Gå til innhold

Snodig smerte

Anbefalte innlegg

Gjest rare,rare meg

Heisann. Jeg har et spørsmål jeg ikke fikk meg til å ta opp med legen.... Jeg er ingen sjenert dame, men her gikk liksom grensen, om du skjønner. Kan begynne med å si at jeg nylig fikk medisin for Herpes Zoster, et relativt lite (5 cm?) eksem på magen, blemmete og brennende. Videre har jeg vert / er veldig slapp og har hatt mye "nervesmerter" i hodet. Dette er noe bedre nå, men langt i fra borte. (Har vert plaget med disse nervesmertene i mange år, Trigeminusnevralgi, tror jeg (legen)). Vel, nå har det seg slik at jeg har en sterk smerte på baksiden av leggen, nesten oppe ved bak kneet, ut mot høyre side. Denne smerten kommer kun når jeg ja, har orgasme. Den er så intens, at den overdøyver hele orgasmen, og det er derfor, på grunn av denne "sylskarpe kniven som river og stikker" vanskeligere enn noensinne for meg å "komme". Smerten starter når orgasmen nærmer seg, intensiveres utrolig sterkt i selve orgasmen, og forsvinner gradvis når orgasmen går over. Veldig ømt i noen timer etterpå. Bak leggen/like under kneet!! Jeg har to tanker om dette. Enten en nervesmerte som følge av virusinfeksjonen, - eller kan det vere en slags blodpropp, utposning eller lignende? Jeg har Leiden Mutasjon, er en kvinne på 40 år, og jeg røyker. Er foreskrevet Albyl-E, men den trives dessverre best i skapet, jeg glemmer den, rett og slett. Jeg har også problemer med puls/blodtrykk, og står fast på Inderal Retard og Catapresan, hhv 240 mg og 75 mikrogram daglig. Finnes det en undersøkelse (som ikke er altfor komplisert) som kan vise om det er trangt om plassen i en viss blodåre? Bør jeg ta noen blodprøver? Er det ikke en som heter D-dimer eller lignende - ville du anbefalt å ta den - pluss eventuelt andre? Om det er nervesmerter i forbindelse med virusinfeksjonen, hvordan kan jeg vite dette - blir det bare gjetting? Jeg har hatt disse smertene i 4 uker nå, i hovudsak ved orgasme, men det er en dyp og noe vond murring ellers, også i skrivende stund. Bare en dag var hele foten så vond, (kontinuerlig) at jeg tok smertestillende. Det er en uke siden jeg var hos legen for Herpes Zoster. Hva tenker du, og er dette ok å gå med, eller bør det sjekkes grundig? Jeg håper du vil gi meg et utfyllende svar, tusen hjertelig takk på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383108-snodig-smerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rare,rare meg

Er det mulig at du får leggkrampe under orgasme?

En spenner jo muskler og kropp så det holder, prøv om du klarer å kjenne etter om du spenner legg muskelen.

Hei og tusen takk for at du svarer meg. Det var et godt forslag, men jeg får ofte leggkramper under seksuell aktivitet, så den smerten kjenner jeg. Dette er på étt punkt, det føles ikke muskulært i det hele tatt. Ingenting som strammer, og jeg kan ikke kjenne noe på området når smerten kommer, ikke rødt, hovent eller noe. Bare utrolig vondt. Og det murrer i varierende grad nærmest konstant.

Takk igjen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383108-snodig-smerte/#findComment-3383347
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Herpes Zoster skyldes aktivering av vannkoppevirus som vi har i kroppen og komme tilbake senere i livet som lokalisert utslett. Dette utslettet rammer som regel kun en nervegren og kan danne et lokalt utslett eller følge en nerve som et bånd. Dine plager i form av nervesmerter og smerter bak kneet gjør at jeg synes du skal be om en henvisning til nevrolog. Det kan også være fornuftig å bli testet for Borelia infeksjon som kan gi utslag fra nervesystemet. Til slutt vil jeg sterkt råde deg til å fortsette med Albyl E som blodfortynnende da røyking og Leiden Mutasjon sammen med høyt blodtrykk gir økt risiko for blodpropp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383108-snodig-smerte/#findComment-3385773
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...