Gå til innhold

Overskudd av hud i underliv etter stort vekttap.

Anbefalte innlegg

Gjest Adipositas

Hei. Jeg har i mange år vært en jo-jo slanker som har variert svært mye i vekt . 40-60 kilo . Har pr idag gått ned over 50 kilo. Mitt store problem nå , er at jeg har fått så mye overskuddshud i underlivet . Det er så pass plagsomt at det har gått ut over livskvaliteten. Plages med et slags "press" og "gnaging" både når jeg ligger og sitter. Vet jo at en vel være "ferdigslanket" og hatt stabil vekt i 1,5 - 2 år før en vanligvis kan få redusert løsskinn. Er en kvinne på 46 år . Er 163 cm høy , og veier ca 102 kilo pr idag. Men når plagen har blitt så stor , er det da mulig å gjøre unntak ? Og hvem kan jeg kontakte ? Dette er jo et såpass intimt/følsomt problem at det koster å ta opp. Håper du kan gi meg noen tips.

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Plastisk kirurgi vil neppe være aktuelt før du har gått ytterligere ned som du nevner selv.

Men har du slike plager, vil det være naturlig at du snakker med en erfaren gynekolog, kanskje helst en kvinnelig, for å få hennes mening om noe skulle være galt annet enn vekten. Når vekttapet er ferdig kan en plastikk komme på tale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...