Gå til innhold

utenlandsreise og høygravid

Anbefalte innlegg

Gjest lady marmelade

Vi er bedt i bryllup i Danmark om 2 måneder. På dette tidspunktet vil jeg være akkurat 8 mnd. på vei. Svangerskapet har så langt gått uten komplikasjoner.

Vi bor en halvtimes kjøretur unna danskeferja. Etter at ferjeturen er overstått, blir det ca. 2 timers kjøretur til hotellet.

Hotellovernatting må helst bestilles så fort som mulig - vil det være trygt for meg å reise hvis jeg ellers føler meg i fin form, eller bør jeg takke nei og bli hjemme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38324-utenlandsreise-og-h%C3%B8ygravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke jordmor, men jeg hadde ikke reist.

Husk at normalt er å føde 3 uker før og tre uker etter termin. Da er du rimelig tett oppi normal fødselstermin på reisen. I tillegg kan kanskje litt reisefeber/ stress være med på å utløse fodselen?

Har du født før sånn at du har noe å sammenlikne med?

Min første fødsel begynnte med vannavgang klokken 0300. Klokken 0800 var tulla ute. Kvelden før hadde vi INGEN tegn på forestående fødsel i det hele tatt. Hun ble født noen få dager før termin.

heldigvis uten de store komplikasjonene, men uten hjelp av en snarrådig jordmor er det ikke sikkert at alt hadde gått så bra. (Navlesstreng rundt halsen osv.)

Uansett hva du velger. Sjekk med danskebåten hva de sier. Flyselskapene har en grense på hvor lenge man får fly.

jeg hadde takket nei til reisen for sikker hets skyld.

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du har lyst på denne reisen og har overskudd til å både reise, være på fest, og ha det hyggelig, kan jeg ikke se noen klar grunn til at du bør la være. Så lenge du er i god form, ikke har noen komplikasjoner, og at det ikke ser ut som om fødselen er på gang med det første, skulle det ikke være uforsvarlig å dra. Danmark er tross alt et meget sivilisert land, og skulle noe mot formodning skje under ferien, så er du helt sikkert i gode hender. Husk alltid å ta med deg alle svangerskapspapirer den siste måneden før fødsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...