ma59 Skrevet 7. november 2001 Del Skrevet 7. november 2001 Jeg fikk rotfylt nest innerste jeksel i overmunnen i oktober 2000. Etter 1 måneds tid fikk jeg store smerter, men min faste tannlege fant ikke noen feil. Jeg har nå byttet tannlege. Han fant ut at jeg hadde 3 røtter, og tok for 2 uker. siden opp rotfyllinga. Jeg fikk da store smerter i hodet, og etterpå startet det å renne fra nesen. Det rant da i ca 12 timer før det stoppet. - det var brunt og flytende - For 2 dager siden var jeg og skulle få fyllt tanna igjen, det gikk ikke da det rant fra den, og i går greide jeg ikke å spise pga. smerter. I morrest snøt jeg meg, og det begynte å renne veske igjen, men etterpå var smertene borte. Jeg har i dag vært å trukket tanna, og kjente at det skjedde noe i bihula da den siste rota ble tatt ut. Jeg fikk beskjed om å holde nesen åpen, og ikke nyse på noen dager. Etter at jeg kom hjem i kveld har jeg vasket huset, og det begynte å renne igjen. Jeg lurer på hva dette kommer av, er det forbunnet med risiko for å ødelegge bihulene når man rotfyller jeksler i overmunnen. Dette har i allefall vært en temmelig smertefull og skremmende affære for meg. Jeg har i dette siste året i perioder spist smertestillende for å få sove. Hilsen ma59 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38304-rotfylling-og-bihule/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 8. november 2001 Del Skrevet 8. november 2001 Det er slett ikke umulig at det har oppstått kommunikasjon mellom tannen og bihulen. Jeg skulle anta at du nå har en kronisk bihulebetennelse som utgår fra tannen. Dersom det er oppstått en åpning mellom munnhulen og bihulen via såret etter tannen som ble trukket. bør dette følges opp av en oralkirurg eller øre-nese-hals avdeling på et sykehus. Jeg ville utrykke min uro ovenfor tannlegen og be ham/henne vurdere å sende meg til en spesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/38304-rotfylling-og-bihule/#findComment-145057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.