Gå til innhold

Mine rare "brystsmerter"

Anbefalte innlegg

Gjest altfor tålmodig

Hei. Jeg er en mann på 40 år som de siste 20 årene tidvis har hatt store smerter i bryst-, rygg-, halsregionen. Er ikke en sånn som er redd for å gå til legen, men jeg føler at smertene må være tilstede når jeg er hos legen om det skal være noe poeng, da de er svært vanskelig å beskrive. Når disse "anfallene" kommer så er det meget skremmende for min datter, min famile og eventuelt andre som er tilstede. Har forsøkt å beskrive dette for min fastlege men ingenting er blitt gjort. Har nå lovet mine nærmeste å se alvorlig på dette. Må jo begynne et sted... Skal forsøke å beskrive smertene: Jeg kaller dem fremdeles for brystsmerter fordi tidligere så startet det alltid i brystet. Nå varierer dette mer. Det starter med smerter i bryst, føles som det er mellom ribbeina, og fortsetter å spre seg fra utgangspunktet. Vanligvis videre til ribbeina i ryggen, og så videre oppover mot muskulaturen i hals. Tunger strammer seg og smaker ofte tydelig metall/jern og tilslutt får jeg en nummen smerte i tinningene. Det er ikke slik at smerten flytter seg, mer at den sprer seg. De siste årene starter smertene vanligvis i ribbeina i ryggen. Ingenting hjelper og smertene varer fra 2 minutter til opp mot 2 timer. Kan være borte i flere måneder og i enkelte perioder komme flere ganger om dagen. Noen ganger hjelper enkelte posisjoner meg til å lettere komme gjennom dette. Ligge på alle fire, henge etter armene, fosterstilling etc. Forskjellig fra gang til gang. Stress har blitt pekt på før, men jeg har selvsagt vurdert dette i 20 år nå og ser ikke noen spesiell sammenheng der. Aner ikke hvor eller hvordan jeg kan henvende meg til noen her. Håper på svar så jeg kan få beroliget mine nærmeste :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382475-mine-rare-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628