Gå til innhold

Hevne utroskap

Gjest Bedratt det gjør vondt

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen

''Det der kommer det ikke noe godt ut av. Du bare garanterer at guttegjengen med damer tar hans parti og ikke ditt. Det vil bli utrolig pinlig for deg å treffe på dem senere. Du rammer bare deg selv på denne måten.''

Se mitt svar til Laban. Jeg synes ikke det blir pinlig i det hele tatt.

Jeg fatter ikke at du ikke ser at det blir pinlig. Jeg har lest svaret ditt til laban og det endrer ikke noe. At du vurderer å tilgi ham senere, gjør denne meldingen bare enda verre. Vil du først ødelegge hans rykte og ditt eget omdømme (som hevngjerrig bitch) for så å fortsette forholdet? Da må dere i så fall regne med å måtte bytte ut hele vennekretsen.

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

18

• Lillemus

5

• tonie

2

• EnolaGay

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg fatter ikke at du ikke ser at det blir pinlig. Jeg har lest svaret ditt til laban og det endrer ikke noe. At du vurderer å tilgi ham senere, gjør denne meldingen bare enda verre. Vil du først ødelegge hans rykte og ditt eget omdømme (som hevngjerrig bitch) for så å fortsette forholdet? Da må dere i så fall regne med å måtte bytte ut hele vennekretsen.

Hun har tydeligvis bestemt seg, at samtlige som har svart henne i denne tråden sier det samme betyr tydeligvis ingenting.

Men pinlig blir det og hun får garantert ryktet som "hun der kontrollerende, sure, drittkjerringa" og han får all sympatien og "vi skjønner hvorfor han var utro"...

Hun har tydeligvis bestemt seg, at samtlige som har svart henne i denne tråden sier det samme betyr tydeligvis ingenting.

Men pinlig blir det og hun får garantert ryktet som "hun der kontrollerende, sure, drittkjerringa" og han får all sympatien og "vi skjønner hvorfor han var utro"...

''Men pinlig blir det og hun får garantert ryktet som "hun der kontrollerende, sure, drittkjerringa" og han får all sympatien og "vi skjønner hvorfor han var utro"...''

Frem til nå har jeg vist at rykte som hun som sitter hjemme med barna, så kan vi inviterte x-dama hans så har vi det litt gøy.

Det bryr meg faktisk ikke om de tenker det. Om forholdet vårt skal fortsette må jeg faktisk bli den kontrollerende sure drittkjerringa. Noe jeg sa fra om i klartekst når vi begynte sammen. Utroskap er som å velge å avslutte forholdet, jeg kommer til å bli så sjalu og ulevelig å leve sammen med etter det at forholdet blir ødelagt.

Om vi fortsetter så kan han glemme å dra på de festene, jeg tør heller ikke å sende han på noen guttetur med denne gjengen.

Dette er hans vennekrets, med verdier jeg ikke står for. Kompisen hans inviterte x-dama til festen der. Hun og min mann sto på soverommet, og hun var med på senere fest der. Det andre paret skal nå gå fra hverandre grunnet utroskap på siste guttetur(tipper det sikkert er flere ganger også som skylder at nok er nok og brudd).

Jeg taper ingenting på at denne vennekretsen blir borte. Min mann taper muligens venner han har kjent lenge, men er de ordentlige venner da? Uansett så har jeg ikke tillit til å la han gå på de festene der lengre. Ikke uten at jeg er barnevakt og henter han klokke to eller noe sånt.

Men jeg viste han full tillit det gjorde jeg, og den har han misbrukt noe så inn i helvete.

Husk at jeg har tilgitt han en gang før, og jeg trodde han mente det. Da gjorde jeg alt dere sier i denne tråden, holdt på kammerset osv. Men han misbrukte sin nye tillit noe så inn i h...

Nå synes jeg han fortjener et sant helvete, og jeg føler at jeg har ingenting å tape. Forholdet kan vanskelig repareres tilliten er borte. Og jeg unner han å ha det like jævlig som jeg.

Og han må gjerne skifte vennekrets.

Husk at jeg har tilgitt han en gang før, og jeg trodde han mente det. Da gjorde jeg alt dere sier i denne tråden, holdt på kammerset osv. Men han misbrukte sin nye tillit noe så inn i h...

Nå synes jeg han fortjener et sant helvete, og jeg føler at jeg har ingenting å tape. Forholdet kan vanskelig repareres tilliten er borte. Og jeg unner han å ha det like jævlig som jeg.

''Nå synes jeg han fortjener et sant helvete, og jeg føler at jeg har ingenting å tape. Forholdet kan vanskelig repareres tilliten er borte. Og jeg unner han å ha det like jævlig som jeg.''

Jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt å klare å tilgi ham en gang til og fortsette å leve sammen med ham. Jeg hadde aldri klart det. Tror du at det vil bli et godt forhold?

Tror du barn har best av å vokse opp med begge foreldrene der forholdet er trykket, dårlig og hvor ingen av foreldrene stoler på hverandre? Unger merker sånt selv om foreldrene ikke tror det og ikke sier noe.

Tror du ikke barn har det minst like godt om de vokser opp med skilte foreldre hvor det i det minste er harmoni i hjemmene?

Annonse

''Nå synes jeg han fortjener et sant helvete, og jeg føler at jeg har ingenting å tape. Forholdet kan vanskelig repareres tilliten er borte. Og jeg unner han å ha det like jævlig som jeg.''

Jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt å klare å tilgi ham en gang til og fortsette å leve sammen med ham. Jeg hadde aldri klart det. Tror du at det vil bli et godt forhold?

Tror du barn har best av å vokse opp med begge foreldrene der forholdet er trykket, dårlig og hvor ingen av foreldrene stoler på hverandre? Unger merker sånt selv om foreldrene ikke tror det og ikke sier noe.

Tror du ikke barn har det minst like godt om de vokser opp med skilte foreldre hvor det i det minste er harmoni i hjemmene?

''Jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt å klare å tilgi ham en gang til og fortsette å leve sammen med ham. Jeg hadde aldri klart det. Tror du at det vil bli et godt forhold?''

Det er vanskelig å forklare alle fasetter i en tråd på Dol.

Tilgi han en gang til nei det er spørsmålet. Dette er på en måte samme forholdet/utroskapet da. Men det er helt ufattelig for meg at han ba på sine knær om tilgivelse, og fortsatte igjen noen måneder senere igjen med samme dama.

Det skjedde i 2009.

''Tror du barn har best av å vokse opp med begge foreldrene der forholdet er trykket, dårlig og hvor ingen av foreldrene stoler på hverandre? Unger merker sånt selv om foreldrene ikke tror det og ikke sier noe.''

Jeg vokste selv opp med en mor som kryssforhørte sin mann bare han hadde vært borte noen timer, sikkert med god grunn skjønner jeg nå. Og jeg ønsker ikke å ha et slikt forhold. Derfor fikk han også lov til å dra ut å feste igjen med overnatting sist gang. Denne tilliten er borte nå det blir ikke noe mer festing med overnatting. Synes det er leit at det heller ikke kan bli noen guttetur, men jeg vet ikke om jeg gidder å kompromisere mer....

Vi får bli den nye Eli og Carl(de har jo en regel om at de ikke danser med andre, var vel før facebook det da...hehe), hvor vi evt bruker mer tid sammen, gjør ting sammen.

Det er ikke noe jeg ønsker at festing med alkhol , så jeg vet ikke. Tiden vil vise. Og det er han som må bevise....

''Tror du ikke barn har det minst like godt om de vokser opp med skilte foreldre hvor det i det minste er harmoni i hjemmene?''

Harmonien i hjemmet har vært bra. Det er pulingen ute som ikke er greit.

Dette er hans vennekrets, med verdier jeg ikke står for. Kompisen hans inviterte x-dama til festen der. Hun og min mann sto på soverommet, og hun var med på senere fest der. Det andre paret skal nå gå fra hverandre grunnet utroskap på siste guttetur(tipper det sikkert er flere ganger også som skylder at nok er nok og brudd).

Jeg taper ingenting på at denne vennekretsen blir borte. Min mann taper muligens venner han har kjent lenge, men er de ordentlige venner da? Uansett så har jeg ikke tillit til å la han gå på de festene der lengre. Ikke uten at jeg er barnevakt og henter han klokke to eller noe sånt.

Men jeg viste han full tillit det gjorde jeg, og den har han misbrukt noe så inn i helvete.

''Jeg taper ingenting på at denne vennekretsen blir borte. Min mann taper muligens venner han har kjent lenge, men er de ordentlige venner da?''

De er de vennene han har valgt. Kanskje pga felles verdier. Kan virke som du forsøker å flytte noe av ansvaret vekk fra ham og over på kompisene.

''Uansett så har jeg ikke tillit til å la han gå på de festene der lengre. Ikke uten at jeg er barnevakt og henter han klokke to eller noe sånt.''

Tilliten virker å være så liten at jeg tviler på at dere kan få et fungerende forhold. (Og jeg bebreider deg på ingen måte for at du ikke stoler på ham.)

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil fortsette i et forhold med en mann du hater så intenst at du vil lage skikkelig helvete for ham og henge ham ut som horebukk.

mvh

''Nå synes jeg han fortjener et sant helvete, og jeg føler at jeg har ingenting å tape. Forholdet kan vanskelig repareres tilliten er borte. Og jeg unner han å ha det like jævlig som jeg. ''

Problemet er at du ikke lager helvete for ham på denne måten. Du skaffer ham i stedet haugevis med sympati og støtte. Mens ryktene kommer til å gløde om deg.

mvh

Gjest Hulderen

''Jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt å klare å tilgi ham en gang til og fortsette å leve sammen med ham. Jeg hadde aldri klart det. Tror du at det vil bli et godt forhold?''

Tilgi han en gang til nei det er spørsmålet. Dette er på en måte samme forholdet/utroskapet da. Men det er helt ufattelig for meg at han ba på sine knær om tilgivelse, og fortsatte igjen noen måneder senere igjen med samme dama.

Det skjedde i 2009.

''Tror du barn har best av å vokse opp med begge foreldrene der forholdet er trykket, dårlig og hvor ingen av foreldrene stoler på hverandre? Unger merker sånt selv om foreldrene ikke tror det og ikke sier noe.''

Jeg vokste selv opp med en mor som kryssforhørte sin mann bare han hadde vært borte noen timer, sikkert med god grunn skjønner jeg nå. Og jeg ønsker ikke å ha et slikt forhold. Derfor fikk han også lov til å dra ut å feste igjen med overnatting sist gang. Denne tilliten er borte nå det blir ikke noe mer festing med overnatting. Synes det er leit at det heller ikke kan bli noen guttetur, men jeg vet ikke om jeg gidder å kompromisere mer....

Vi får bli den nye Eli og Carl(de har jo en regel om at de ikke danser med andre, var vel før facebook det da...hehe), hvor vi evt bruker mer tid sammen, gjør ting sammen.

Det er ikke noe jeg ønsker at festing med alkhol , så jeg vet ikke. Tiden vil vise. Og det er han som må bevise....

''Tror du ikke barn har det minst like godt om de vokser opp med skilte foreldre hvor det i det minste er harmoni i hjemmene?''

Eli og Carl er neppe noe godt forbilde som par. De er enormt sjalu, med god grunn. De startet jo forholdet mens hun var hans sekretær og han var gift med en annen. Så de vet jo inderlig godt at han kan være utro. Hun lar ham heller ikke overnatte noe sted uten seg. Og vet du hvordan partmedlemmene ser på henne? Jo, som en vanskelig bitch. En venninne av meg var på veg opp i partiet, men kom på for god fot med Carl og dermed sørget Eli for at hun ble vraket. Er det sånn du vil ha det?

Nei, gjør det slutt med hevet hode. Ikke ta noen hevn. Sørg for å ha et så godt forhold til dine harns far at det ikke går ut over dem. Du er nødt til å samarbeide med denne mannen til barna dine er myndige - minst.

Gjest Ladytron

Jeg skjønner at du har det utrolig vondt og føler veldig med deg...Selv tror jeg ikke at jeg kunne klart å legge bak meg det du har vært gjennom.

Er enig med de andre som har skrevet her i at du ikke bør sende den meldingen. Hvis jeg hadde fått en slik melding av en bekjent tror jeg at jeg hadde følt meg ukomfortabel med å møte vedkommende igjen.

For meg høres det ut som om du trenger å få litt tid uten din mann. Er det noen du kan besøke/bo hos i noen dager? Vet ikke om du har skrevet noe om det, men han burde jo legge seg helt flat og vise anger i bøtter og spann. Hvis tiden går og du fortsetter å føle dette hatet mot din mann så har du og barna det helt klart bedre alene.

Gjest Hulderen

''Mannen din har ikke vært utro pga. festekulturen, men fordi han ikke greide å holde pikken sin innenfor buksesmekken.''

Enig i at mannen min har ansvaret og han må ta konsekvensene av det i vårt forhold. De andre får bare en liten PM.

Det var kompisen som inviterte x-dama hans. Det var kompisens soverom. Noe sier meg at det er en kultur her med at utroskap er helt greit. Dersom jeg hadde vært utro, hadde mine venner ikke likt det og gitt meg signaler om det.

"Noe sier deg at..."

Men du vet det ikke. Du sier et sted at din mann sier at de andre ikke vet om utroskapen. Det er for lett å skylde på en guttegjeng for det han har gjort. Hvorfor skulle ikke vennen stå fritt til å invitere eksdama hans? De er sikkert venner fra tiden da din mann og hun var sammen. Det er ikke det samme som å få dem til å være utro.

Du vet ikke at PM-en bare blir hos vennene og damene deres. Folk kjenner folk, og sånt vil lett spres. "Ole var utro, ikke rart med den gærne kjærringa. Se hva hun sendte oss, hun er jo helt sprø, Ha ha. Og vet du hva, de er fortsatt sammen!"

Det skjedde i 2009.

Det kan virke som du tolker svarene du får som at folk ikke synes det han gjorde var så farlig. At du ikke behøver hevn og oppreisning.

De som har svart deg kan, slik jeg oppfatter det, ha svært ulike meninger om parforhold, samliv og moral.

Men her ser alle ut til å enes om at det han har gjort mot deg er fullstendig forkastelig og uakseptabelt. De er også samstemte om at din plan om hevn er kontraproduktiv i forhold til hva du vil oppnå.

Du vil rett og slett ende opp med noe helt annet enn det du håper. Mest sannsynlig får du døra i trynet en gang til.

Når så mange med ulike livsanskuelser sier det samme, kan det være vel verdt for din del og ta inn over deg at de faktisk kan ha et poeng.

Når folk har brukt tid til å svare deg, er det mest sannsynlig fordi de unner deg noe bedre enn konsekvensene av en fullstendig feilslått hevnaksjon.

mvh

Annonse

"Noe sier deg at..."

Men du vet det ikke. Du sier et sted at din mann sier at de andre ikke vet om utroskapen. Det er for lett å skylde på en guttegjeng for det han har gjort. Hvorfor skulle ikke vennen stå fritt til å invitere eksdama hans? De er sikkert venner fra tiden da din mann og hun var sammen. Det er ikke det samme som å få dem til å være utro.

Du vet ikke at PM-en bare blir hos vennene og damene deres. Folk kjenner folk, og sånt vil lett spres. "Ole var utro, ikke rart med den gærne kjærringa. Se hva hun sendte oss, hun er jo helt sprø, Ha ha. Og vet du hva, de er fortsatt sammen!"

''"Ole var utro, ikke rart med den gærne kjærringa. Se hva hun sendte oss, hun er jo helt sprø, Ha ha. Og vet du hva, de er fortsatt sammen!"''

Nettopp.

Det finnes ingen rettferdighet eller moral på ryktebørsen.

mvh

"Noe sier deg at..."

''Du vet ikke at PM-en bare blir hos vennene og damene deres.''

En slik PM distribueres _garantert_ med lynets hastighet.

Jeg tror du kan komme til å angre veldig hvis du lager et helvete her nå. Kanskje ikke neste uke, eller uka etter det, men når du har roet deg ned og fått litt avstand til det hele. Jeg er redd du ødelegger mer for deg selv enn for han du vil straffe.

Det kan virke som du tolker svarene du får som at folk ikke synes det han gjorde var så farlig. At du ikke behøver hevn og oppreisning.

De som har svart deg kan, slik jeg oppfatter det, ha svært ulike meninger om parforhold, samliv og moral.

Men her ser alle ut til å enes om at det han har gjort mot deg er fullstendig forkastelig og uakseptabelt. De er også samstemte om at din plan om hevn er kontraproduktiv i forhold til hva du vil oppnå.

Du vil rett og slett ende opp med noe helt annet enn det du håper. Mest sannsynlig får du døra i trynet en gang til.

Når så mange med ulike livsanskuelser sier det samme, kan det være vel verdt for din del og ta inn over deg at de faktisk kan ha et poeng.

Når folk har brukt tid til å svare deg, er det mest sannsynlig fordi de unner deg noe bedre enn konsekvensene av en fullstendig feilslått hevnaksjon.

mvh

På den annen side de fleste på nettet sier dump han, jeg hadde aldri stolt på han igjen. Mens mine venninner som jeg har betrodd det til og som kjenner til alt ikke er like sikkert. Nevnte det for familierådgiveren i dag, og hun sa at internett er en samlivskiller. Både fordi det er lettere å flørte og treffe folk på nettet, men også fordi man får lettvinte råd fordi folk ikke kjenner hele situasjonen. Slik som at det er veldig lett å si dump han.

Men jeg skal ta rådet om å tenke meg til ettertanke :)

Hvordan det går med forholdet er veldig uvist. Det har sannelig fått seg en solid knekk. Det værste er at han lå på sine knær og ba om unnskyldning og var hinsides lei seg. Likevel fortsatte han med samme damen noen få måneder senere.

Alt er så jævlig at jeg takler knapt dagen, eller fremtiden for tiden.

''Jeg taper ingenting på at denne vennekretsen blir borte. Min mann taper muligens venner han har kjent lenge, men er de ordentlige venner da?''

De er de vennene han har valgt. Kanskje pga felles verdier. Kan virke som du forsøker å flytte noe av ansvaret vekk fra ham og over på kompisene.

''Uansett så har jeg ikke tillit til å la han gå på de festene der lengre. Ikke uten at jeg er barnevakt og henter han klokke to eller noe sånt.''

Tilliten virker å være så liten at jeg tviler på at dere kan få et fungerende forhold. (Og jeg bebreider deg på ingen måte for at du ikke stoler på ham.)

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil fortsette i et forhold med en mann du hater så intenst at du vil lage skikkelig helvete for ham og henge ham ut som horebukk.

mvh

''De er de vennene han har valgt. Kanskje pga felles verdier. Kan virke som du forsøker å flytte noe av ansvaret vekk fra ham og over på kompisene.''

Nei han har det hele og fulle ansvaret. Men likevel hvis man ikke har så mange andre bekjente å velge i, menn kan ha litt vanskelig for det, så kan man jo bli påvirket av den gjengen man vanker i. Dersom en del av puler litt rundt og de andre aksepterer det, så er man med på å påvirke hverandre. Mine venner hadde ikke støttet opp om slike handlinger, med mindre jeg bodde sammen en ufyselig kar. Han har ikke valgt disse vennene grunnet verdiene, det er de han har beholdt siden barndommen, og det ser ut som et par av dem ikke utvikler seg helt i takt med alderen. Vi nærmer oss 40 og noen av dem er ute å fester hver helg...

''Uansett så har jeg ikke tillit til å la han gå på de festene der lengre. Ikke uten at jeg er barnevakt og henter han klokke to eller noe sånt.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil fortsette i et forhold med en mann du hater så intenst at du vil lage skikkelig helvete for ham og henge ham ut som horebukk.''

Dette skjedde for flere år siden, men han har gjort sviket større og tatt det med inn i nåtiden ved å lyve om fortiden om du skjønner hva jeg mener. Selvfølgelig hater jeg han nå når jeg har fått vite om det. Han er en horebukk, han får stå for det, så kan forhåpentligvis endre seg. Men jeg øyner ikke mye håp. Det er som om forholdet er blitt forgiftet. Rett før dette har vi kjempefine år, en fantastisk fin tid med et nyfødt lite barn.

Og nå avgrunnen åpner seg.....

På den annen side de fleste på nettet sier dump han, jeg hadde aldri stolt på han igjen. Mens mine venninner som jeg har betrodd det til og som kjenner til alt ikke er like sikkert. Nevnte det for familierådgiveren i dag, og hun sa at internett er en samlivskiller. Både fordi det er lettere å flørte og treffe folk på nettet, men også fordi man får lettvinte råd fordi folk ikke kjenner hele situasjonen. Slik som at det er veldig lett å si dump han.

Men jeg skal ta rådet om å tenke meg til ettertanke :)

Hvordan det går med forholdet er veldig uvist. Det har sannelig fått seg en solid knekk. Det værste er at han lå på sine knær og ba om unnskyldning og var hinsides lei seg. Likevel fortsatte han med samme damen noen få måneder senere.

Alt er så jævlig at jeg takler knapt dagen, eller fremtiden for tiden.

Enig i at det kan være i overkant lettvindt å oppfordre til brudd sånn per 'nettdiagnose'.

''Hvordan det går med forholdet er veldig uvist. Det har sannelig fått seg en solid knekk.''

Og nettopp fordi du ikke vet hvor det bærer, er det klokt å ikke handle på følelser og impulser akkurat nå.

''Det værste er at han lå på sine knær og ba om unnskyldning og var hinsides lei seg. Likevel fortsatte han med samme damen noen få måneder senere.''

Forstår godt at det oppleves verst. Og der er kanskje den største baugen om forholdet skal reddes. Hvordan kan han gjennvinne din tillit til sin oppriktighet. En del menn faiker angrende synder like elegant og stressfritt som en del damer faiker orgasme.

''Alt er så jævlig at jeg takler knapt dagen, eller fremtiden for tiden.''

Føler virkelig med deg. Sender en klem om du vil ha den. Du hadde fortjent så mye bedre.

Prøv å utsette alle aktive handlinger som handler om gjengjeldelse og hevn i minst 3 uker. Du har alt å vinne på å ikke handle i affekt.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...