Gjest yvelia Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei! Jeg er en jente på 24 år som sliter litt med helseangst, og er redd for at jeg har symptomer på ms. For 2 år siden hadde jeg en periode over 2 måneder hvor jeg hadde synsforstyrrelser. Første gang opplevde jeg at det ble svart på ene øyet i noen sekunder. Senere hadde jeg noen episoder, ca 5 ganger hvor jeg hadde synsforstyrrelser hvor jeg først så korte lysglimt som utviklet seg til masse lyn i synsfeltet, dette varte ca 10 min hver gang. har ikke hatt dette på 2 år, og var i en veldig stresset periode pga stiv og vond nakke og mye press på jobben, så legen mente det var migrene jeg hadde. Nå i ettertid plager det meg at jeg ikke vet helt sikkert hva dette var, og er altså blitt redd for ms. Jeg har også av og til såkalte dirringer/stikking midt på ryggen, som kan komme og gå med flere måneder/nesten års mellomrom. Varer som regel et par uker når det først kommer. Det kjennes da ut som noe som dirrer/vibrerer i ryggen, og av og til kan det også verke og nesten klø litt. Kjenner det som regel når jeg sitter eller bøyer meg framover. Og det går over hvis jeg strekker ut ryggen eller går tur og beveger meg. Jobber som frisør så får høre at det er derfor ryggen er slik, men er av en eller annen grunn også overbevisst om at dette er enda et tegn på ms. Når jeg har denne dirringen i ryggen, føler jeg også at det kan prikke i en finger og tær, men dette er noe jeg kun kjenner hvis jeg sitter i ro og "bekymrer meg". Er ikke slik at jeg kjenner denne prikkinga til vanlig når jeg er på jobb å slikt, så så fremtredende er den ikke. Sliter som sagt med helseangst og lurer på om dette kan være tegn på ms? Har ingen andre plager. Føler meg ellers frisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383105-redd-for-ms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Dine symptomer høres ikke typiske ut for MS og jeg er enig med legen din i at du kan ta det med ro. Helseangst kan være veldig slitsomt og det kan hende du burde få noen timer med kognitiv terapi som er en effektiv form for samtalebehandling som har vist god effekt ved dette. Vi har ofte mange tegn og symptomer fra kroppen og det er slitsomt hvis redselen for MS ligger der hele tiden slik at hver gang du har en plage vuderer om dette kan være MS. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/383105-redd-for-ms/#findComment-3385772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.