Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Samboeren min og jeg venter barn. Hun er gravid i 7 mnd og plages av halsbrann og sure oppstøt. Jordmoren han anbefalt henne å drikke melk og spise bananer. Nå liker ikke kjæresten min melk så godt, og er etterhvert litt lei bananer. Er det noe annet hun kan spise/ta? Jeg har hørt at matolje skal hjelpe?

t.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38343-halsbrann-og-sure-oppst%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff vet veeeldig godt hva du snakker om!! I forrige svangerskap var det eneste som hjalp å drikke Novaluzid av flaske. Det får du kjøpt på apoteket. Ikke særlig godt (hvitt melkelignende stoff.....), men det hjalp umiddelbart. Var helt avhengig av å ha den flaska med meg overalt. En liten slurk hjalp kjempelenge.

Ingenting annet hjalp, verken banan, melk el.l.

Lykke til!

Gjest (Anonymous)

Novaluzid finnes også i tablettform. Tyggetabletter med forskjellig smak. Mye bedre enn den flytende, og det eneste som hjelper for meg.

Melk er et dårlig råd og gjør bare ting verre, selv om det føles bedre akkurat med det samme.

Magesårpasienter blir frarådet å drikke melk... Og de sliter jo med det samme!

Trine Endsjø, jordmor

Gaviscon er et middel (tyggetabletter), som fås kjøpt på apoteket. Det er effektivt og kan tas flere ganger i døgnet. Et annet godt tips er å ikke spise på kvelden, like før sengetid. Spis heller ikke svært krydret mat, fet mat, røkt mat på kvelden. Jeg vet også at noen har glede av å spise agurk. Hvorfor dette skulle hjelpe, vet jeg ikke helt. Dette med matolje har jeg aldri hørt om før, men umiddelbart høres det ikke så lurt ut, siden man gjerne gulper opp lignende ting, som f.eks. tran.

Prøv også Aflurax tyggetabletter fra apotek. Er selv i 7. mnd. og VELDIG plaget. kan ikke spise senere enn klokken 1630 for å ha sjangs til å sove. Sitter i sengen med tre puter om natten. Holder meg unna brunost + gjærbakst!

Lykke til. Det går forhåpentligvis over helt mot slutten av svangerskapet når barnet har sunket litt nned. (Gjorde ihvertfall det for meg i føsrste svangerskap.)

Lykke til

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...