Gå til innhold

Eggløsning etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Gjest LilleLinnea

Hei! Jeg er 37 år. Har endometriose, blitt gravid etter lapraskopi to ganger. Siste gang var i feb 12. I slutten av mars hadde jeg en spontan abort. Fikk igjen mensen etter ca 5 uker, er regelmessig. Nå ønsker vi oss et barn til, men problemet er, sammen med endometriosen, at jeg ikke har fått igjen eggløsning etter s.a. Har testet med clear blue testpinner siden mai/juni. Fikk pergotime, og da ga det utslag, men fikk veldige bi virkniger av disse. Har også fått veldig ømme bryst, samt noe laktasjon. Fikk det før pergo, så tror ikke det var utslagsgivende. Ikke forhøyet prolaktin. Nå står vi midt oppe i utredning til ivf, og spørsmålet mitt er; vil dette kunne ha invirknig på et evt resultat av ivf, og er det normalt å ikke få igjen el på flere mnd etter sa?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383429-eggl%C3%B8sning-etter-spontanabort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har regelmessig menstruasjon med mellom 25 og 35 dagers intervall, kan du være ganske sikker på at du også har eggløsning. Jeg synes det er mye tull med eggløsningstestene og kan egentlig ikke se vitsen med dem. Hvis dere har samleie 2-3 ganger i uken, vil dere treffe på de fruktbare dager som er 6 dager som avsluttes med eggløsningsdagen som igjen er ca 14 dager før neste menstruasjon.

Ved IVF styres eggløsning med hormoner, og ofte vil man først ha stoppet din egen produksjon av hormoner. Viktigste faktor for å lykkes med IVF er kvalitet og mengde av dine egg, det vil sikkert bli undersøkt før forsøk, så langt det lar seg gjøre.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

PS jeg vet ikke helt om det var svar på ditt spørsmål? Hva mente du med ‘dette’?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...