Gå til innhold

problem med magen

Anbefalte innlegg

Gjest bestemumsi

Hei, jeg har hatt snev av et lite magesår, fikk da en ukes kur på 3 type medisiner, jeg ble fin i magen, det er vel ca 6 mnd siden.....så nå her for 2 uker siden har magen bgynt å trøble igjen...Jeg har prøvd de syrenøytralende midler du får kjøpt på apotek uten resept..Jeg har vært til min lege og fikk somac 40mg....Det jeg lurer på hvorfor har ikke alle disse resept frie medsinene mot mage syre ikke hjulpet...Nå skal jeg jo ta somac 40 mg pr dag, vil det hjelpe , har jo prød somac 20mg...Og når vil virkningens merkes?Vondt i magen, brennede smerte, og kvalme og kaldsvetter når magen setter igang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382638-problem-med-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Forskning har vist at mange tilfeller av magesår og magekatarr skyldes en bakterie som kalles Helicobacter pylori som kan overleve i magesyra. Ved en kraftig antibiotikakur (såkalt trippelkur) for svinner bakterien som regel, men den kan komme tilbake. Det er mulig å bli testet med en blodprøve for å se om den er kommet tilbake og så får legen din vurdere om du trenger en ny kur. Kål og grønne grønnsaker som broccoli og spinat inneholder et stoff som kalles sulforafam, som også motarbeider denne bakterien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382638-problem-med-magen/#findComment-3377692
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...