Arnehalv Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Jeg har en type hjertearytmi og trenger råd i hvordan jeg skal forholde meg til det. Det er flere grunnet til at jeg ønsker et råd. Dels at jeg bor i utlandet som utflyttet AFP ”pensjonist” og har dermed ikke fastlege, ingen å henvende meg til. Dels har jeg vært gjennom hjertetest med belastning hos lokal spesialist og fått problemet forklart til at forstyrrelse i sinusrytme (signal om neste slag kommer forsinket, det tar tid før hjertet slår i rett rytme igjen). Dette kjennes fysisk slik at jeg ofte våkner om natten nå. Før trente jeg mye og ofte og var stadig aktiv. Fra 63 år av har jeg redusert treningen mye og lagt på meg. I det siste året har hjerteproblemet og uro pga av det omtrent stoppet all trening fordi jeg også merker på hjertet/kroppen (særlig om natten) etter trening eller turer. Så nå øker jo selvfølgelig vekta. Hovedproblemet er at jeg trenger hjelp til å bedømme hvor trygt det er å forsøke noen form for trening og om det kan finnes noen form for behandling eller utvidet undersøkelse ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383038-hjertearytmi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.