Gå til innhold

HIV

Anbefalte innlegg

Hei! Min kjæreste og jeg lurer på et par ting. Kjæresten min har hatt en litt uforsiktig fortid og har muligens vert litt uheldig etter samleie uten kondom med en rusavhengig. Siste samleie er for ca 4 måneder siden og og hun har i disse dager veldig sår hals og smerter i muskler (Mest i nakken) hun har hatt sår hals i ca en uke og den har blitt sårere ettervært. Dette vi er redde for er at han kan ha hatt hiv og at hun da har kunnet fått det også. Hun har ikke vist noen andre symptomer til hiv ellers. Og hvis han har hatt hiv, hva er da kjansen for at hun har det, og hva er kjansen for at det kan smitte over på meg ved ubeskyttet sex? Hva vil du anbefale oss og gjøre? og er dette symtomer nok til og burde skjekke med en gang eller er det noe som går ann og vente med og se om halsen blir mindre sår? Hun har heller ikke noe særlig godt immunforsvar fra før og tar da opp forkjølelser osv veldig fort.. Hun er også tett i nesen. Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383692-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Symptomene du beskriver kan skyldes vanlige, banale infeksjoner. Det er mest sannsynlig. Det kan være virus eller bakterier. Det er ikke typisk med slike symptomer ved HIV, selv om det ikke kan utelukkes med sikkerhet. For å være på den sikre siden vil jeg anbefale at du får tatt en blodprøve av deg selv og får den testet for HIV. En negativ test vil sette strek over alle de vonde tanker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/383692-hiv/#findComment-3389960
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...