Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er 30 år.Har et barn på 10 år, hadde en spontanabort i -97, en graviditet utenfor livmor i -00, og er gravid nå.Var hos gynekolog i dag (6 uker).han kunne ikke se noe i livmor, men trodde han så "noe"utenfor, mente jeg var nok gravid utenfor livmor denne gangen også.Har ikke hatt smerter, men har hatt brun utflod i ca 4 dager, er veldig svimmel til tider, ømme bryst.Han sa vi måtte vente til neste uke for å se om det var noen forandring.Skal jeg bare gå her og vente på at smertene skal komme?Er det noen måte jeg kan bli gravid på uten at det blir utenfor livmor?Hvor kan jeg eventuelt henvende meg?Har vert gjennom det meste av undersøkelser o.l i løpet av de årene vi har prøvd å få flere barn (9 år), det er trolig at det er venstre siden det går galt på begge gangene.Jeg er helt nede nå og det samme er min samboer, er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få svar på allt jeg lurer på, synes ikke at gynekologen hadde noe svar, var som et spørsmålstegn da vi gikk derfra i dag.Kan jeg være gravid på rett plass fordi om han ikke kunne se noe i dag, så tidlig?

har dr.Moen et svar til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38249-drmoen-eller-andre-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har smerter og legen har vurdert deg skal det ikke være spesielt risikabelt å vente en uke. Har man ikke da sett sikkert foster med hjerteaktivitet, er det lite håp. Det ville være rimelig også å ta en blodprøve for å måle svangerskapshormonet. Det vil falle ved abort, det vil øke langsommere enn normalt med graviditet uten for livmoren. Hvis du igjen har graviditet i eggleder, kan det være på sin plass med prøverør. Noen ganger kan det være en fordel å fjerne egglederen før et forsøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...