Gå til innhold

Sliter i forholdet..er det for sent å redde det?

Anbefalte innlegg

usikkerjente81

Jeg er en jente på snart 31 vært i ett forhold i tre år med verdens snilleste, gode og tålmodige mann (35år). Vi har kjent hverandre i mange år, opplevd mye vonde personlige ting på hver vår kant, noe som er en stor trøst og trygghet med å faktisk kunne dele de stygge tingene også.. men ikke alltid er det en fordel.. det vi sliter mest med per i dag er igrunn meg og min oppførsel og måte å reagere på når jeg blir usikker...Dvs hvis jeg føler meg "trua", "oversett" eller kommer i konflikter er min måte å reagere på at jeg trekker meg unna, unngår konflikten for alt jeg kan, og pågår det lenge nok begynner jeg å søke utover... dvs flørte via nettet eller på sms med gutter som jeg har null følelser for, er en slags måte å avreagere på tror jeg... er nok veldig avhengig av bekreftelser hele tiden pga veldig dårlig selvtillit.. vi har nå hatt noen episoder som ikke har vært spesielt ålreit for noen av oss, og vi er begge enige om at vi vil ha hverandre og at vi er villige til å virkelig jobbe med dette, men hvor skal vi begynne?? Og når tilliten først er blitt brutt, er det egentlig håp?? Er det noen som har noen lignende erfaringer å dele?? Jeg er desperat føler jeg... vil virkelig ikke miste det beste som har hendt meg (finner ingen andre som han..) men er redd det er forsent....

Setter STOR pris på noen tanker om dette...

Hilsen redd og usikker...

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

I et forhold, er det kun en person å stole/forandre på og det er _deg_!

Om du blir den gode personen som du var i utgangspunktet, og holder fast ved det, så er sjansen store for at din samboer følger dine fotspor (om han ikke er en total drittsekk, for da bør du løpe)!

Vi kan aldri forandre et annet menneske, men vi har det i oss, at vi kan bli den herlige personen vi engang var:)

Gå vekk fra krangling, gå en tur, bare fjern deg fra det negative..

Kan skrive mye mer til deg, men håper at dette kan være en begynnelse.

Lykke til,usikkerjente81

usikkerjente81

I et forhold, er det kun en person å stole/forandre på og det er _deg_!

Om du blir den gode personen som du var i utgangspunktet, og holder fast ved det, så er sjansen store for at din samboer følger dine fotspor (om han ikke er en total drittsekk, for da bør du løpe)!

Vi kan aldri forandre et annet menneske, men vi har det i oss, at vi kan bli den herlige personen vi engang var:)

Gå vekk fra krangling, gå en tur, bare fjern deg fra det negative..

Kan skrive mye mer til deg, men håper at dette kan være en begynnelse.

Lykke til,usikkerjente81

Takk for gode tips! Selvfølgelig kan man kun forandre seg selv, ikke andre... men i dette tilfellet føler jeg det går mer på at JEG og ikke han trenger å forandre mønster..men sammen med han.. han er så apsolutt ikke av drittsekk-typen, hadde han vært det hadde det ikke vært noe spørsmål.. har vært i ett stygt forhold med en psykopat og er kanskje mye grums som henger igjen derfra..uansett, er jo jeg selv som gjør de valgene jeg gjør, men angrer jo som en hund i ettertid..:-/ Straffer meg selv på en måte.. eller noe.. men begynner å bli usikker på om jeg dermed bare "skader" vedkommende jeg er i forhold med nå med den bagasjen.. (vi har begge mye bagasje fra fortiden selvfølgelig, men er jo ikke det som gjelder nå..fortid er fortid.) Hjelp....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...