Gå til innhold

Min kone har en elsker

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake skrev jeg hit for å få litt GUTS. Jeg var temmelig nede etter å ha oppdaget at min kone var utro for fjerde gang på fire år. Jeg fikk mange positive innspill og reaksjoner på det.

Vi har vært gift en god del år, har 3 flotte barn og alt burde egentlig vært veldig bra. Problemet er bare at hun er litt svak for menn, for å si det forsiktig. Hvis jeg hadde vært NORMAL, så hadde jeg selvfølgelig gått fra henne for lengst, men problemet er at jeg er virkelig glad i henne. Nå har jeg tatt problemet opp med henne på en annen måte enn tidligere, og pratet oss igjennom problematikken. Resultatet er følgende:

Mannen som hun var sammen med for ca. en måned siden er selv gift og har barn. Han er på min alder, og bor på en annen kant av landet. Han er ofte i Oslo på forretningsreise (hotellbransjen). Jeg har gitt henne lov til å ha ham som elsker når han er her i byen. Vi er kommet frem til at hun trenger denne spenningen, og de har truffet hverandre et par ganger til nå. Avtalen vår er at alt skal være åpent og ærlig mellom henne og meg, og at hun ikke skal gå bak ryggen min med noe. Det er nemlig det som er det verste med utroskap; alle løgnene!

Denne mannen er goså klar over hvordan alt dette må fungere. Som sagt har de vært sammen et par ganger, og tro det eller ei; dette fungerer. All mistanke og leting etter BEVISER er borte fra mitt stressede sinn. Vi snakker åpent sammen om hva og hvordan hun opplever å ha sex med en annen mann. Det har ført til at sexlivet vårt også har tatt en ny vending, vi tenner på det begge to! Jeg er av natur en tolerant mann, som dere kanskje skjønnner. MEn dette er ikke så farlig som det høres ut til. Det går an å skille mellom sex og kjærlighet. Sex er mange ganger mest spenning, er det ikke?

Det er sikkert mange som synes jeg er naiv og kanskje litt dum. Synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, jeg - det er med blandet følelse at jeg leser innlegget ditt. Personlig synes jeg hele saken er en trist affære. Men hva kan man gjøre når man elsker noen så høyt?

Hvis det fungerer som du forteller, så fungerer det jo på mange måter bra. Men gjør det det? Du sier at det går an å skille mellom sex og kjærlighet. Klarer du virkelig det? En ting er å være tolerant i teorien - en annen ting er å være oppi situasjonen selv.

Du sier også at sexlivet har tatt seg opp, og at det hele har gitt dere begge to en ny tenning. Hva er det som gir tenningen her? At din kone har en elsker? Det er nærliggende å tro at du har fått tenning fordi din kone har fått det. Selvsagt kan det hende jeg tar feil, men det er lett å anta det.

Nei, jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145142
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg - det er med blandet følelse at jeg leser innlegget ditt. Personlig synes jeg hele saken er en trist affære. Men hva kan man gjøre når man elsker noen så høyt?

Hvis det fungerer som du forteller, så fungerer det jo på mange måter bra. Men gjør det det? Du sier at det går an å skille mellom sex og kjærlighet. Klarer du virkelig det? En ting er å være tolerant i teorien - en annen ting er å være oppi situasjonen selv.

Du sier også at sexlivet har tatt seg opp, og at det hele har gitt dere begge to en ny tenning. Hva er det som gir tenningen her? At din kone har en elsker? Det er nærliggende å tro at du har fått tenning fordi din kone har fått det. Selvsagt kan det hende jeg tar feil, men det er lett å anta det.

Nei, jeg vet ikke...

Har opplevd endel selv, og hverken kunne/ville eller hadde ønsket en slik situasjon som du er oppe i. Det virker så greit å si at man kan tolerere noe slikt, men hvis hun får seg en ny elsker, og enda en ny...hva da? Vil du aldri være redd for at hun tilslutt blir forelsket i en av dem og da forlater deg?

Personlig hadde jeg bedt om skilsmisse og blitt ferdig med et slikt liv. Men...det er min mening....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145143
Del på andre sider

Heisann.

Jeg synes ikke direkte du er naiv.Men,dersom det mest er spenningen din kone er ute etter, vil ikke litt av den forsvinne, når hun forteller deg om det?

Når det er sagt,synes jeg dere har taklet dette på en fin måte.Og det som fungerer for _dere_, er jo den beste løsningen:-)

Samtaler fører ofte positivt fram,og jeg har stor tro på oppriktighet i ethvert samliv.

Selv ville jeg hatt store problemer med å takle utroskap, i utgangspunktet er jeg sterkt i mot det. Men, før man står oppi det, er det vanskelig å si hvordan man ville reagert.

Jeg håper dette fungerer fortsatt for dere, og ville vel egentlig bare ønske dere lykke til.

Jeg synes det er fint du forteller om dette, for det er som du viser; mange løsninger! Det viktigste er å velge en som hjertet og fornuften kan være med på.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145147
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke...

For å ta det første først: Det jeg mente med å skille mellom sex og kjærlighet, var at hun i denne situasjonen ikke faller i den fellen som mange kvinner gjør etter å ha hatt sex med en mann første gangen; nemlig å tro at hun er forelsket. Vi er meget bevisste på at man godt kan bli beruset, om det går an å bruke dette uttrykket. Å tenne på et annet menneske ligner mange ganger på forelskelse, men er man bevisst sine følelser så er det mye enklere å styre unna. Min kone og jeg er VELDIG glad i hverandre, og dette høres sikkert rart ut. Men hun har altså dette behovet for spenning, beundring og beekreftlese på at hun er atttraktiv. Det er dette som driver henne. Skal jeg gå fra henne av den grunn? Vi elsker hverandre, og forteller hverandre det mange ganger om dagen! Vi har alle forskjellige behov, sånn er det bare. Jeg føler meg trygg på henne nå, det er noe med vibrasjonene . . .

Du mente også at jeg kanskje tente fordi hun nå har fått en elsker. Ja, på mange måter gjør jeg det. Jeg synes det er spennede jeg også. Hun er for noe utrolig fint, og jeg unner henne å ha denne muligheten hvis den gjør henne lykkelig. Kjærlighet kalles dette, tror jeg . . .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145148
Del på andre sider

For å ta det første først: Det jeg mente med å skille mellom sex og kjærlighet, var at hun i denne situasjonen ikke faller i den fellen som mange kvinner gjør etter å ha hatt sex med en mann første gangen; nemlig å tro at hun er forelsket. Vi er meget bevisste på at man godt kan bli beruset, om det går an å bruke dette uttrykket. Å tenne på et annet menneske ligner mange ganger på forelskelse, men er man bevisst sine følelser så er det mye enklere å styre unna. Min kone og jeg er VELDIG glad i hverandre, og dette høres sikkert rart ut. Men hun har altså dette behovet for spenning, beundring og beekreftlese på at hun er atttraktiv. Det er dette som driver henne. Skal jeg gå fra henne av den grunn? Vi elsker hverandre, og forteller hverandre det mange ganger om dagen! Vi har alle forskjellige behov, sånn er det bare. Jeg føler meg trygg på henne nå, det er noe med vibrasjonene . . .

Du mente også at jeg kanskje tente fordi hun nå har fått en elsker. Ja, på mange måter gjør jeg det. Jeg synes det er spennede jeg også. Hun er for noe utrolig fint, og jeg unner henne å ha denne muligheten hvis den gjør henne lykkelig. Kjærlighet kalles dette, tror jeg . . .

Jeg sier det igjen, tydeligere denne gangen:-)

Du er et vakkert, storsinnet menneske!

Det er nok sann kjærlighet du føler for din kone!

Jeg tror du gjør det eneste rette for dere!

Igjen; Lykke til.Det har du fortjent.

Alle gode ønsker

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145150
Del på andre sider

Annonse

Vel, da kan jeg ikke annet enn å ønske dere all mulig lykke. Det er nemlig det det handler om: å være lykkelig. Hvis dette gjør dere lykkelige så er det det riktige å gjøre.

Lev lurt... :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145151
Del på andre sider

personlig har jeg ikke greid det du gjør,

nemlig tolerere dette.

hvis jeg hadde gjort det hadde jeg spurt henne om det er greit at jeg gjør det samme.

hvordan ville hun reagere på det?

tror at et slikt forhold kan bli tøft i lengden .

men uansett du bestemmer selv hvordan du skal takle dette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145160
Del på andre sider

Jeg er enig med flere andre i denne tråden; det er fint at dere har funnet en løsning dere mener fungerer. For min egen del ville dette opplegget vært helt uaktuelt, men vi er nå forskjellige.

Det som imidlertid slår meg er at det for utenforstående som meg virker som et usymmetrisk forhold: DU aksepterer, godtar og deler. For hennes skyld. HUN søker egne opplevelser for sin egen skyld - og inntil nylig på tross av din klare misbilligelse. Gjentatte ganger.

Bør ikke et samliv være basert på likeverd og respekt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145197
Del på andre sider

Annonse

Gjest en annen mann

Kjære Zapper!

Å lese ditt innlegg - og dine tidligere innlegg også. Vet du, jeg har det på totalt omvendt måte...

Jeg tilhører dem som tenner at partneren (kona) har en elsker. (Ja, det er noen av oss...). Mitt største ønske i livet er at min kone får seg en elsker, at jeg vet om det, vet - nå er hun og hennes elsker sammen. Blir vanvittig kåt av å tenke på min kone sammen med en annen mann.

Men. Desverre....

Hun klarer ikke å ha sex med noen andre enn meg. Vi har pratet, og pratet - og hun har forstått at jeg mener dette på alvor, og hun har prøvd det en gang, og det ble en nedtur for henne.

Ideelt sett burde våre koner bytte "innstilling". Mine kone skulle hatt din kones innstilling, og din kone skulle hattt min kones innstilling.

---------------

Uansett - synes du er en flott fyr!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145201
Del på andre sider

Hadde dumpet damen på flekken...første gangen!

Hadde aldri nedverdiget meg selv til å bli offeret for noe slikt. Hun har tydeligvis ingen respekt for deg. Når en jente er med meg så er det BARE meg eller er det rett på dør..

Vil du virkelig ha en dame som ikke synes at du er nok??

Forstår ikke tankegangen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145202
Del på andre sider

Hadde dumpet damen på flekken...første gangen!

Hadde aldri nedverdiget meg selv til å bli offeret for noe slikt. Hun har tydeligvis ingen respekt for deg. Når en jente er med meg så er det BARE meg eller er det rett på dør..

Vil du virkelig ha en dame som ikke synes at du er nok??

Forstår ikke tankegangen...

Nå er det vel ikke opp til oss å forstå det de driver med. Personlig konstaterer jeg at det funker for dem, og ingenting er jo bedre enn det. Hva jeg personlig ville gjort er uinteressant i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145216
Del på andre sider

Dette var en flott måte å løse noe som du i utgangspunktet oppfattet som vondt til noe som er godt for begge. Synes du verken er naiv eller dum. Ærlighet varer lengst! Lykke til!

Takk for mange fine svar

Jeg synes jeg fikk mange fine svar på dette innlegget , som jo er et tema som berører mange, og som alle har en sterk mening om! Det er godt å få bekreftet at man ikke er helt utenfor all fornuft. Jaeg har hatt utrolig mange søvnløse netter, mistet selvbildet totalt, og jeg har flere ganger trodd at jeg er null verdt. Slile følelser kommer når man blir bedratt. det går utover selvbildet. Selv har jeg aldri hatt behov for noen forhold utenfor ekteskapet, min kone og jeg har alltid hatt et spennende og rikt seksualliv, det er ikke her problemet ligger.

Det jeg vil si til slutt, er at et sidesprang ikke alltid behøver å bety korken på døra for ekteskapet. Det finnes alltid en eller annen grunn for det.. Hvis man er villig til å gå i dybden, ogprøve alternative løsninger, så KAN det som først var et dramatisk problem vise seg å ikke være uløselig allikevel. Vi må alle akspetere at vår partner er et selvstendig individ med egne følelser og behov, også seksuelt. Hvis vi kan finne fram vår egen toleranse, kvittet oss med frykten, og virkelig ELSKE den vi elsker - da tror jeg at vi har sjansen til å oppleve en kjærlighet som er noe helt fantastisk! Jeg angrer ikke på at jeg ble hos min kone, jeg er utrolig glad i henne.

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145264
Del på andre sider

Takk for mange fine svar

Jeg synes jeg fikk mange fine svar på dette innlegget , som jo er et tema som berører mange, og som alle har en sterk mening om! Det er godt å få bekreftet at man ikke er helt utenfor all fornuft. Jaeg har hatt utrolig mange søvnløse netter, mistet selvbildet totalt, og jeg har flere ganger trodd at jeg er null verdt. Slile følelser kommer når man blir bedratt. det går utover selvbildet. Selv har jeg aldri hatt behov for noen forhold utenfor ekteskapet, min kone og jeg har alltid hatt et spennende og rikt seksualliv, det er ikke her problemet ligger.

Det jeg vil si til slutt, er at et sidesprang ikke alltid behøver å bety korken på døra for ekteskapet. Det finnes alltid en eller annen grunn for det.. Hvis man er villig til å gå i dybden, ogprøve alternative løsninger, så KAN det som først var et dramatisk problem vise seg å ikke være uløselig allikevel. Vi må alle akspetere at vår partner er et selvstendig individ med egne følelser og behov, også seksuelt. Hvis vi kan finne fram vår egen toleranse, kvittet oss med frykten, og virkelig ELSKE den vi elsker - da tror jeg at vi har sjansen til å oppleve en kjærlighet som er noe helt fantastisk! Jeg angrer ikke på at jeg ble hos min kone, jeg er utrolig glad i henne.

Takk.

Ønsker deg lykke til med din beslutning og respekter den. Håper at du får den samme respekt fra din kone som den du gir henne, og at dere får det godt videre:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145266
Del på andre sider

Gjest ikke akkurat i dag

Eneste synspunktet jeg har, er at jeg ikke hadde taklet eller godtatt noe slikt selv. Hva dere gjør, får være opp til dere, og det er fint dette fungerer for deres del.

Om du er naiv eller dum - det vil jeg da ikke si, siden du vet hun har en elsker og har godtatt dette og er fortrolig med det.

Så lenge du ikke blir såret, så er det vel hovedsaken...

Selv: Nei, aldri om jeg hadde godtatt eller taklet slikt. Jeg mener at kjærlighet, og også sex er noe gjensidig hos to mennesker som er glad i hverandre. Jeg er kanksje gammeldags av meg, og jeg har heller ikke sansen for - eller har hatt, ons. Mange har kalt meg sær og snerpete, men det er nå bare slik jeg er.

Lykke til videre med forholdet deres.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38357-min-kone-har-en-elsker/#findComment-145270
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...