill

2

• laban

1

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bedratt og såret

''Han har tråkket på det jeg trodde var det fineste vi hadde mellom oss. Han har tatt en annen kvinne inn i sin innerste private sfære.''

Nettopp, fint sagt om det intime samlivet mellom ektepar, dette er noe som bare de to har sammen.

Nemlig! Og dette har han valgt å dele med en annen kvinne, selv om han vet hvor jeg står i et slik spørsmål. Da kan han ikke komme og si at det var "uskyldig moro".

''Jeg tror ham på at det er bare fantasier..... for fantasier er noe som kan komme ekteskapet til gode på det intime plan, men han har helt klart gått langt over grensen for hva som er akseptabelt - det er jeg 100 % enig i!''

Fantasier foregår inni et hode, alene. Han har praktisert denne sexen med henne direkte; han har onanert mens hun har sagt hva hun gjør med han, og vise versa. Det er langt over en grei og pirrende fantasi. Han har hennes ansikt på netthinna når denne sexen utøves.

''Har du spurt ham om det er greit for ham at du har et slikt "forhold" til en annen mann? Hva ville han tenke om det? Skjønner han at du føler dette er utilgivelig? Forstår han alvoret bak det han har gjort? Det er mulig han aldri i sine villeste fantasier kunne tenkt seg å møte denne kvinnen ansikt til ansikt....?''

Han ville ikke like om jeg gjorde det samme, nei, det har jeg spurt om. Han skjønner ikke at jeg opplever dette krenkende, han sier han ikke kjenner henne, at det bare er uskyldig moro. Om de vil(le) treffes eller ei vet jeg ikke, men de har snakket om det og slått det fra seg, hun bor visstnok langt unna. Og nå vil han nok ikke for alt i verden innrømme at han har ønsket et møte heller, uansett om det er sant eller ikke.

''Mitt poeng er at det kan være lurt å la følelsene roe seg ned før du tar en såpass drastisk beslutning som går ut over barna deres på en så negativ måte. Hvis du, utenom det som nå har skjedd, har gode og sterke følelser for ham, så ville jeg jobba hardt for å få ekteskapet på fote igjen.''

Jeg har ingen gode følelser for en som vil meg så vondt. Sånn er jeg veldig grei, gitt. Når jeg ser chatten deres, når jeg tenker på han, når jeg ser bildet av han, så bryter det helt nede fra magen og opp. Orker ikke spise, orker ikke svelge noe. Så gode følelser er borte. Han vet hvordan jeg er, og han visste at det var dette han risikerte når han begynte å ha sex- og intimprat med denne kvinnen. Han vet at jeg blir hard som stein når jeg blir såret dypt nok.

Jeg prøver ikke å bagatellisere dette, bare så det er sagt - jeg hadde selv blitt fryktelig såra i tilsvarende situasjon. Er vel mer slik at dersom jeg visste at ekteskapet vårt ellers var fint, så ville jeg gjort alt jeg kunne for å bevare det - om vi hadde barn sammen.

Jeg ble selv skilt for to år siden - men ikke pga utroskap.

Gjest MrNobody

- Jeg stæsjer meg opp akkurat like mye som han.

- Jeg følrter med han akkurat like mye som han flørter med meg, om ikke mer.

- Han flørter ikke på nettet, han har sex. Med detaljerte beskrivelser av hvordan sexen foregår. Med henne. De har kjælenavn på hverandre. De sier god morgen og god natt til hverandre. De deler intime ting.

Aldri i verden om jeg tar på meg skylda for at han velger å hente seg sex et annet sted. Han har ikke fått ett nei til sex på 17 år.

Skulle noen velge å gå ut av ekteskapet pga. for lite sex eller for lite flørting skulle det jaggu være meg!

Dramaqueen? Litt såret? Han har tråkket på det jeg trodde var det fineste vi hadde mellom oss. Han har tatt en annen kvinne inn i sin innerste private sfære. Han vet hvor mine grenser går, og han har tråkket over dem. Han var bare ikke forberedt på å bli avslørt.

Jeg sier ikke du skal ta på deg skylden for noe som helst.

Jeg vet ikke hvor lang tid det har foregått.

Du er meget sint ser jeg.

15 års ekteskap, og du hiver ut mannen din.

Innerste sfære.

Som du ser, så er de delte meninger om hva som er innerste sfære.

Det har ikk berørt hverandre fysisk.

Visste du at svært mange tenker på andre når de ha sex med sin partner ?

Er dette utroskap hos deg ?

Det kommer sikkert en dag da du angrer på at du hiver 15 års ekteskap overbord - på grunn av at han ha gjort EN feil i løpet av 15 år.

Husk at det var en som kalte deg dramaqueen da :-)

Gjest Bedratt og såret

Jeg prøver ikke å bagatellisere dette, bare så det er sagt - jeg hadde selv blitt fryktelig såra i tilsvarende situasjon. Er vel mer slik at dersom jeg visste at ekteskapet vårt ellers var fint, så ville jeg gjort alt jeg kunne for å bevare det - om vi hadde barn sammen.

Jeg ble selv skilt for to år siden - men ikke pga utroskap.

Det fine var hele pakka. Det fine mellom bare oss to var sexen. Den har han tatt med en ny kvinne inn i. Det orker jeg ikke å forholde meg til. Det er nedverdigende!

Gjest Bedratt og såret

Jeg sier ikke du skal ta på deg skylden for noe som helst.

Jeg vet ikke hvor lang tid det har foregått.

Du er meget sint ser jeg.

15 års ekteskap, og du hiver ut mannen din.

Innerste sfære.

Som du ser, så er de delte meninger om hva som er innerste sfære.

Det har ikk berørt hverandre fysisk.

Visste du at svært mange tenker på andre når de ha sex med sin partner ?

Er dette utroskap hos deg ?

Det kommer sikkert en dag da du angrer på at du hiver 15 års ekteskap overbord - på grunn av at han ha gjort EN feil i løpet av 15 år.

Husk at det var en som kalte deg dramaqueen da :-)

''Jeg sier ikke du skal ta på deg skylden for noe som helst. Jeg vet ikke hvor lang tid det har foregått. Du er meget sint ser jeg. 15 års ekteskap, og du hiver ut mannen din. Innerste sfære. Som du ser, så er de delte meninger om hva som er innerste sfære. Det har ikk berørt hverandre fysisk.''

Han har delt med en annen kvinne det som er forbeholdt oss to. Det handler om den innerste sfæren, det som er vart og vakkert mellom bare to mennesker. Det er det han har tråkket på, når han har delt det med en annen kvinne. Han vet godt hvor mine grenser går, for som du sier, disse er ulike hos ulike mennesker. Derfor er det viktig å ha tydelige grenser, og gjøre disse klart for den man deler livet med. Ja, jeg er sint.

''Visste du at svært mange tenker på andre når de ha sex med sin partner ? Er dette utroskap hos deg ?''

Det kan godt hende det er sant, og for meg er det helt uforståelig. Og ja, det er da en form for utroskap.

''Det kommer sikkert en dag da du angrer på at du hiver 15 års ekteskap overbord - på grunn av at han ha gjort EN feil i løpet av 15 år.''

Han er AVSLØRT for denne feilen, hva de andre er vet jeg ikke. Jeg vet ikke hvor mange han har hatt sex med, forundrer meg ikke om det er flere lik i skapet når skapet først blir åpnet. Jeg er verken tilgivende eller angrende av natur.

''Husk at det var en som kalte deg dramaqueen da :-)''

Hva godt skal det gjøre? Jeg blir hard som stein når jeg blir såret, jeg ser meg ikke tilbake.

Annonse

Det fine var hele pakka. Det fine mellom bare oss to var sexen. Den har han tatt med en ny kvinne inn i. Det orker jeg ikke å forholde meg til. Det er nedverdigende!

Det forstår jeg så utrolig godt!!!

Det er vel bare det at jeg tenker at ting bør samtales godt igjennom før man bryter et ekteskap som ellers er bra.... og at man kan greie å tilgi. Det å ikke kunne tilgi skader aller mest en selv. Jeg sier ikke man skal tilgi alt, men man bør ikke gjøre noe overilt når man fortsatt er kjempesinna - er vel det som er poenget mitt... Når følelsene er i kaos, så greier man som regel ikke å tenke helt klart. Tanker kan endre seg selv om man der og da føler at det ikke er mulig....

Uansett ønsker jeg deg lykke til og håper det ordner seg - uansett hva du velger å gjøre...

''Jeg sier ikke du skal ta på deg skylden for noe som helst. Jeg vet ikke hvor lang tid det har foregått. Du er meget sint ser jeg. 15 års ekteskap, og du hiver ut mannen din. Innerste sfære. Som du ser, så er de delte meninger om hva som er innerste sfære. Det har ikk berørt hverandre fysisk.''

Han har delt med en annen kvinne det som er forbeholdt oss to. Det handler om den innerste sfæren, det som er vart og vakkert mellom bare to mennesker. Det er det han har tråkket på, når han har delt det med en annen kvinne. Han vet godt hvor mine grenser går, for som du sier, disse er ulike hos ulike mennesker. Derfor er det viktig å ha tydelige grenser, og gjøre disse klart for den man deler livet med. Ja, jeg er sint.

''Visste du at svært mange tenker på andre når de ha sex med sin partner ? Er dette utroskap hos deg ?''

Det kan godt hende det er sant, og for meg er det helt uforståelig. Og ja, det er da en form for utroskap.

''Det kommer sikkert en dag da du angrer på at du hiver 15 års ekteskap overbord - på grunn av at han ha gjort EN feil i løpet av 15 år.''

Han er AVSLØRT for denne feilen, hva de andre er vet jeg ikke. Jeg vet ikke hvor mange han har hatt sex med, forundrer meg ikke om det er flere lik i skapet når skapet først blir åpnet. Jeg er verken tilgivende eller angrende av natur.

Hva godt skal det gjøre? Jeg blir hard som stein når jeg blir såret, jeg ser meg ikke tilbake.

''Jeg er verken tilgivende eller angrende av natur.''

Nei, det er helt tydelig.

Gjest germinate

Det er vel bare det at jeg tenker at ting bør samtales godt igjennom før man bryter et ekteskap som ellers er bra.... og at man kan greie å tilgi. Det å ikke kunne tilgi skader aller mest en selv. Jeg sier ikke man skal tilgi alt, men man bør ikke gjøre noe overilt når man fortsatt er kjempesinna - er vel det som er poenget mitt... Når følelsene er i kaos, så greier man som regel ikke å tenke helt klart. Tanker kan endre seg selv om man der og da føler at det ikke er mulig....

Uansett ønsker jeg deg lykke til og håper det ordner seg - uansett hva du velger å gjøre...

denne kan i hvert fall jeg signere...

Gjest germinate

Gjest germinate

Noen kloke hoder har sagt at når man er midt i et følelsesmessig kaos, skal man ikke ta viktige beslutninger.

Med andre ord, du bør absolutt ikke sette i gang en skilsmisseprosess nå. Nå er du absolutt i et kaos følelsemessig.

Du må først få mannen din hjem. Så må dere snakke sammen - gjerne ved hjelp av familievernkontoret, men dere må snakke sammen.

Ekteskap som har vart både kortere og lengre enn ditt har overlevd værre ting enn du har blitt utsatt for. Og de kan til og med bli bedre om man jobber seg gjennom det.

Når du snakker med mannen din, så bør han legge seg helt flat. Han bør også gå i seg selv og finne ut hvorfor han følte han trengte slik chat.

Du må gå i deg selv og finne ut hva du trenger av ham for at dere kan gå videre. Eksempler kan være: At han sletter WF og aldri spiller det igjen - det samme med andre spill med chattefunksjon.

At han aldri har kontakt med denne damen igjen - på noe som helst måte.

At du kan sjekke telefonen hans, mail osv - om du føler behov for det.

Alt dette kan gjøre at du sakte men sikkert kan stole på ham igjen.

Om du finner ut at du kan prøve å tilgi, så må du ikke til stadighet rippe opp i det som skjedde. Det er mulig å begrave det ganske godt, selv om påminnelser vil komme.

Summa sumarum: Ikke ta noen avgjørelser nå! Stopp, pust, vent, pust, tenk og la tiden jobbe sammen med deg.

Gjest MrNobody

Da sier jeg lykke til :-)

Sånn til informasjon, så er jeg en mann som ble "bytta ut" med en annen mann for ca. 15 år siden.

Situasjonen altså litt omvendt.

Bortsett fra at min fru ikke gjorde det via internett, men i RL.

Jeg ville at hun skulle glemme ham, og være hos meg.

Men slik ble det ikke.

Hun valgte ham, til min store fortvilelse.

Men, livet har lært meg at med tiden, så er det mye som forandrer seg.

Vi ha hele tiden vært på hils, selv om jeg har svelget min dose kameler.

Men hard som stein ?

Nei, livet er for kort til å gå rundt å være sur og bitter :-)

Din man har gjort en tabbe, og innrømmet at det var en tabbe også.

Når ungene en vakker dag blir større, og begynner å spørre hvorfor dere skilte lag, så kan det hende de synes du overreagerte litt.

Annonse

Jeg vil aldri greie å behandle han med noen form for respekt eller tillitt etter noe sånt, så et videre ekteskap vil kun bli en overlevelsesstrategi med en utrivelig undertone. Så sånn sett gjør jeg det mye bedre for han, den største straffen ville vært å måtte fortsette samlivet med meg.

Jeg kan være utrolig jævlig når jeg går inn for det.

Husk at barna elsker dere begge... og er du "slem" mot faren slik at barna merker det, så er du også "slem" mot barna dine......... Sier det bare siden du virker veldig hevngjerrig... redd du skal miste gangsynet - men håper jeg tar feil!

Gjest Bedratt og såret

Husk at barna elsker dere begge... og er du "slem" mot faren slik at barna merker det, så er du også "slem" mot barna dine......... Sier det bare siden du virker veldig hevngjerrig... redd du skal miste gangsynet - men håper jeg tar feil!

''Husk at barna elsker dere begge... og er du "slem" mot faren slik at barna merker det, så er du også "slem" mot barna dine......... Sier det bare siden du virker veldig hevngjerrig... redd du skal miste gangsynet - men håper jeg tar feil!''

Nemlig, og derfor kan vi ikke fortsette å leve sammen. Ingen ville ha det godt.

Gjest Bedratt og såret

Noen kloke hoder har sagt at når man er midt i et følelsesmessig kaos, skal man ikke ta viktige beslutninger.

Med andre ord, du bør absolutt ikke sette i gang en skilsmisseprosess nå. Nå er du absolutt i et kaos følelsemessig.

Du må først få mannen din hjem. Så må dere snakke sammen - gjerne ved hjelp av familievernkontoret, men dere må snakke sammen.

Ekteskap som har vart både kortere og lengre enn ditt har overlevd værre ting enn du har blitt utsatt for. Og de kan til og med bli bedre om man jobber seg gjennom det.

Når du snakker med mannen din, så bør han legge seg helt flat. Han bør også gå i seg selv og finne ut hvorfor han følte han trengte slik chat.

Du må gå i deg selv og finne ut hva du trenger av ham for at dere kan gå videre. Eksempler kan være: At han sletter WF og aldri spiller det igjen - det samme med andre spill med chattefunksjon.

At han aldri har kontakt med denne damen igjen - på noe som helst måte.

At du kan sjekke telefonen hans, mail osv - om du føler behov for det.

Alt dette kan gjøre at du sakte men sikkert kan stole på ham igjen.

Om du finner ut at du kan prøve å tilgi, så må du ikke til stadighet rippe opp i det som skjedde. Det er mulig å begrave det ganske godt, selv om påminnelser vil komme.

Summa sumarum: Ikke ta noen avgjørelser nå! Stopp, pust, vent, pust, tenk og la tiden jobbe sammen med deg.

Jeg kan ikke ha et forhold der jeg må sjekke hva partneren min gjør. Aldri i verden.

Prosessen er i forøvrig i gang. Takstmannen kommer over helga, og meklingstimen får vi i løpet av neste uke. Det er ingenting å mekle om, vi bare må.

Man bør kanskje vente litt, la ting gå sin gang, men jeg er ikke det minste flink til å late som om alt er helt fint og flott mens jeg er rasende inni meg. Det er derfor ingen ide å fortsette å bo sammen, og skal vi bo hver for oss må vi rett og slett selge huset. Ingen av oss kan bo igjen her alene, og vi har ikke et så tett nettverk her vi bor at vi kan flytte inn hos noen midlertidig. Ingen av oss har råd til å bo på hotell mer enn et par dager heller, så det er bare å kjøre på.

Komme i gang med resten av livet.

Og for de som tror alt har vært solskinn fram til denne dagen da han ble avslørt i sex, så er det selvfølgelig ikke slik. Det har vært tøffe og vanskelige tider før også, men da har det ikke vært noen ytre påvirkning som har vært påtrengende. Så vi har hatt våre stunder, hatt våre oppgjør, hatt våre ups and downs før også, men ingen har dratt inn noen nye personer i forholdet før nå.

Gjest Bedratt og såret

Da sier jeg lykke til :-)

Sånn til informasjon, så er jeg en mann som ble "bytta ut" med en annen mann for ca. 15 år siden.

Situasjonen altså litt omvendt.

Bortsett fra at min fru ikke gjorde det via internett, men i RL.

Jeg ville at hun skulle glemme ham, og være hos meg.

Men slik ble det ikke.

Hun valgte ham, til min store fortvilelse.

Men, livet har lært meg at med tiden, så er det mye som forandrer seg.

Vi ha hele tiden vært på hils, selv om jeg har svelget min dose kameler.

Men hard som stein ?

Nei, livet er for kort til å gå rundt å være sur og bitter :-)

Din man har gjort en tabbe, og innrømmet at det var en tabbe også.

Når ungene en vakker dag blir større, og begynner å spørre hvorfor dere skilte lag, så kan det hende de synes du overreagerte litt.

Man trenger ikke være verken sur eller bitter på livet selv om man ikke tilgir den man stolte mest på når denne tramper på deg. Jeg kommer helt sikkert til å klare meg helt fint, jeg, i resten av mitt liv.

Og tro ikke at alt annet i vårt ekteskap har vært en dans på roser, vi har begge våre feil og har jobbet med det i alle år. Det er derimot første gang jeg avslører han i å dra inn et annet menneske i det som skulle være vårt, og bare vårt, i det som bare vi skulle dele. Det at han er så intim med henne sårer så dypt.

Og ungene, de vil nok forstå når de en gang kanskje får den hele og fulle sannheten. Hva han har tenkt å si til dem nå vet jeg ikke.

Gjest MrNobody

Man trenger ikke være verken sur eller bitter på livet selv om man ikke tilgir den man stolte mest på når denne tramper på deg. Jeg kommer helt sikkert til å klare meg helt fint, jeg, i resten av mitt liv.

Og tro ikke at alt annet i vårt ekteskap har vært en dans på roser, vi har begge våre feil og har jobbet med det i alle år. Det er derimot første gang jeg avslører han i å dra inn et annet menneske i det som skulle være vårt, og bare vårt, i det som bare vi skulle dele. Det at han er så intim med henne sårer så dypt.

Og ungene, de vil nok forstå når de en gang kanskje får den hele og fulle sannheten. Hva han har tenkt å si til dem nå vet jeg ikke.

Det er ingen her inne som ikke skjønner at du er såret.

Du får sympati hos alle.

Men at du er så såret over dette, at du kaster 15 års ekteskap overbord er de delte meninger om.

At dere har hatt deres ups and downs - som alle andre ektepar, regner jeg med.

Men de virker som du har bestemt deg for lenge siden angående dette.

Takstmann og utflytting osv. er ikke ting som bare skjer over natten.

Jeg er en ålreit, ikke røykende, ok innekt, gjeldfri mann.

Litt på kikker'n ;-)

Men jeg treffer ikke en sånn steinhard dame to ganger nei.

En som er så lite villig til samtale, gjerne med familiekontoret eller så, har ikke sjangs her.

Jeg har liksom tro på dialog fremfor strid jeg.

Igjen, lykke til, det du skal gjennom har jeg gjort en gang, og aldri mer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...