Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

I din kommune skal d finnes noe som heter

"brukerkontoret for enslige forsørgere"

D er et kontor som spesialiserer seg nettopp i dette med rettighetene til enslige forsørgere.

De skal ha full oversikt på hva du ev. har rett til, og vite hvor du kan henvende deg.

Videre arrangerer de forskjellige kurs/skole og sosiale aktiviteter.

Lykke til!!!!

Hilsen nok en alenemor....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38351-alenemor/#findComment-145633
Del på andre sider

Hei. Jeg er også alenemor. Har dessverre ikke den helt positive erfaringen med Trygdekontoret. De ga meg ikke de opplysningene jeg trengte. Men når jeg visste hva jeg skulle spørre etter, fikk jeg det jeg hadde krav på. Skriver derfor noen stikkord og så kan du spørre Trygdekontoret om informasjon om dette:

-Utdanningsstønad

-Overgangsstønad

-Stønad til barnepass

-Vær obs på at du kan søke om forlengelse av overgangsstønad hvis du trenger det.

-I forbindelse med utdannelse kan du søke om stønad til innkjøp av datamaskin, dersom dette er nødvendig for hjemmelekser etc.

-Barnetrygd for ett barn mer enn du har.

Fra sosialkontoret utbetales også støtte. Spør om dette:

-Bostøtte

-Kommunal tilleggspensjon.

Dersom du trenger hjelp til å kjøpe bolig vet jeg at noen har fått ett beløp fra sitt sosialkontor. I tillegg finnes det spesielt gunstige boliglån som deles ut via sosialkontoret.

Du kan også søke Husbanken om lån, dersom det er vanskelig å få lån i private banker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38351-alenemor/#findComment-145809
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...