Gå til innhold

15 års ekteskap er over

Anbefalte innlegg

Gjest Bedratt og såret

Det er ingen her inne som ikke skjønner at du er såret.

Du får sympati hos alle.

Men at du er så såret over dette, at du kaster 15 års ekteskap overbord er de delte meninger om.

At dere har hatt deres ups and downs - som alle andre ektepar, regner jeg med.

Men de virker som du har bestemt deg for lenge siden angående dette.

Takstmann og utflytting osv. er ikke ting som bare skjer over natten.

Jeg er en ålreit, ikke røykende, ok innekt, gjeldfri mann.

Litt på kikker'n ;-)

Men jeg treffer ikke en sånn steinhard dame to ganger nei.

En som er så lite villig til samtale, gjerne med familiekontoret eller så, har ikke sjangs her.

Jeg har liksom tro på dialog fremfor strid jeg.

Igjen, lykke til, det du skal gjennom har jeg gjort en gang, og aldri mer

Nei, jeg har ikke bestemt dette for lenge siden. Jeg trodde ikke vi skulle ende her. Jeg har bare tatt de nødvendige skritt for å komme videre, meningsløst å tvære det ut i det vide og brede.

Det er ikke noe å snakke om, for han har gjort det han har gjort. Det kan ikke snakkes vekk at han har delt sex med et menneske han ikke er gift med. Det blir aldri borte. Tida vil lindre de såre og rasende følelsene, men uansett har han gjort det han har gjort. Jeg vil aldri glemme det, vil aldri kunne stole på ham igjen og vil aldri kunne ha fysisk nærkontakt uten å vite at han har ønsket dette med en annen.

Jeg er et lite stridig menneske i det daglige, men sårer du meg får du akkurat det du er forespeilet.

Lykke til i din søken etter partner.

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

8

• PieLill

2

• laban

1

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest fattigmor

Noen kloke hoder har sagt at når man er midt i et følelsesmessig kaos, skal man ikke ta viktige beslutninger.

Med andre ord, du bør absolutt ikke sette i gang en skilsmisseprosess nå. Nå er du absolutt i et kaos følelsemessig.

Du må først få mannen din hjem. Så må dere snakke sammen - gjerne ved hjelp av familievernkontoret, men dere må snakke sammen.

Ekteskap som har vart både kortere og lengre enn ditt har overlevd værre ting enn du har blitt utsatt for. Og de kan til og med bli bedre om man jobber seg gjennom det.

Når du snakker med mannen din, så bør han legge seg helt flat. Han bør også gå i seg selv og finne ut hvorfor han følte han trengte slik chat.

Du må gå i deg selv og finne ut hva du trenger av ham for at dere kan gå videre. Eksempler kan være: At han sletter WF og aldri spiller det igjen - det samme med andre spill med chattefunksjon.

At han aldri har kontakt med denne damen igjen - på noe som helst måte.

At du kan sjekke telefonen hans, mail osv - om du føler behov for det.

Alt dette kan gjøre at du sakte men sikkert kan stole på ham igjen.

Om du finner ut at du kan prøve å tilgi, så må du ikke til stadighet rippe opp i det som skjedde. Det er mulig å begrave det ganske godt, selv om påminnelser vil komme.

Summa sumarum: Ikke ta noen avgjørelser nå! Stopp, pust, vent, pust, tenk og la tiden jobbe sammen med deg.

Du ga ett meget fornuftig Svar....helt enig med deg:o)

Annonse

Gjest germinate

Nei, jeg hadde gjort lite ut av dette, så lenge det er kun snakk om nett. Men jeg hadde nok snakket om det, men for meg hadde det ikke blitt noen stor sak.

ok. tror ikke jeg hadde skilt meg pga det jeg heller. men det hadde nok vært vondt, og vi måtte nok gått noen runder sammen for å komme til bunns i det.

''Med kjælenavn i dagligtale, med utveksling av morgenhilsninger og utveksling av fraser om hverdagen innimellom sexen''

Det kan umulig bli på et personlig plan gjennom en pc. Jeg forstår at du er veldig såret, han har dreti på draget, men jeg håper du ser det hele i et lengre perspektiv etterhvert.

Et godt og langt samliv er ikke verdt og gi opp over denne noe umodne oppførselen. Han så nok på den som helt ufarlig, men at det er sårende forstår jeg godt.

''Det kan umulig bli på et personlig plan gjennom en pc.''

Jo, det kan det så absolutt.

mvh

Gjest Been there done that

Har de truffet hverandre? Eller avtalt å møtes? Det er selvsagt ikke bra det han har gjort, men nettsex er mye mer uskyldig enn virkelig utroskap der man har sex i RL. Det er også forkjell på om de har planer om å bli et par, eller bare deler litt sexflørt.

Prøv å roe deg litt ned og finn ut hva som egentlig har foregått eller er planlagt å foregå før du gjør noe drastisk du kan angre på.

''nettsex er mye mer uskyldig enn virkelig utroskap der man har sex i RL''

Jeg er faktisk ikke helt sikker på at det er så sikkert. Man kan være drita full og gjøre det i RL, og man kan bli veldig godt kjent med og glad i noen man treffer på nettet.

Annonse

Gjest Been there done that

Så leit å høre. Men jeg er imponert over styrken du effektuerer.. De fleste andre sliter seg istykker sjelelig og fysisk med en partner som hevder sin rett til å d**** på hele ekteskapet, og mener sin rett til å søke spenning utenfor.

Lykke til på mekling. En skillsmisse tar et år. Det kan skje mye innen papirene signeres for godt.

''Men jeg er imponert over styrken du effektuerer.. De fleste andre sliter seg istykker sjelelig og fysisk med en partner som hevder sin rett til å d**** på hele ekteskapet, og mener sin rett til å søke spenning utenfor. ''

Enig med deg EnolaGrey. Det er egentlig en slik partner - alle utro mennesker fortjener. Men på den annen side så vet man ikke hvem som lever lykkelig sine dager til ende, de som har tilgitt eller de som ikke gjorde det.

Gjest Hulderen

''nettsex er mye mer uskyldig enn virkelig utroskap der man har sex i RL''

Jeg er faktisk ikke helt sikker på at det er så sikkert. Man kan være drita full og gjøre det i RL, og man kan bli veldig godt kjent med og glad i noen man treffer på nettet.

Drita full syns jeg faktisk ikke er noen unskyldning for å være utro. Du vet fortsatt hva som er rett og galt om du er full, selv om hemningene er borte. Klarer du ikke å kontrollere hva du gjør i fylla, får du la vær å drikke så mye.

Derimot så kan man flørte og nettsexe i trygg forvisning om at man aldri vil gå videre. Man må selvsagt her også vurdere og selvransake hva man legger i det.

Gjest Ønske om alt godt

Takk. Jeg er ikke sterk. Jeg er knust. For ikke å ramle helt sammen må jeg gjøre det praktiske. For jeg kommer til å ramle helt sammen, og da greier jeg neppe å gjøre noe.

Sørg for å ha fagfolk eller gode venner i ryggen den dagen du evt får en veldig vond reaksjon på dette. Og husk at tiden leger i hvert fall mye av sårene vi får. Mannen min hadde mange elskerinner. Da jeg oppdaget det, ble jeg også knust. Men nå bor jeg alene har jeg det helt fint og barne har kommet super bra gjennom alt:)

Gjest Bedratt og såret

Rart hvor forskjellige vi er skrudd i sammen, jeg hadde knapt leet på øyelokkene, du er villig til å ofre 17 års forhold. Det er kanskje to ytterpunkter:-)

Ja, vi er forskjellige, vi mennesker. Han mener at dette er ingenting, mens jeg sliter med denne intimiteten de har. For det ER et menneske i den andre enden, et menneske som gir tilbakemeldinger, som sender kyss og gode ord, både seksuelle og hverdagslige. Og det er dette hverdagslige som er vanskeligst å håndtere. For når man kaller noen med kjælenavn, når man ønsker å glede den andre, da har man også noen følelser med i bildet.

Og man er jo ikke anonym heller i dette spillet om man ikke vil. De har begge bilder av seg selv, og de vet hvor den andre bor og hva den andre heter. Da er det ikke "ingen" der, da er det ingen totalt ukjent person.

Slikt syns jeg er kjempevanskelig å godta, at han er så intim med en annen. Det at han har levd ut sexfantasier på nettet er vel noe jeg kan komme over (selv om jeg er så skuffet over at han ikke vil leve dem ut med meg!), det er verre med det personlige, nære og vare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...