Gå til innhold

Er dette normalt? På toalettet.

Anbefalte innlegg

Vanligvis er min avføring omtrent som en middagspølse eller en grillpølse.I dag/Kveld var den mer som en wienerpølse.

Har tykkelsen på avføringen noe å si for min helse? Er diarè helt vanlig om den er kortvarig i forbindelse med intak av dårlig mat man ikke smaker eller lukter noe galt med?

På en ferie i Tyskland en gang fikk vi gammel kylling som var grillet og sterkt krydret.Jeg fikk magasjau og var liggende i 2 dager.Fikk noen kulltabletter,men "levde" på toalettet.Fikk også noe å sove på men våknet gjerne av at noe ville ut.

Hvorfor klarer ikke tykktarmen å fjerne vannet når man får diarè? Eller er det bare en rask måte for kroppen å fjerne "farlig avfall" eller "giftstoffer" på?

Har kroppen oppil flere reaksjoner som går på "autopilot"?

Man brekker seg jo om man får i seg noe som lukter vondt eller smarer vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382456-er-dette-normalt-p%C3%A5-toalettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

''Hvorfor klarer ikke tykktarmen å fjerne vannet når man får diarè? Eller er det bare en rask måte for kroppen å fjerne "farlig avfall" eller "giftstoffer" på?''

Tykktarmens oppgave er å suge vann fra avføringen, slik at den blir akkurat passe myk til vi skal presse den ut. Hvis man har magetrøbbel av ulik art, går hele prosessen i tarmen mye raskere, og tykktarmen får ikke tid til å suge opp vann.

Gjest Nickløsheletida

Er det dette du driver og forbereder nå?

''Jeg holder på å skrive en bok om mitt liv,men jeg skal skrive med mer humor,og mye tydligere en Knausgård,selv om "Min Kamp" høres meget fint ut'

Du har et stykke igjen når det gjelder humoren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...