Gå til innhold

Prikker/nupper i flokker på penis? LSA?

Anbefalte innlegg

Gjest anonymous1214

Heisann. Jeg har noen ganske små ''nupper'' på undersiden av forhuden. Altså helt i på tuppen av forhuden. Disse ''nuppene'' ligger på en måte i flokker. Er sikkert litt vanskelig formulert, men gir det et forsøk. Nuppene er kanskje litt hvit aktige. De har ikke klødd noe særlig. Jeg merket en dag at jeg hadde også fått noen røde prikker på penishodet, og jeg testet meg for klamydia, men har ikke fått svar ennå. Jeg søkte litt på nettet, og tenkte kanskje det var balanitt. Jeg prøvde i alle fall å smørre litt brulidin på, men da klødde det så sykt på forhuden? Har brukt brulidin på penisen min før, og da klødde det ikke. Disse nuppene er ikke godt synlige, men er redd for at jeg har en hudsykdom (LSA) Har også litt stram forhud, noen som jeg tror jeg har hatt helt fra begynnelsen. Når penisen min er erigert får jeg en stram hvit ring rundt forhuden min. Trolig fordi det er så stramt. Er dette noen symptom på lichen sclerosus et atrophicus? Disse ''nuppene i flokker'' og den stramme forhuden? Har ikke så veldig trang forhud. I slapp tilstand får jeg forhuden helt tilbake, men i erigert tilstand får jeg den over penishodet, men ikke så mye lenger pga forhuden er for stram. Kan jeg prøve litt med dermovat siden jeg har den stramme forhuden? vet det er en sterk hydrokortison krem som du må ha resept på, og den skal helst ikke bruker i underlivet viss du ikke har LSA. Men er ganske gira på å tøye forhuden min litt, slik at jeg en gang kan bli normal. Hvor lenge kan jeg eventuellt bruke dermovat eller andre hydrokortison kremer? Er det farlig å bruke viss jeg ikke har LSA? Takk for svar

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei ! Det du beskriver , er ikke så lett å vite hva er , umiddelbart , men bortsett fra"balanitt " som er en hudirritasjon som ofte involverer en stor del av forhud og glans med rødhet og sårhet, finnes det noen få andre tilstander som kan være aktuelle. 1) Spicula glandis eller pearly papules danner små utvekster langs randen av glans, nesten vorteaktig 2) lichen sclerosus et atrophicus danner hvitlig fortykket forhud ofte med båndformet forsnevring som kan hindre at forhuden trekkes tilbake 3) punktvis hvitlige områder på forhuden uten forsnevring , men med litt fortykkelse og ser ut som talgkjertler, kalles Fox-Fordyce og er en form for overaktive talgkjertler , kan også sees på munnen i en del av tilfellene.. Etter din beskrivelse , tenker jeg at du kanskje har nr 3, da er det ingen spes behandling og dermovat hjelper heller ikke. For å skille mellom 2 og 3 , bør du vise deg for en hudlege som også kan forslå behandling.

Med hilsen fra Hudlegen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...