Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min hopper av i svingen, og han lar det gå på magen min. Dersom han fingrer videre med meg og på den måten flytter sæd fra magen min og inn i meg (bittelitt), er dette nok til at jeg kan bli gravid da?

Og en ting til: Vi prater mye om barn for tiden og det er nummeret før vi begynner å "prøve". Men jeg er litt redd for at vi ikke KAN få barn. Vi er jo så uforsiktige nå, og ingenting har skjedd... Jeg har vært til gyn. undersøkelse i forb med p-piller som jeg brukte tidligere. Hvor mye sier legen om det hun evt fant da, og hvor mye kan legen finne ved en slik undersøkelse?

Håper du kan svare en litt forvirra meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38252-mulig-befruktning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Teoretisk sett kan man befruktes uten egentlig samleie, spesielt hvis sæden leveres rett uten for skjeden. Fra fingre er det nok ikke så enkelt.

En lege kan ikke ved en vanlig undersøkelse se om du er fruktbar, og det kan også være noe galt med mannen. Men heldigvis har 85% ikke problem med å oppnå graviditet. Se vedlegg.

Hvis en kvinne er mellom 20 og 30 år og har ubeskyttet samleie 3 ganger i uken er graviditetsratene:

1 måned: 30%

2 måneder: 45%

3 måneder: 55%

6 måneder: 65%

1 år: 80%

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38252-mulig-befruktning/#findComment-145386
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...