PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''De er de vennene han har valgt. Kanskje pga felles verdier. Kan virke som du forsøker å flytte noe av ansvaret vekk fra ham og over på kompisene.'' Nei han har det hele og fulle ansvaret. Men likevel hvis man ikke har så mange andre bekjente å velge i, menn kan ha litt vanskelig for det, så kan man jo bli påvirket av den gjengen man vanker i. Dersom en del av puler litt rundt og de andre aksepterer det, så er man med på å påvirke hverandre. Mine venner hadde ikke støttet opp om slike handlinger, med mindre jeg bodde sammen en ufyselig kar. Han har ikke valgt disse vennene grunnet verdiene, det er de han har beholdt siden barndommen, og det ser ut som et par av dem ikke utvikler seg helt i takt med alderen. Vi nærmer oss 40 og noen av dem er ute å fester hver helg... ''Uansett så har jeg ikke tillit til å la han gå på de festene der lengre. Ikke uten at jeg er barnevakt og henter han klokke to eller noe sånt. Tilliten virker å være så liten at jeg tviler på at dere kan få et fungerende forhold. (Og jeg bebreider deg på ingen måte for at du ikke stoler på ham.) Det jeg ikke skjønner er hvorfor du vil fortsette i et forhold med en mann du hater så intenst at du vil lage skikkelig helvete for ham og henge ham ut som horebukk.'' Dette skjedde for flere år siden, men han har gjort sviket større og tatt det med inn i nåtiden ved å lyve om fortiden om du skjønner hva jeg mener. Selvfølgelig hater jeg han nå når jeg har fått vite om det. Han er en horebukk, han får stå for det, så kan forhåpentligvis endre seg. Men jeg øyner ikke mye håp. Det er som om forholdet er blitt forgiftet. Rett før dette har vi kjempefine år, en fantastisk fin tid med et nyfødt lite barn. Og nå avgrunnen åpner seg..... ''Det er som om forholdet er blitt forgiftet. Rett før dette har vi kjempefine år, en fantastisk fin tid med et nyfødt lite barn. Og nå avgrunnen åpner seg.....'' Håper du om ikke alt for lenge kan kjenne litt fast grunn under føttene igjen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Enig i at det kan være i overkant lettvindt å oppfordre til brudd sånn per 'nettdiagnose'. ''Hvordan det går med forholdet er veldig uvist. Det har sannelig fått seg en solid knekk.'' Og nettopp fordi du ikke vet hvor det bærer, er det klokt å ikke handle på følelser og impulser akkurat nå. ''Det værste er at han lå på sine knær og ba om unnskyldning og var hinsides lei seg. Likevel fortsatte han med samme damen noen få måneder senere.'' Forstår godt at det oppleves verst. Og der er kanskje den største baugen om forholdet skal reddes. Hvordan kan han gjennvinne din tillit til sin oppriktighet. En del menn faiker angrende synder like elegant og stressfritt som en del damer faiker orgasme. ''Alt er så jævlig at jeg takler knapt dagen, eller fremtiden for tiden.'' Føler virkelig med deg. Sender en klem om du vil ha den. Du hadde fortjent så mye bedre. Prøv å utsette alle aktive handlinger som handler om gjengjeldelse og hevn i minst 3 uker. Du har alt å vinne på å ikke handle i affekt. mvh ''Forstår godt at det oppleves verst. Og der er kanskje den største baugen om forholdet skal reddes. Hvordan kan han gjennvinne din tillit til sin oppriktighet. En del menn faiker angrende synder like elegant og stressfritt som en del damer faiker orgasme.'' Det er nettopp det han sier at i dag ville han aldri gjort det, at han har forandret seg som person. Så er han det, eller er det bare faiking igjen. ''Føler virkelig med deg. Sender en klem om du vil ha den. Du hadde fortjent så mye bedre.'' Takk ''Prøv å utsette alle aktive handlinger som handler om gjengjeldelse og hevn i minst 3 uker. Du har alt å vinne på å ikke handle i affekt.'' Skal tenke meg om i alle fall. Men han fortjener et lite helvete det gjør han. Noe som er så solid at det ikke frister til gjentakelse uansett hvilken fristelse som skulle stå der. Og dette er mannen jeg aldri trodde skulle være utro vi snakker om....utrolig . Kan han så kan alle. Så ja hatet mitt er stort om dagen. Men sinne kan også være en ressurs i slike situasjoner. Jeg synes Dols hevnfrykt har godt for langt Det er så løgn og bedrag at det holder å gjøre slik han har gjort. Det burde svi noe så innmari for han også. Og er det ikke derfor vi ler rått av den vitsen med han som fikk seg nye dame og flyttet sammen med, og den bedratte hadde rekeskall i gardinstangen. Det er mulig at kvinner som outer mannen sin blir sedd på som småsprø, men det må svi noe jævlig å bli outet også. Om det er outing i vennekretsen eller noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Full sympati fra meg Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Jo, det høres jo ikke bra ut - men det er ikke din jobb å "rydde opp i dette". Jeg tipper de andre damene kjenner saken også.....'' For meg ble jeg kjent med saken litt sent. Hvorfor kan man ikke si fra hvilke konsekvenser det får, og gjøre de andre oppmerksom på hvilke konsekvenser det får for vårt forhold? Jeg synes faktisk det gir andre folk en sjanse til å tenke seg om, og ikke gå i samme fella og få forholdet sitt ødelagt. Du er så absolutt inne på noe her. Og det er han som er syndebukken, ikke du. Uansett. Men tenk deg godt om hva du gjør dersom du har tanker om å fortsette forholdet. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Forstår godt at det oppleves verst. Og der er kanskje den største baugen om forholdet skal reddes. Hvordan kan han gjennvinne din tillit til sin oppriktighet. En del menn faiker angrende synder like elegant og stressfritt som en del damer faiker orgasme.'' Det er nettopp det han sier at i dag ville han aldri gjort det, at han har forandret seg som person. Så er han det, eller er det bare faiking igjen. ''Føler virkelig med deg. Sender en klem om du vil ha den. Du hadde fortjent så mye bedre.'' Takk ''Prøv å utsette alle aktive handlinger som handler om gjengjeldelse og hevn i minst 3 uker. Du har alt å vinne på å ikke handle i affekt.'' Skal tenke meg om i alle fall. Men han fortjener et lite helvete det gjør han. Noe som er så solid at det ikke frister til gjentakelse uansett hvilken fristelse som skulle stå der. Og dette er mannen jeg aldri trodde skulle være utro vi snakker om....utrolig . Kan han så kan alle. Så ja hatet mitt er stort om dagen. Men sinne kan også være en ressurs i slike situasjoner. Jeg synes Dols hevnfrykt har godt for langt Det er så løgn og bedrag at det holder å gjøre slik han har gjort. Det burde svi noe så innmari for han også. Og er det ikke derfor vi ler rått av den vitsen med han som fikk seg nye dame og flyttet sammen med, og den bedratte hadde rekeskall i gardinstangen. Det er mulig at kvinner som outer mannen sin blir sedd på som småsprø, men det må svi noe jævlig å bli outet også. Om det er outing i vennekretsen eller noe annet. ''Men han fortjener et lite helvete det gjør han. Noe som er så solid at det ikke frister til gjentakelse uansett hvilken fristelse som skulle stå der. Og dette er mannen jeg aldri trodde skulle være utro vi snakker om....utrolig . Kan han så kan alle. Så ja hatet mitt er stort om dagen. Men sinne kan også være en ressurs i slike situasjoner. '' Enig i at han kunne fortjent både det ene og det andre. Vi lever i et samfunn der det å bevare fatningen samme hva som skjer er den ytterste av alle dyder. Tenk bare på hvordan ytre ro ble synonymt med verdighet etter 22. juli. Dermed virker utagerende hevnaksjoner ofte stikk mot sin hensikt. Det skaffer stor sett bare den som burde straffes billige sympatipoeng. Som pedagogisk/avskrekkende virkemiddel har jeg liten tro på den massive hevnen. Da har han fått en kort, om intensiv straff, og kan i større grad regne seg ferdig med det. Ofte er det mest lærerike å møysommelig måtte bygge opp igjen det man har revet ned. ''Jeg synes Dols hevnfrykt har godt for langt Det er så løgn og bedrag at det holder å gjøre slik han har gjort. Det burde svi noe så innmari for han også. Og er det ikke derfor vi ler rått av den vitsen med han som fikk seg nye dame og flyttet sammen med, og den bedratte hadde rekeskall i gardinstangen. '' Jeg tror ikke det er frykt for hevn i seg selv, som ligger bak de mange svarene du har fått. Men vissheten om det kontraproduktive i den metoden du skisserer. Vi ler av rekeskallhistorien fordi den er oppfinnsom, nesten rafinert, og vi synes de fikk som fortjent. Dessuten får vi lov å beholde vårt distanserte forhold til partene. Og vi er ikke særlig redde for at dette skal ramme oss selv. Lurer på hvordan slike historier, om de har funnet sted, har opplevdes for de som var tettest på. ''Det er mulig at kvinner som outer mannen sin blir sedd på som småsprø, men det må svi noe jævlig å bli outet også. Om det er outing i vennekretsen eller noe annet.'' Outing har mange problematiske sider, enten det er menn eller kvinner som bedriver det. For det første at folk misliker det og lett kan forestille seg hvordan det ville vært å selv bli rammet av det. Vi liker ikke gapestokker. Det er grenser for hvor ydmyket vi orker å se et annet menneske. For det andre har 'vi' skarpe grenser for hvor langt inn i andres private sfære vi ønsker å komme. Blir vi tvangsinnlemmet i en konflikt av både privat og intim karakter, tar vi lett avstand fra den som tvinger oss inn. Det tredje og mest alvorlige punktet er at man ikke har noen som helst kontroll over hva en slik outing ender opp som. Klipp, lim, rediger, send. Liten flamme kan skape stor ild. Du vet aldri når, hvordan og i hvilken grad dette slår tilbake. Sett at dere fikk orden på forholdet, flere barn og et godt liv sammen. Så kom dette tilbake 7 år etterpå via ungenes venner. Du har allerede sagt at deler av din manns vennekrets ikke opptrer særlig modent og ansvarlig. Hva får deg til å tro at de ikke kommer til å vende en slik outing mot deg på en alldeles utspekulert måte? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Men han fortjener et lite helvete det gjør han. Noe som er så solid at det ikke frister til gjentakelse uansett hvilken fristelse som skulle stå der. Og dette er mannen jeg aldri trodde skulle være utro vi snakker om....utrolig . Kan han så kan alle. Så ja hatet mitt er stort om dagen. Men sinne kan også være en ressurs i slike situasjoner. '' Enig i at han kunne fortjent både det ene og det andre. Vi lever i et samfunn der det å bevare fatningen samme hva som skjer er den ytterste av alle dyder. Tenk bare på hvordan ytre ro ble synonymt med verdighet etter 22. juli. Dermed virker utagerende hevnaksjoner ofte stikk mot sin hensikt. Det skaffer stor sett bare den som burde straffes billige sympatipoeng. Som pedagogisk/avskrekkende virkemiddel har jeg liten tro på den massive hevnen. Da har han fått en kort, om intensiv straff, og kan i større grad regne seg ferdig med det. Ofte er det mest lærerike å møysommelig måtte bygge opp igjen det man har revet ned. ''Jeg synes Dols hevnfrykt har godt for langt Det er så løgn og bedrag at det holder å gjøre slik han har gjort. Det burde svi noe så innmari for han også. Og er det ikke derfor vi ler rått av den vitsen med han som fikk seg nye dame og flyttet sammen med, og den bedratte hadde rekeskall i gardinstangen. '' Jeg tror ikke det er frykt for hevn i seg selv, som ligger bak de mange svarene du har fått. Men vissheten om det kontraproduktive i den metoden du skisserer. Vi ler av rekeskallhistorien fordi den er oppfinnsom, nesten rafinert, og vi synes de fikk som fortjent. Dessuten får vi lov å beholde vårt distanserte forhold til partene. Og vi er ikke særlig redde for at dette skal ramme oss selv. Lurer på hvordan slike historier, om de har funnet sted, har opplevdes for de som var tettest på. ''Det er mulig at kvinner som outer mannen sin blir sedd på som småsprø, men det må svi noe jævlig å bli outet også. Om det er outing i vennekretsen eller noe annet.'' Outing har mange problematiske sider, enten det er menn eller kvinner som bedriver det. For det første at folk misliker det og lett kan forestille seg hvordan det ville vært å selv bli rammet av det. Vi liker ikke gapestokker. Det er grenser for hvor ydmyket vi orker å se et annet menneske. For det andre har 'vi' skarpe grenser for hvor langt inn i andres private sfære vi ønsker å komme. Blir vi tvangsinnlemmet i en konflikt av både privat og intim karakter, tar vi lett avstand fra den som tvinger oss inn. Det tredje og mest alvorlige punktet er at man ikke har noen som helst kontroll over hva en slik outing ender opp som. Klipp, lim, rediger, send. Liten flamme kan skape stor ild. Du vet aldri når, hvordan og i hvilken grad dette slår tilbake. Sett at dere fikk orden på forholdet, flere barn og et godt liv sammen. Så kom dette tilbake 7 år etterpå via ungenes venner. Du har allerede sagt at deler av din manns vennekrets ikke opptrer særlig modent og ansvarlig. Hva får deg til å tro at de ikke kommer til å vende en slik outing mot deg på en alldeles utspekulert måte? mvh Jeg er overhodet ikke redd for at den meldingen skulle ramme barna mine - ser det som svært søkt. Det er også en melding jeg står for 100%, så jeg frykter ikke så mye rundt den. Han burde ha mer å frykte med utroskap og kjønnssykdom, men når har jeg ikke tenkt å blande inn barna. Meldingen er uansett lagt på is inntil videre, eller er i tenkeboksen ''Enig i at han kunne fortjent både det ene og det andre.'' Egentlig kjenner jeg det ligger mye healing i hevn akkurat nå. Hadde jeg funnet en måte å ramme han på som gjør at han får det like vondt som jeg har det, tror jeg at jeg raskere ville komme over bruddet. Det beste hadde vært på en raffinert måte, men hadde nøyd med med en halvraffinert også i den situasjonen vi er nå Men det er sannelig vanskelig å komme på noen hevner som ikke rammer oss som par, rammer oss økonomisk, eller ikke innbefatter andre. Jeg har tenkt på om han har noe han er veldig glad i, og vurdert å knuse tv-en. Den er ny, stor og fin. Kanskje jeg bare skulle selge den på finn og gå på spa for pengene...Men jeg får finne på noe annet. Er ikke så vant til å tenke på hva som virkelig kan ramme folk, så det er ikke lett De burde jo selge "hurt" piller på apoteket, så de kunne ha vondt i kuken i en uke. Jeg vurderer å be han flytte ut for et par uker eller noe. Men vet ikke hvor han skulle ha bodd. Det er ganske kvelende å gå oppå hverandre hjemme, samtidig som vi skal late som alt er relativt normalt ovenfor barna. Og kanskje hadde det gitt han litt tid til å tenke seg om, om han da ikke hadde pult rundt videre, men da hadde han ikke vært mye å samle på heller. Kanskje jeg måtte krevd webkamera for å se at han holdt seg inne på en fattislig liten hytte på campingplassen. Det blir vel bare med tanken på dette også... Funderer videre på velfortjent hevn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Jeg er overhodet ikke redd for at den meldingen skulle ramme barna mine - ser det som svært søkt. Det er også en melding jeg står for 100%, så jeg frykter ikke så mye rundt den. Han burde ha mer å frykte med utroskap og kjønnssykdom, men når har jeg ikke tenkt å blande inn barna. Meldingen er uansett lagt på is inntil videre, eller er i tenkeboksen ''Enig i at han kunne fortjent både det ene og det andre.'' Egentlig kjenner jeg det ligger mye healing i hevn akkurat nå. Hadde jeg funnet en måte å ramme han på som gjør at han får det like vondt som jeg har det, tror jeg at jeg raskere ville komme over bruddet. Det beste hadde vært på en raffinert måte, men hadde nøyd med med en halvraffinert også i den situasjonen vi er nå Men det er sannelig vanskelig å komme på noen hevner som ikke rammer oss som par, rammer oss økonomisk, eller ikke innbefatter andre. Jeg har tenkt på om han har noe han er veldig glad i, og vurdert å knuse tv-en. Den er ny, stor og fin. Kanskje jeg bare skulle selge den på finn og gå på spa for pengene...Men jeg får finne på noe annet. Er ikke så vant til å tenke på hva som virkelig kan ramme folk, så det er ikke lett De burde jo selge "hurt" piller på apoteket, så de kunne ha vondt i kuken i en uke. Jeg vurderer å be han flytte ut for et par uker eller noe. Men vet ikke hvor han skulle ha bodd. Det er ganske kvelende å gå oppå hverandre hjemme, samtidig som vi skal late som alt er relativt normalt ovenfor barna. Og kanskje hadde det gitt han litt tid til å tenke seg om, om han da ikke hadde pult rundt videre, men da hadde han ikke vært mye å samle på heller. Kanskje jeg måtte krevd webkamera for å se at han holdt seg inne på en fattislig liten hytte på campingplassen. Det blir vel bare med tanken på dette også... Funderer videre på velfortjent hevn. ''Egentlig kjenner jeg det ligger mye healing i hevn akkurat nå. Hadde jeg funnet en måte å ramme han på som gjør at han får det like vondt som jeg har det, tror jeg at jeg raskere ville komme over bruddet. '' Tror ikke det er mulig, innenfor lovlige former, å få ham til å ha det like vondt som deg. Å sette trusene inn med et klømiddel, hadde kanskje vært noe. Hevn er som en cubix-terning. Umulig å påvirke bare en ting med en handling. Alt har konsekvenser på minst fire fronter. Tror kanskje din tro på hevn for tiden er i overkant høy. Tror også du undervurderer de potensielt negative konsekvensene av uthenging på nett har og i hvilken grad en slik metode kan komme ut av kontroll. Bra du har satt det i tenkeboksen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Egentlig kjenner jeg det ligger mye healing i hevn akkurat nå. Hadde jeg funnet en måte å ramme han på som gjør at han får det like vondt som jeg har det, tror jeg at jeg raskere ville komme over bruddet. '' Tror ikke det er mulig, innenfor lovlige former, å få ham til å ha det like vondt som deg. Å sette trusene inn med et klømiddel, hadde kanskje vært noe. Hevn er som en cubix-terning. Umulig å påvirke bare en ting med en handling. Alt har konsekvenser på minst fire fronter. Tror kanskje din tro på hevn for tiden er i overkant høy. Tror også du undervurderer de potensielt negative konsekvensene av uthenging på nett har og i hvilken grad en slik metode kan komme ut av kontroll. Bra du har satt det i tenkeboksen. mvh ''Tror ikke det er mulig, innenfor lovlige former, å få ham til å ha det like vondt som deg. Å sette trusene inn med et klømiddel, hadde kanskje vært noe.'' Like vondt kanskje ikke. Han har det jo vondt han også nå, og syntes neppe det var moro at jeg ringte elskerinnen hans. Men jeg tror faktisk at om jeg hadde fått smertet han litt hadde det vært letter å komme raskere over sinnet. Å straffe han ved å sende han på gjesterommet i flere måneder, mens jeg oppfører meg som en jerndronning vil skape dårlig stemning i huset i like mange måneder. Og det orker jeg ikke. Vi er også i en fantastisk situasjon med vår nye baby som vi er helt forelsket i. Derfor en kvikk raffinert hevn som svir hos han, ville hjulpet meg. ''Hevn er som en cubix-terning. Umulig å påvirke bare en ting med en handling. Alt har konsekvenser på minst fire fronter.'' Utroskap også. ''Tror kanskje din tro på hevn for tiden er i overkant høy. Tror også du undervurderer de potensielt negative konsekvensene av uthenging på nett har og i hvilken grad en slik metode kan komme ut av kontroll.'' Når jeg snakker om raffinert hevn snakker jeg ikke om hevn på nett. Men noe som vil ramme han. Som foreksempel å selge hans dyrebare tv og gå på spa for pengene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Egentlig kjenner jeg det ligger mye healing i hevn akkurat nå. Hadde jeg funnet en måte å ramme han på som gjør at han får det like vondt som jeg har det, tror jeg at jeg raskere ville komme over bruddet. '' Tror ikke det er mulig, innenfor lovlige former, å få ham til å ha det like vondt som deg. Å sette trusene inn med et klømiddel, hadde kanskje vært noe. Hevn er som en cubix-terning. Umulig å påvirke bare en ting med en handling. Alt har konsekvenser på minst fire fronter. Tror kanskje din tro på hevn for tiden er i overkant høy. Tror også du undervurderer de potensielt negative konsekvensene av uthenging på nett har og i hvilken grad en slik metode kan komme ut av kontroll. Bra du har satt det i tenkeboksen. mvh Føyer til mitt nye svar: Det er dyrebare måneder nå med den lille babyen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Tror ikke det er mulig, innenfor lovlige former, å få ham til å ha det like vondt som deg. Å sette trusene inn med et klømiddel, hadde kanskje vært noe.'' Like vondt kanskje ikke. Han har det jo vondt han også nå, og syntes neppe det var moro at jeg ringte elskerinnen hans. Men jeg tror faktisk at om jeg hadde fått smertet han litt hadde det vært letter å komme raskere over sinnet. Å straffe han ved å sende han på gjesterommet i flere måneder, mens jeg oppfører meg som en jerndronning vil skape dårlig stemning i huset i like mange måneder. Og det orker jeg ikke. Vi er også i en fantastisk situasjon med vår nye baby som vi er helt forelsket i. Derfor en kvikk raffinert hevn som svir hos han, ville hjulpet meg. ''Hevn er som en cubix-terning. Umulig å påvirke bare en ting med en handling. Alt har konsekvenser på minst fire fronter.'' Utroskap også. ''Tror kanskje din tro på hevn for tiden er i overkant høy. Tror også du undervurderer de potensielt negative konsekvensene av uthenging på nett har og i hvilken grad en slik metode kan komme ut av kontroll.'' Når jeg snakker om raffinert hevn snakker jeg ikke om hevn på nett. Men noe som vil ramme han. Som foreksempel å selge hans dyrebare tv og gå på spa for pengene. ''Når jeg snakker om raffinert hevn snakker jeg ikke om hevn på nett. Men noe som vil ramme han. Som foreksempel å selge hans dyrebare tv og gå på spa for pengene.'' En TV er ganske erstattelig og går ut over felles økonomi. Har han CD-er, filmer etc som han har samlet og som er vanskeligere å erstatte? Har du mulighet til å reise vekk i noen dager så dere får litt pause fra hverandre? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Føyer til mitt nye svar: Det er dyrebare måneder nå med den lille babyen. ''Føyer til mitt nye svar: Det er dyrebare måneder nå med den lille babyen.'' Absolutt. Noe slikt er det siste man ønsker i en slik periode. Det siste man ønsker generelt. Håper du finner måter å dytte inn så mye positivt som mulig i denne vanskelige perioden. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 ''Når jeg snakker om raffinert hevn snakker jeg ikke om hevn på nett. Men noe som vil ramme han. Som foreksempel å selge hans dyrebare tv og gå på spa for pengene.'' En TV er ganske erstattelig og går ut over felles økonomi. Har han CD-er, filmer etc som han har samlet og som er vanskeligere å erstatte? Har du mulighet til å reise vekk i noen dager så dere får litt pause fra hverandre? mvh Det blir isåfall han som må bo på en simpel hytte på en campingplass. Men det er jævla sure penger for det koster her nede. Fint vi har fått oss et kamera som tar bilde hvert 10 minutt, det skal han få til å ha på som straff, med overføring til meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipanblomst Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Hevn er det verste man kan gjøre. Snu det andre kinnet til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Hevn er det verste man kan gjøre. Snu det andre kinnet til. Ja takk du det gjorde jeg sist gang han kom på sine knær og ba om tilgivelse fordi han måtte. Han fortsatte kort tid etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3375872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg antar det er du som svarer som Grrr i en annen tråd. Der skriver du at du vil fortsette forholdet, bare lage et helvete først. En merkelig måte å kjempe for en mann. Hva om exen vil ha ham tilbake? Hvorfor skulle han velge å bli hos den som lager helvete? Det er ikke bare du som avgjør om dere skal fortsette, han kan også gå. Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik. Men det er ditt valg. Jeg bare ber deg igjen vurdere om hevn er så taktisk lurt i forhold til det du vil oppnå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3376159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bedratt det gjør vondt Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg antar det er du som svarer som Grrr i en annen tråd. Der skriver du at du vil fortsette forholdet, bare lage et helvete først. En merkelig måte å kjempe for en mann. Hva om exen vil ha ham tilbake? Hvorfor skulle han velge å bli hos den som lager helvete? Det er ikke bare du som avgjør om dere skal fortsette, han kan også gå. Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik. Men det er ditt valg. Jeg bare ber deg igjen vurdere om hevn er så taktisk lurt i forhold til det du vil oppnå. ''Jeg antar det er du som svarer som Grrr i en annen tråd. Der skriver du at du vil fortsette forholdet, bare lage et helvete først. En merkelig måte å kjempe for en mann. Hva om exen vil ha ham tilbake? Hvorfor skulle han velge å bli hos den som lager helvete? Det er ikke bare du som avgjør om dere skal fortsette, han kan også gå. Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik. Men det er ditt valg. Jeg bare ber deg igjen vurdere om hevn er så taktisk lurt i forhold til det du vil oppnå.'' Takk for svar. Jeg setter pris på å lese svarene og også tenke og skrive selv her. Kjempe for en mann? Tja jeg vet ikke jeg. Jeg føler ikke at jeg kjemper for han. Jeg føler at det er han som har noe å bevise her. Og om det er slik at han vil gå så står han fritt til det. Men å lyve og bedra bak ryggen min, det synes jeg er uakseptabelt. Som sagt så gjorde jeg de rette tingene sist gang. De møttes likevel noen ganger til. Selv om han hadde grått og bedt på sine knær om tilgivelse. Kanskje jeg vil lage et helvæte så han både husker men også ser om han har lyst til å bli. Det får han tåle. Han som satset familien på spennede knullforhold med sin x. ''Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik.'' Det er for vanskelig å forklare her på en måte. Man ser det ikke før man er oppi det. Men vi har hatt et langt forhold. Han har mange bra kvaliteter også. Jeg må veie på vektskålen hva som taler for og hva som taler i mot. Det dreier seg om mange ting også våre barn. Hillory Clinton kan meget godt ha et bra liv med sin mann i dag selv om hun ble bedratt. Hadde hun blitt lykkeligere om hun hadde gått? Det er ganske ironiskt at jeg skriver dette, da jeg gav beskjed i starten at utroskap var helt uakseptabelt, og at jeg ikke ville bli til å leve sammen med etter noe sånt. Så å være utro ville være som å gjøre det slutt. Men at en som er utro og lyver og bedrar på et slikt sett, fortjener å få en skrape som svir minst like mye det er sikkert, og det står jeg for. Ikke rart det er mye utroskap i dag, når den som blir bedratt skal holde seg samlet og bare gå. Det er ganske store konsekvenser i et brudd med barn. Men at jeg har lyst til å gi han en kalddusj han vil huske, det er liksom fyfy. Vel det er ikke det i mine øyne, han får som fortjent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3376186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 ''Jeg antar det er du som svarer som Grrr i en annen tråd. Der skriver du at du vil fortsette forholdet, bare lage et helvete først. En merkelig måte å kjempe for en mann. Hva om exen vil ha ham tilbake? Hvorfor skulle han velge å bli hos den som lager helvete? Det er ikke bare du som avgjør om dere skal fortsette, han kan også gå. Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik. Men det er ditt valg. Jeg bare ber deg igjen vurdere om hevn er så taktisk lurt i forhold til det du vil oppnå.'' Takk for svar. Jeg setter pris på å lese svarene og også tenke og skrive selv her. Kjempe for en mann? Tja jeg vet ikke jeg. Jeg føler ikke at jeg kjemper for han. Jeg føler at det er han som har noe å bevise her. Og om det er slik at han vil gå så står han fritt til det. Men å lyve og bedra bak ryggen min, det synes jeg er uakseptabelt. Som sagt så gjorde jeg de rette tingene sist gang. De møttes likevel noen ganger til. Selv om han hadde grått og bedt på sine knær om tilgivelse. Kanskje jeg vil lage et helvæte så han både husker men også ser om han har lyst til å bli. Det får han tåle. Han som satset familien på spennede knullforhold med sin x. ''Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik.'' Det er for vanskelig å forklare her på en måte. Man ser det ikke før man er oppi det. Men vi har hatt et langt forhold. Han har mange bra kvaliteter også. Jeg må veie på vektskålen hva som taler for og hva som taler i mot. Det dreier seg om mange ting også våre barn. Hillory Clinton kan meget godt ha et bra liv med sin mann i dag selv om hun ble bedratt. Hadde hun blitt lykkeligere om hun hadde gått? Det er ganske ironiskt at jeg skriver dette, da jeg gav beskjed i starten at utroskap var helt uakseptabelt, og at jeg ikke ville bli til å leve sammen med etter noe sånt. Så å være utro ville være som å gjøre det slutt. Men at en som er utro og lyver og bedrar på et slikt sett, fortjener å få en skrape som svir minst like mye det er sikkert, og det står jeg for. Ikke rart det er mye utroskap i dag, når den som blir bedratt skal holde seg samlet og bare gå. Det er ganske store konsekvenser i et brudd med barn. Men at jeg har lyst til å gi han en kalddusj han vil huske, det er liksom fyfy. Vel det er ikke det i mine øyne, han får som fortjent. Jeg aner ikke om Hillary har det godt med Bill nå. Jeg syns hun så gammel og sliten ut på nyhetene nylig. For henne var det nok også en politisk beslutning at hun ble. USA er meget dobbeltmoralsk. Hadde hun gått, ville hun neppe kunne stilt som presidentkandidat. Jeg er enig med deg i at utroskap er utilgivelig. Er min mann noen gang utro, så går jeg. Så det er måten du takler det på vi er uenige om, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3376209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 ''Jeg antar det er du som svarer som Grrr i en annen tråd. Der skriver du at du vil fortsette forholdet, bare lage et helvete først. En merkelig måte å kjempe for en mann. Hva om exen vil ha ham tilbake? Hvorfor skulle han velge å bli hos den som lager helvete? Det er ikke bare du som avgjør om dere skal fortsette, han kan også gå. Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik. Men det er ditt valg. Jeg bare ber deg igjen vurdere om hevn er så taktisk lurt i forhold til det du vil oppnå.'' Takk for svar. Jeg setter pris på å lese svarene og også tenke og skrive selv her. Kjempe for en mann? Tja jeg vet ikke jeg. Jeg føler ikke at jeg kjemper for han. Jeg føler at det er han som har noe å bevise her. Og om det er slik at han vil gå så står han fritt til det. Men å lyve og bedra bak ryggen min, det synes jeg er uakseptabelt. Som sagt så gjorde jeg de rette tingene sist gang. De møttes likevel noen ganger til. Selv om han hadde grått og bedt på sine knær om tilgivelse. Kanskje jeg vil lage et helvæte så han både husker men også ser om han har lyst til å bli. Det får han tåle. Han som satset familien på spennede knullforhold med sin x. ''Selv ser jeg ikke hva det er som gjør at du vil fortsette med en mann som har såret deg slik.'' Det er for vanskelig å forklare her på en måte. Man ser det ikke før man er oppi det. Men vi har hatt et langt forhold. Han har mange bra kvaliteter også. Jeg må veie på vektskålen hva som taler for og hva som taler i mot. Det dreier seg om mange ting også våre barn. Hillory Clinton kan meget godt ha et bra liv med sin mann i dag selv om hun ble bedratt. Hadde hun blitt lykkeligere om hun hadde gått? Det er ganske ironiskt at jeg skriver dette, da jeg gav beskjed i starten at utroskap var helt uakseptabelt, og at jeg ikke ville bli til å leve sammen med etter noe sånt. Så å være utro ville være som å gjøre det slutt. Men at en som er utro og lyver og bedrar på et slikt sett, fortjener å få en skrape som svir minst like mye det er sikkert, og det står jeg for. Ikke rart det er mye utroskap i dag, når den som blir bedratt skal holde seg samlet og bare gå. Det er ganske store konsekvenser i et brudd med barn. Men at jeg har lyst til å gi han en kalddusj han vil huske, det er liksom fyfy. Vel det er ikke det i mine øyne, han får som fortjent. Sorry, iPaden gir meg bare lov å skrive korte svar, fortsetter her. Vi er ikke uenige i at det han har gjort er galt. Jeg tenker at du kjemper, fordi du ikke bare kaster ham ut. Men nå virker det som om du er litt likegyldig til om han går eller blir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3376210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Sorry, iPaden gir meg bare lov å skrive korte svar, fortsetter her. Vi er ikke uenige i at det han har gjort er galt. Jeg tenker at du kjemper, fordi du ikke bare kaster ham ut. Men nå virker det som om du er litt likegyldig til om han går eller blir. ''Men nå virker det som om du er litt likegyldig til om han går eller blir.'' Jeg opplever ikke TS som likegyldig til om mannen blir eller går. På meg virker det som at hun ikke vil beholde ham for en hver pris. Og akkurat nå må han vise at han er villig til å kjempe for henne. Ut fra historien hun forteller kan jeg se en hel del fornuft i den strategi. En del personer har en tendens til å forveksle (for rask) tilgivelse med at det ikke var så farlig. Konsekvensene av uttroskap kan og bør ikke forsvinne raskt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/382409-hevne-utroskap/page/5/#findComment-3376596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.