Gå til innhold

Manipulerer han meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Lucky10

Det er vondt å innse at man blir manipulert. Han sier jo at han er glad i deg, hvorfor gjør han sånt mot deg da, ikkesant. Og dette med maten kjenner jeg veldig godt igjen. at en negativ kommentar kamufleres eller pakkes inn. Hvis du sier at det er sårende at han sier at du surrer og det virker som du ikke har kontroll osv så svarer han at du tar alt i verste mening for du hørte ikke at han sa det var godt? Har levd midt i den driten og verre ble det. Jeg gikk. Men det er tøft, manipulerende mennesker er mestre i å få deg til å tvile på deg selv. dersom du står opp for deg selv vil han øke på med kritikk for å holde deg nede. en manipulator må føle seg bedre enn deg og det gjør han ved å holde overtaket. vondt å innse at en man er glad i driver på sånn. ikke forvent at han skal forandre seg. og når du begynner å tro at du fortjener kritikken, da er det fare for din psykiske helse!

Du har helt rett. Det er forferdelig vondt å oppleve slikt fra noen man er svært glad i. Er vanskelig å forstå hvorfor man blir behandlet så dårlig. Men det er nok som du sier, at manipulerende mennesker må holde en nede for å føle seg vel.

Her om dagen fikk jeg kritikk for ikke å ha ryddet ut av kartongene, at huset ikke så ut pga meg og at det har aldri vært så rotete i huset før jeg flyttet inn osv osv.

Det toppet seg for meg når han brøler til meg at jeg for f...bare skal oppbevare alle duker i EN skuff i en kommode i gangen..???

Da var det som om jeg " så lyset".... For hva i hel...er det som skjer?? En voksen mann som ikke bryr seg filla om interiør eller duker for den saks skyld, skal liksom være det " kloke hodet" , han som ikke en gang bryr seg om hvilken duk som er på bordet ei heller vaske og stryke dem???

Nei dette er nok bare starten på mange krenkelser og ydmykelser fremover....

Det som virkelig er skummelt er at han er veldig hyggelig med alle andre. Når en av søskenene hans ber om hjelp, smått som stort, stiller han opp med en gang. - " Han er jo så snill at du kan melke han," sier de..... Vel det er ikke min erfaring og det hele blir rett og slett uvirkelig.

Så ja.. det beste er nok bare å slippe taket og avslutte forholdet...

Fortsetter under...

Du har helt rett. Det er forferdelig vondt å oppleve slikt fra noen man er svært glad i. Er vanskelig å forstå hvorfor man blir behandlet så dårlig. Men det er nok som du sier, at manipulerende mennesker må holde en nede for å føle seg vel.

Her om dagen fikk jeg kritikk for ikke å ha ryddet ut av kartongene, at huset ikke så ut pga meg og at det har aldri vært så rotete i huset før jeg flyttet inn osv osv.

Det toppet seg for meg når han brøler til meg at jeg for f...bare skal oppbevare alle duker i EN skuff i en kommode i gangen..???

Da var det som om jeg " så lyset".... For hva i hel...er det som skjer?? En voksen mann som ikke bryr seg filla om interiør eller duker for den saks skyld, skal liksom være det " kloke hodet" , han som ikke en gang bryr seg om hvilken duk som er på bordet ei heller vaske og stryke dem???

Det som virkelig er skummelt er at han er veldig hyggelig med alle andre. Når en av søskenene hans ber om hjelp, smått som stort, stiller han opp med en gang. - " Han er jo så snill at du kan melke han," sier de..... Vel det er ikke min erfaring og det hele blir rett og slett uvirkelig.

Det finnes et ord for slike og det er psykopat. At han er verdens snilleste utad og en tyrann hjemme er vel et godt kjennetegn på en psykopat.

Få tak i en leilighet så snart som mulig, allier deg med noen som kan hjelpe deg og kom deg unna! Kanskje helst mens han ikke er hjemme. Og pris deg lykkelig over at du kommer deg unna ham så tidlig i forholdet! Lykke til! *klem*

Det heter psykopat! Kom deg unna!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...