Gå til innhold

Uføretrygd, og atraktiv?

Anbefalte innlegg

Det virker som noen synes det er aaatraktivt, og jeg tenkte kanskje fineline ville synes det, siden hun er sånn fin en line. Selv synes jeg det høres ganske gørr ut. Ville ikke datet ham om han var i full jobb. Kanskje advokaten, hvis han ikke var ufør på grunn av noe veldig merkbart. De kan være ganske festlige.

Statsvitenskap er gørr, det har du helt rett i

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Dorthe

5

• tonie

4

• Persille1365381127

3

''Men at det er dårlige manerer å spørre _en_ gang hva andre driver med er jeg ikke enig i.''

Helt enig. Det er noe helt annet hvis man begynner å spørre og grave om ting man faktisk ikke har noe med.

Men det gjør folk og de er ikke spesielt hensynsfulle når de graver og spør. Og jeg har ikke noen hyggelig historie å fortelle, men jeg burde kanskje finne på en superløgn som er litt charmerende

''Jeg har lite å snakke om med en trikkesjåfør f.eks.''

Hvorfor det, trikkesjåfører er da ingen ensarta gruppe? De kan være aktive innen politikk og samfunnsliv, ha spennende hobbyer og interesser, inneha masse kompetanse og kunnskap på diverse områder utenom jobb osv. Svært mange samtaletemaer er ikke knytta til jobb eller stilling...

Er det utdanningsnivå du tenker på? Eksempelvis er det mange høyt utdanna i Oslo Sporveier som ikke får jobb innen yrket sitt pga utenlandsk navn.

Poenget mitt er vel egentlig at man ikke skal 'skue hunden på håra' ;-)

Det er ikke nødvendigvis utdanningsnivå jeg tenker på. Trikkesjåfør var kun et eksempel på noe jeg ikke vet noe om. Jeg kan godt ta forbehold om at hvis jeg nå forelsket meg hodestups i en mann og så oppdaget at han livnærte seg som trikkesjåfør så ville jeg neppe dumpet han;-)

Enn hvis det var en uføretrygdet kirurg, professor i statsvitenskap eller advokat? Kunne du datet ham? Bare nysgjerrig:)

Er dette attraktive yrker i dine øyne? Hvor mange kjenner du innenfor disse yrkene som er uføretrygdede?

Jeg har ikke satt opp en liste over mulige tidlige yrker som " går an" så svaret er nei jeg ville ikke datet 'ham' eller 'dem'. Jeg går ut fra at du ikke regner med at en person har hatt alle tre yrkene før han ble uføretrygdet;-)

Persille1365381127

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente i forhold til innlegget mitt. For det er helt klart mange der ute som tenker som deg, og jeg aksepterer det. Jeg ville jo selvfølgelig heller ikke ha en partner som ikke kan akseptere at jeg er ufør.

Det er lov å stille hvilke som helst kriterier til en partner. Noen vil jo ha dem stinn av penger og aksepterer ingen under en mill i året osv.

Poenget mitt var at selv jeg og andre uføre er mindre attraktiv for noen, så tror jeg det finnes noen for alle.

Som jeg sa, jeg har en veldig aktiv mann og selv om jeg har mine begrensninger, så har vi det veldig godt sammen.

Folk må gjerne velge meg bort, ikke synes noe om uføre osv. Men husk jeg har ikke valgt å bli ufør, jeg valgte ikke å bli syk.

''Poenget mitt var at selv jeg og andre uføre er mindre attraktiv for noen, så tror jeg det finnes noen for alle.''

Og det er jeg helt enig med deg i.

Jeg mener bare at det må være greit å velge bort noen _fordi_ de er uføretrygdet, på samme måte som man velger bort noen som er for lav, har økonomiske problemer, drikker for mye - eller annet man ikke ønsker i sitt liv.

Å være uføretrygdet medfører en del ting man kanskje ikke ønsker å ha livet sitt. Kanskje man ikke ønsker å ha en som er hjemme, man ønsker å være med en som er ute i arbeid - med alt det medfører av konsekvenser. Og jeg tenker at det må være greit å velge bort det på samme måte som andre ting, uten at det betyr at alle uføre er elendige partnere, eller av dårligere kvalitet enn andre partnere.

Jeg er alenemor, det er også mindre attraktivt for noen. For andre er det mer attraktivt, f.eks fordi de allerede har barn selv - og ikke ønsker flere.

Det er ikke nødvendigvis utdanningsnivå jeg tenker på. Trikkesjåfør var kun et eksempel på noe jeg ikke vet noe om. Jeg kan godt ta forbehold om at hvis jeg nå forelsket meg hodestups i en mann og så oppdaget at han livnærte seg som trikkesjåfør så ville jeg neppe dumpet han;-)

''Det er ikke nødvendigvis utdanningsnivå jeg tenker på. Trikkesjåfør var kun et eksempel på noe jeg ikke vet noe om. Jeg kan godt ta forbehold om at hvis jeg nå forelsket meg hodestups i en mann og så oppdaget at han livnærte seg som trikkesjåfør så ville jeg neppe dumpet han;-)''

Nettopp, da er vi nok rørende enige :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...