Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 ''Og jeg synes faktisk det må være greit at disse gutta får en melding om at den festekulturen de har får slike konsekvenser'' Du forsøker faktisk og ta i fra mannen din ansvaret og driver med skylddeling. Du skylder på de andre gutta og på festekulturen, men det er mannen din som har vært utro. De andre har ikke noe ansvar for dette. Mannen din har ikke vært utro pga. festekulturen, men fordi han ikke greide å holde pikken sin innenfor buksesmekken. ''Mannen din har ikke vært utro pga. festekulturen, men fordi han ikke greide å holde pikken sin innenfor buksesmekken.'' Enig i at mannen min har ansvaret og han må ta konsekvensene av det i vårt forhold. De andre får bare en liten PM. Det var kompisen som inviterte x-dama hans. Det var kompisens soverom. Noe sier meg at det er en kultur her med at utroskap er helt greit. Dersom jeg hadde vært utro, hadde mine venner ikke likt det og gitt meg signaler om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg forstår din hevntrang. Men hevnen blir sjeldent søt, som regel både bitter, selvdestruktiv og råtten. En slik melding vil få deg til å virke frenetisk, desperat og fullstendig slått ned og ut. Null kontroll hverken på deg selv eller den aktuelle situasjonen. Den perfekte måten å få folk til å tenke/si "Ikke rart han var utro." Om målet ditt er å fortsette forholdet blir det en meningsløs handling. Destruktiv adferd, bygger aldri opp. Det du gjør mot ham, gjør du mot dere begge som par. Jeg har til gode å se par som hugger løs på hverandre 'offentlig', få et godt forhold etterpå. Hvordan tror du det blir å fortsette som par når utroskapen er så til de grader annonsert? Folk vil ikke dras inn i andres skittentøyvask. Dermed vil de av ren selvbeskyttelse ta avstand fra den som likevel tvinger dem med. Du kommer med temmelig sterke insinuasjoner og beskyldninger i denne meldingen, som du ikke nødvendigvis har belegg for. Dette vil skape enda sterkere motvilje mot deg. Blir det brudd, trenger du for både din egen og barnas skyld å ha et godt samarbeid med eksen. Dette er en investering i det stikk motsatte. Gjennomfører du dette, vil det sannsynligvis lette hans samvittighet og redusere hans respekt for deg. Velger du i stedet å opptre rakrygget og med stor integritet, tross hans løgn og svik, vil du beholde trumfkortene i stedet for å bli sittende med Svarteper. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 ''Jo, det høres jo ikke bra ut - men det er ikke din jobb å "rydde opp i dette". Jeg tipper de andre damene kjenner saken også.....'' For meg ble jeg kjent med saken litt sent. Hvorfor kan man ikke si fra hvilke konsekvenser det får, og gjøre de andre oppmerksom på hvilke konsekvenser det får for vårt forhold? Jeg synes faktisk det gir andre folk en sjanse til å tenke seg om, og ikke gå i samme fella og få forholdet sitt ødelagt. Skjønner tankegangen..., men skal du gjøre det, så gjør det iallefall ikke fordi du skal hevne deg.... og gjør det med stil og varsomhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Fatter ikke at dette ville få meg til å fremstå som psyko. Alle gutta kjenner sannsynligvis til hva som skjer, og det er det som er problemet de dekker og skjuler for hverandre og synes livet er flott så lenge de ikke blir avslørt. Jeg har totalt mistet tilliten til min mann, det er det jeg sitter igjen med. Skjønner godt du føler deg bedratt, og at det han har gjort føles utilgivelig - men jeg liker ikke tanken på _hevn_. Hevngjerrige folk blir som regel sett ned på, og sett på som litt sprø.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hva om jeg ringer en eller to av damene for å høre med dem om de har inntrykk av det samme? Det tror jeg kanskje kunne gått an... du kan jo fortelle at du er fortvila over det som har skjedd, og at du lurer på om det er gjengs at de driver med dette på guttefestene sine... så får du vite hva de tenker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg forstår din hevntrang. Men hevnen blir sjeldent søt, som regel både bitter, selvdestruktiv og råtten. En slik melding vil få deg til å virke frenetisk, desperat og fullstendig slått ned og ut. Null kontroll hverken på deg selv eller den aktuelle situasjonen. Den perfekte måten å få folk til å tenke/si "Ikke rart han var utro." Om målet ditt er å fortsette forholdet blir det en meningsløs handling. Destruktiv adferd, bygger aldri opp. Det du gjør mot ham, gjør du mot dere begge som par. Jeg har til gode å se par som hugger løs på hverandre 'offentlig', få et godt forhold etterpå. Hvordan tror du det blir å fortsette som par når utroskapen er så til de grader annonsert? Folk vil ikke dras inn i andres skittentøyvask. Dermed vil de av ren selvbeskyttelse ta avstand fra den som likevel tvinger dem med. Du kommer med temmelig sterke insinuasjoner og beskyldninger i denne meldingen, som du ikke nødvendigvis har belegg for. Dette vil skape enda sterkere motvilje mot deg. Blir det brudd, trenger du for både din egen og barnas skyld å ha et godt samarbeid med eksen. Dette er en investering i det stikk motsatte. Gjennomfører du dette, vil det sannsynligvis lette hans samvittighet og redusere hans respekt for deg. Velger du i stedet å opptre rakrygget og med stor integritet, tross hans løgn og svik, vil du beholde trumfkortene i stedet for å bli sittende med Svarteper. mvh Takk for fint svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det tror jeg kanskje kunne gått an... du kan jo fortelle at du er fortvila over det som har skjedd, og at du lurer på om det er gjengs at de driver med dette på guttefestene sine... så får du vite hva de tenker.. Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Mener du at det er så stygt gjort å sende den som PM? Etter at han har gjort dette på disse festene to ganger. Han påstår at de andre ikke vet. Men jeg synes det er litt merkelig i en liten leilighet ja... Jeg kan ikke forestille meg at det er noe å fortelle barna våre en gang i forhold til det han har gjort. Bedratt og løyet bak min rygg så det holdt. Smittet meg en kjønnssykdom osv. Og jeg synes faktisk det må være greit at disse gutta får en melding om at den festekulturen de har får slike konsekvenser. Beklager men jeg skjønner vist ikke dette..... Hvordan du enn sender en slik melding, har du ingen kontroll med hvordan den senere spres. For alt du vet kan den ende opp som YouTube-slager. Du har heller ingen kontroll med evt. hvordan dette formidles tilbake til dine barn. Dette blir et rent tapsprosjekt. I denne saken er den beste hevnen droppe utageringen og heller fremstå som den krenkede, men likevel rakryggede med integriteten i behold. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Så å være utro selv er greit, men ikke å sende en liten PM? Skjønner meg ikke på verden jeg *klør meg i hue* Det er så lett å si at man skal gå, men det er ikke så lett når man har en liten baby og ellers en flott familie og jeg er glad i han. I alle fall i den fyren jeg trodde han var. Er du utro selv så er det ham det går ut over... Dette er en privat sak mellom dere to, og noe andre ikke skal være nødt å forholde seg til.. Hvis du fortsatt er glad i ham og ønsker å lære å stole på ham, så bør du jobbe for forholdet ved at du ikke gjør noe dumt (hevn ved å blande inn andre eller å være utro selv) - og heller be om at dere går til parterapi e.l. slik at dere lærer dere å leve sammen på en sunn måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 ''Mannen din har ikke vært utro pga. festekulturen, men fordi han ikke greide å holde pikken sin innenfor buksesmekken.'' Enig i at mannen min har ansvaret og han må ta konsekvensene av det i vårt forhold. De andre får bare en liten PM. Det var kompisen som inviterte x-dama hans. Det var kompisens soverom. Noe sier meg at det er en kultur her med at utroskap er helt greit. Dersom jeg hadde vært utro, hadde mine venner ikke likt det og gitt meg signaler om det. ''Det var kompisen som inviterte x-dama hans. Det var kompisens soverom. Noe sier meg at det er en kultur her med at utroskap er helt greit. Dersom jeg hadde vært utro, hadde mine venner ikke likt det og gitt meg signaler om det'' Det hjelper ikke. Kompisen har neppe tvunget din kjæreste og x-en hans inn på sitt soverom. Kjæresten din har det hele og fulle ansvaret og hva de andre synes er greit eller ikke greit har i grunnen veldig lite med saken å gjøre. Hvis du gjør det du tenker og gjøre vil du fremstå som ei dame som er fullstendig ute av kontroll og du vil bli ledd av. Denne saken er mellom deg og kjæresten din. Det er dere som må rydde opp i dette. Du kan ikke forvente at de andre gutta skal ta på seg ansvaret for å kontrolere kjæresten din. Hvis han må ha andre til og kontrolere seg, er han uansett ikke mye å satse på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Hvordan du enn sender en slik melding, har du ingen kontroll med hvordan den senere spres. For alt du vet kan den ende opp som YouTube-slager. Du har heller ingen kontroll med evt. hvordan dette formidles tilbake til dine barn. Dette blir et rent tapsprosjekt. I denne saken er den beste hevnen droppe utageringen og heller fremstå som den krenkede, men likevel rakryggede med integriteten i behold. mvh Det er kun min mann som har kontakt med mine barn. Han har vist å bedra meg notorisk og ta med sykdommer hjem. Tviler på at han kan slenge noe i bordet angående en PM. Meldingen er også ganske uskyldig mener jeg, men jeg synes det er greit at de får vite konsekvensene av at rer sengene for hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Er du utro selv så er det ham det går ut over... Dette er en privat sak mellom dere to, og noe andre ikke skal være nødt å forholde seg til.. Hvis du fortsatt er glad i ham og ønsker å lære å stole på ham, så bør du jobbe for forholdet ved at du ikke gjør noe dumt (hevn ved å blande inn andre eller å være utro selv) - og heller be om at dere går til parterapi e.l. slik at dere lærer dere å leve sammen på en sunn måte. Siden jeg har tilgitt han en gang før og han fortsatte, tar jeg meg den frihet å ringe de som kan vite noe. Og jeg synes den PM er meget snill og grei egentlig i forhold til hva som skjer på disse festene men jeg kan ringe et par av damene jeg istedenfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Er du utro selv så er det ham det går ut over... Dette er en privat sak mellom dere to, og noe andre ikke skal være nødt å forholde seg til.. Hvis du fortsatt er glad i ham og ønsker å lære å stole på ham, så bør du jobbe for forholdet ved at du ikke gjør noe dumt (hevn ved å blande inn andre eller å være utro selv) - og heller be om at dere går til parterapi e.l. slik at dere lærer dere å leve sammen på en sunn måte. Siden jeg har tilgitt han en gang før og han fortsatte, tar jeg meg den frihet å ringe de som kan vite noe. Og jeg synes den PM er meget snill og grei egentlig i forhold til hva som skjer på disse festene men jeg kan ringe et par av damene jeg istedenfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 ''Mannen din har ikke vært utro pga. festekulturen, men fordi han ikke greide å holde pikken sin innenfor buksesmekken.'' Enig i at mannen min har ansvaret og han må ta konsekvensene av det i vårt forhold. De andre får bare en liten PM. Det var kompisen som inviterte x-dama hans. Det var kompisens soverom. Noe sier meg at det er en kultur her med at utroskap er helt greit. Dersom jeg hadde vært utro, hadde mine venner ikke likt det og gitt meg signaler om det. ''Det var kompisen som inviterte x-dama hans. Det var kompisens soverom. Noe sier meg at det er en kultur her med at utroskap er helt greit. Dersom jeg hadde vært utro, hadde mine venner ikke likt det og gitt meg signaler om det.'' For alt du vet kan kompisen ha gitt ham huden full for å holde på slik - også i andres soverom. Hold deg til de viktige faktaene; Det du vet skjedde. Og de viktige personene; Hva han har gjort og hvordan du velger å forholde deg til det. De andre er i bunn og grunn bare statister. Du oppnår ikke annet enn kaos ved å dra inn hele gutteklubben med maker. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det er kun min mann som har kontakt med mine barn. Han har vist å bedra meg notorisk og ta med sykdommer hjem. Tviler på at han kan slenge noe i bordet angående en PM. Meldingen er også ganske uskyldig mener jeg, men jeg synes det er greit at de får vite konsekvensene av at rer sengene for hverandre. ''Det er kun min mann som har kontakt med mine barn.'' Der lurer du deg selv. Du har liten og ingen kontroll på hvordan denne historien kan slå tilbake om du velger å publisere den. Rykter kjenner mange veier og ingen grenser. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Det er kun min mann som har kontakt med mine barn. Han har vist å bedra meg notorisk og ta med sykdommer hjem. Tviler på at han kan slenge noe i bordet angående en PM. Meldingen er også ganske uskyldig mener jeg, men jeg synes det er greit at de får vite konsekvensene av at rer sengene for hverandre. ''Det er kun min mann som har kontakt med mine barn.'' Der lurer du deg selv. Du har liten og ingen kontroll på hvordan denne historien kan slå tilbake om du velger å publisere den. Rykter kjenner mange veier og ingen grenser. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 8. august 2012 Del Skrevet 8. august 2012 Siden jeg har tilgitt han en gang før og han fortsatte, tar jeg meg den frihet å ringe de som kan vite noe. Og jeg synes den PM er meget snill og grei egentlig i forhold til hva som skjer på disse festene men jeg kan ringe et par av damene jeg istedenfor. De blir sikkert bare sure og tror deg ikke likevel, det er min erfaring 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Synes du jeg driter ut typen min i det forslaget til melding? Dersom jeg skal fortelle de damene det diskre må jeg ringe de. Og jeg kjenner de knapt. Hvorfor er den fellesmeldingen så gal? Jeg sender den som PM, ikke som vegginnlegg. Jeg skjønner vist ikke hvorfor den meldingen skal være så gal?+ Så fint om du klarer å forklare det så jeg skjønner. Og jeg har lite med disse folkene å gjøre, så jeg føler ikke at jeg har noe å tape, de kan bare ha sympati med hvem de vil. Mannen min har vist allerede fått sympatien deres. De har invitert x-damen til festen, vist nok var hun eneste damen den kvelden, og de brukte soverommet til ene kompisen. Også var hun med neste gang de møttes i byen på fest og de pulte på ny igjen. ''Synes du jeg driter ut typen min i det forslaget til melding?'' Jeg synes du primært driter ut deg selv. Og jeg er ganske sikker på at de som får denne meldingen vil oppfatte det på omtent samme måte. Din hevnmetode kommer ikke til å gi ønsket effekt, men mange uønskede bivirkninger. Se for deg unger som sloss og den ene kommer veldig dårlig ut. I ettertid kan h*n sitte i lange tider å frese, gråte, kjefte og lange ut slag h*n aldri fikk slott. Kan godt hende at de(n) andre var fryktelig slemme og stygge. Likevel roper taperen ut at h*n er en taper med sin avmektige reaksjon. Du går inn i rollen til 'taperbarnet' ved å hevne deg slik du skisserer, heltrukkent og med glassur. Kunne like godt skaffet deg en T-skjorte med selvlysende skrift: "Jeg er en ynkelig taper," og malt det samme på bilen din. Synd å si, men folk liker ikke tapere. Folk liker de som retter ryggen og rister av seg nederlagene. Kan virke som helt feil ting å komme med. Men akkurat nå er det siste du bør tenke på rettferdig og like for like. Strategisk smart og praktisk hensiktsmessig bør være førende. Hva er du og barna tjent med om noen år når du ikke er rykende forb... lengre? Hva vil med lavest mulig kostnad, på best mulig måte få livet ditt i det sporet du ønsker? Å bli skuls med Herr Utro er et håpløst prosjekt, med mindre du skal helt ned på hans nivå. Men det er ingen tilfredstillelse i det heller. Iblant er den beste økonomien, som i lengden gir minst svinn, og bokføre saken som tap. Det totale rettferdighetregnskapet går ikke opp på den måten. Men ditt personlige regskap blir det derimot orden på. Som sagt forstår jeg veldig godt ditt raseri og ditt ønske om hevn. Men jeg håper inderlig du klarer å la være. Lett for meg å si, men dette kommer til å se annerledes ut om noen måneder, kanskje bare noen uker. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg lytter jo men er ikke overbevist. Også blir det litt vanskelig å skjønne om folk mener hevn generelt eller den meldingen. Og om de tror jeg har tenkt til å publisere den for alle, men hadde tenkt å sende som PM: ''Også blir det litt vanskelig å skjønne om folk mener hevn generelt eller den meldingen. Og om de tror jeg har tenkt til å publisere den for alle, men hadde tenkt å sende som PM:'' Jeg oppfatter meldingen i seg selv som ukklok, ditt valg av mottagere likeså. Dessuten tror jeg man i lengden er mest tjent med å trekke pusten dypt og la være å gjøre noe når man koker av raseri. Den type sinne og forbitrelse som du, naturlig nok, opplever nå er ingen boost for dømmekraften. Alle disse hevnplanene tåler fint å utsettes i en uke eller to. Gjør i det minste det. Ting vill se annerledes ut. Hva han har gjort mot deg forblir like galt. Men hvordan du ønsker å håndtere det, kommer til å endres. Personlig oppfatter jeg ofte hevn(trang) som et uttrykk for avhengighet av den som har såret/gjort urett. Min tilfredshet avhenger av andres utilfredshet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Unnskyld meg men disse gutta har guttefester hvor dama sitter hjemme. Trolig er de flere som puler rundt. Det var hit x-dama som min mann var utro med ble invitert. Og gud vet hvor mange flere han har vært på gjennom de festene der. Dersom jeg ikke hadde avslørt min mann, hadde jeg vært glad for en slik melding for å vite hvilkene typer fester det er. Så at samtlige som har svart deg i denne tråden mener du er helt på jordet om du sender denne meldingen får ingen bjeller til å ringe hos deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/3/#findComment-3374934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.